Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τα νέα KIA ProCeed και Ceed GT


Το νέο ProCeed προσδιορίζει με τον καλύτερο τρόπο την αλλαγή που συντελείται τα τελευταία χρόνια στην KIA, στην προσπάθεια που κάνει η Κορεατική εταιρεία να δημιουργήσει ενδιαφέροντα και ξεχωριστά μοντέλα. Το ίδιο, βέβαια, ισχύει και για το Ceed GT, την κορυφαία hatchback έκδοση του μοντέλου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙO.
  • 16/1/2019

Ουσιαστικά, το ProCeed είναι το όχημα που κάνει την KIA να ξεχωρίζει έναντι των άμεσων ανταγωνιστών της αναφορικά με τις επιλογές που προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές. Τυπικά, πρόκειται για μια καινούργια εκδοχή αμαξώματος του νέου Ceed. Ωστόσο δεν είναι μόνο αυτό. Το ProCeed στοχεύει να διαφοροποιείται και χάρη στην ποιότητα κατασκευής του, την οδική συμπεριφορά του και το επίπεδο εξοπλισμού που προσφέρει.

Η επίσημη παρουσίασή του έγινε πέρσι στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού και ήταν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οχήματα, όχι μόνο της KIA αλλά και της έκθεσης γενικότερα. Αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι ότι πρόκειται για ένα όχημα με shooting brake αμάξωμα, κάτι ασυνήθιστο στην μικρομεσαία κατηγορία.

Το νέο ProCeed σχεδιάστηκε στο κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης της εταιρείας που βρίσκεται στη Φρανκφούρτη και εξελίχθηκε επί ευρωπαϊκού εδάφους. Kατασκευάζεται στο εργοστάσιο της KIA το οποίο βρίσκεται στη Zilina (από τις γραμμές παραγωγής του οποίου βγαίνουν ήδη το καινούργιο Ceed, το επανασχεδιασμένο Sportage και το Venga).

Βασίζεται στο Ceed Sportswagon (σημ.: η station wagon εκδοχή του μοντέλου) αλλά διαφοροποιείται στη σχεδίασή του, καθώς το αμάξωμά του –όπως προαναφέραμε- αντιστοιχίζεται με αυτό ενός «shooting brake». Το εύλογο ερώτημα που τίθεται είναι γιατί οι Κορεάτες επέλεξαν να παρουσιάσουν δύο επιμηκυσμένες εκδόσεις του μικρομεσαίου μοντέλου τους, αντί για μία (δηλαδή, τη station wagon μόνο).

Μιλώντας με τους ανθρώπους της KIA, δηλώνουν ότι βάσει των ερευνών αγοράς που έχουν εκπονήσει, τα προσεχή χρόνια αναμένεται να αυξηθούν οι πωλήσεις των οχημάτων με τέτοιου είδους αμάξωμα, στην Ευρώπη. Μάλιστα, όπως δηλώνουν, μεταξύ των δύο (σημ.: Ceed Sportswagon και ProCeed) υπάρχει ουσιαστική διαφορά και καθένα από τα δύο προορίζεται για διαφορετικό αγοραστικό κοινό. Όπως τονίζουν, το ProCeed απευθύνεται σε νεαρής ηλικίας οικογένειες που έχουν ανάγκη μεγάλο εσωτερικό χώρο και πρακτικότητα για τους ίδιους και τα μικρά παιδιά τους, αλλά θέλουν και ένα όχημα που να ικανοποιεί το αισθητικό κριτήριο και τη σύγχρονη τεχνολογία που συνάδει με τη νεανικότητά τους. Σύμφωνα με την εταιρεία, το παρμπρίζ είναι κεκλιμένο κατά 1,5° περισσότερο από ό,τι στο station wagon ενώ το πίσω κρύσταλλο βρίσκεται υπό γωνία 65°.

Σε ό,τι αφορά τον χώρο αποσκευών, είναι τουλάχιστον 594 λίτρα ενώ έχει προσεχθεί να είναι όσο το δυνατόν πρακτικότερος. Για παράδειγμα, οι πλάτες του πίσω καθίσματος αναδιπλώνονται σε αναλογία 40/20/40, η πίσω πόρτα ανοίγει μέσω ηλεκτρομηχανισμού ενώ στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ υπάρχουν ράγες για τη στερέωση ογκωδών ή μικρότερων αντικειμένων.

Οι κινητήρες

Το ProCeed θα διατίθεται με τον 1.0 T-GDI βενζινοκινητήρα των 120 PS, με τον 1.4 T-GDI των 140 PS, με τον 1.6 T-GDI των 204 PS καθώς και με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 CRDI των 136 PS. Τόσο οι βενζινοκινητήρες όσο και ο diesel πληρούν το πρότυπο «Euro 6d-TEMP» αναφορικά με την εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα και έχουν αναβαθμιστεί για να είναι όσο το δυνατόν πιο οικονομικοί σε κατανάλωση.

Η ρύθμιση της ανάρτησής του είναι τέτοια που να ικανοποιεί ταυτόχρονα την άνεση των επιβατών αλλά και να προσδίδει πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το ProCeed εξελίχθηκε υπό την επίβλεψη του κ. Albert Biermann και της ομάδας του, ιδίως σε ό,τι αφορά την έκδοση με τον 1.6 T-GDI των 204 PS. Θυμίζουμε ότι ο κ. Biermann ήταν Επικεφαλής στο τμήμα BMW Motorsport, πριν βρεθεί στην κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία και πρόσφατα ανέλαβε χρέη Επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης του Ομίλου Hyundai-KIA, όντας ο πρώτος μη Κορεάτης που αναλαμβάνει αυτό το πόστο.

Η κορυφαία έκδοση του ProCeed έχει πιο σκληρά ελατήρια και αμορτισέρ απ’ ό,τι οι πιο «αδύναμες» εκδοχές του. Επίσης, διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του το σύστημα παραμετροποίησης της απόκρισης του δεξί πεντάλ, του τιμονιού, της αμεσότητας στις αλλαγές σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων με το οποίο εφοδιάζεται καθώς και του εκπεμπόμενου ήχου στο εσωτερικό του οχήματος (μέσω του ηχοσυστήματος). Να σημειώσουμε ότι το σύστημα έχει δύο επιλογές, «Normal» και «Sport».

Πρώτες εντυπώσεις 

Από κοντά, το νέο μοντέλο δείχνει αρμονικό στην αναλογία των όγκων του. Η σχεδίαση του αμαξώματός του έχει έντονα αλλά και πιο λιτά στοιχεία, ιδίως προς το πίσω μέρος του. Η ευρυχωρία του είναι καλή σε ό, τι έχει να κάνει με το ωφέλιμο μήκος και πλάτος, όμως οι ψηλόσωμοι επιβάτες έχουν περιορισμένο ωφέλιμο ύψος, ιδίως στο πίσω κάθισμα. Η οροφή είναι σχετικά χαμηλή εκεί και αυτό επηρεάζει την γενικότερη άνεση.

Η έκδοση με τον 1.6 CDTI των 136 PS και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων έχει πολλά πλεονεκτήματα, αναφορικά με την άνετη μετακίνηση και την οικονομία καυσίμου. Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό ενώ η ανάρτηση συμβάλλει στην άνεση.

Στην κορυφαία εκδοχή του, αυτή με τους 204 PS, το ProCeed μετατρέπεται από ένα οικογενειακό όχημα σε ένα ικανό σπορτίβ, για την κατηγορία. Η πιο σφιχτή ανάρτηση, η απόδοση της ισχύος και ο (τεχνητά δημιουργούμενος) εκπεμπόμενος ήχος σε κάνουν να θες να το πιέζεις διαρκώς. Τόσο στον δρόμο όσο και στην πίστα, το ProCeed αναδεικνύει τις οδηγικές αρετές του.

Από την άλλη, το Ceed GT, η σπορτίβ εκδοχή του μοντέλου δείχνει τον χαρακτήρα της με κάποιες αισθητικές αλλαγές αλλά και με τον καλύτερο τρόπο εντός πίστας. Το Ceed δεν είναι ένα μοντέλο που προκαλεί, εξεζητημένα, και στο ίδιο ύφος ανταποκρίνεται και το Ceed GT. Ο 1.6 T-GDI κινητήρας των 204 PS είναι πολύ καλός σε ό, τι αφορά την απόδοση του αλλά αυτό που προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση είναι το πλαίσιο και η λειτουργία της ανάρτησης του αυτοκινήτου.

Στην πίστα, μπορείς να κινηθείς με γρήγορο ρυθμό, πιέζοντας διαρκώς και επωφελούμενος από τη σιγουριά που σου δίνει το σασί του Ceed GT. Το αυτοκίνητο ακολουθεί ακριβώς την τροχιά που επιλέγεις, χωρίς να επηρεάζεται η ευστάθεια του από την οποία μεταφορά βάρους υπάρξει κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, στην πίστα. Τόσο το ProCeed όσο και το Ceed GT είναι διαθέσιμα ήδη στη χώρα μας.

Οι τιμές του ProCeed ξεκινούν από τα 22.190 ευρώ γι’ αυτό με τον 1.0 T-GDI των 120 PS, από 27.700 ευρώ γι’ αυτό με τον 1.6 CDTI των 136 PS ενώ η τιμή του ProCeed GT, με τον 1.6 T-GDI των 204 PS, ξεκινά από τα 28.700 ευρώ. Τέλος, η τιμή πώλησης του Ceed GT αρχίζει από τα 26.600 ευρώ.