Η νέα πίστα της πόλης του Hanoi


Η Formula 1 θα διοργανώσει το 2020 για πρώτη φορά ένα Grand Prix στο Βιετνάμ. Τα αφεντικά της F1 επιβεβαίωσαν ότι πληρούνται όλες οι διατυπώσεις για τον αγώνα στο Hanoi, όπου τα μονοθέσια θα τρέξουν σε μια διαδρομή μέσα στην πόλη, μήκους 5,656 km.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 8/11/2018

Σχεδόν δύο χρόνια μετά από την ανάληψη της Formula 1 από την αμερικανική εταιρεία Liberty Media μπόρεσαν οι υπεύθυνοι να ανακοινώσουν τον πρώτο νέο αγώνα. Το Βιετνάμ θα πάρει το 2020 μια θέση στο χάρτη της Formula 1. Ο αγώνας θα γίνει στο Hanoi, την πρωτεύουσα του κράτους της νοτιοανατολικής Ασίας.

«Από τον καιρό της ανάληψης της Formula1 από την πλευρά μας, ανακοινώναμε συνεχώς ότι θέλουμε να φέρουμε το θεσμό σε νέα μέρη, για να ενισχύσουμε το βαθμό της ελκυστικότητάς του. Το Grand Prix στο Βιετνάμ είναι μια συμβολή στην υλοποίηση αυτού του στόχου», δήλωσε το αφεντικό της Formula 1, Chase Carey, στην επίσημη ανακοίνωση του. «Το Hanoi είναι σήμερα μια από τις πιο συναρπαστικές πόλεις στον κόσμο. Ο αγώνας είναι πιθανόν να είναι ένα από τα highlights στο καλεντάρι.»

Το Βιετνάμ ως ανταγωνιστής των παραδοσιακών Grand Prix

Από τους παραδοσιακούς οπαδούς της Formula 1, αυτή η κίνηση επέκτασης δε θα εγκριθεί απλώς, αλλά θα χαιρετισθεί κιόλας. Σε κάθε περίπτωση, νέοι και μακρινοί προορισμοί θα ανταγωνιστούν τους κλασικούς στο καλεντάρι, όπως το Hockenheim, τη Monza ή το Silverstone. Ωστόσο, αυτοί δεν μπορούν να συμβαδίσουν με τα υψηλά έξοδα των Grand Prix λόγω έλλειψης κρατικής χρηματοδότησης.

Μια λύση θα ήταν να διογκωθεί απλώς το καλεντάρι και να οδηγήσει σε περισσότερους αγώνες. Ωστόσο, όσοι ασκούν κριτική, φοβούνται ότι σε έναν πληθωρισμό υποτιμάται κάθε Grand Prix και το ενδιαφέρον θα μπορούσε να μειωθεί. Επιπλέον, οι ομάδες βρίσκουν αρνητικό ότι η επιβάρυνση του προσωπικού αυξάνεται αργά και φτάνει σε ένα σημείο, που δεν είναι πια ανεκτό.

Πάντως, αυτές οι ανησυχίες δεν έπαιξαν κανένα ρόλο κατά την ανακοίνωση του Grand Prix του Βιετνάμ. Οι υπεύθυνοι στο Hanoi βλέπουν τον αγώνα ως μια αξιοσημείωτη επένδυση για το marketing της πόλης: «Μπορούμε να δείξουμε τον ιδιαίτερο συνδυασμό της αρχαίας και της σύγχρονης ομορφιάς του Hanoi και να αποδείξουμε ότι μπορούμε να φιλοξενήσουμε διοργανώσεις παγκόσμιου βεληνεκούς», δήλωσε ο δημοτικός σύμβουλος Nguyen Duc Chung.

Γρήγορο circuit πόλης με εγγυημένη δράση

Στο τέλος, δε θα γοητευτούν μόνο νέοι τουρίστες από το Βιετνάμ. Την ίδια στιγμή, ο αγώνας πιθανότατα θα προωθήσει επίσης την πρώτη βιετναμέζικη αυτοκινητοβιομηχανία. Η εταιρεία "VinFast" θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Formula 1 σε παγκόσμιο ακροατήριο.

Για την επιτυχία του αγώνα θα φροντίσει, φυσικά, η ίδια η πίστα. Οι ειδικοί της Liberty δημιούργησαν μαζί με τον τοπικό διοργανωτή και το γραφείο σχεδιασμού του Herman Tilke ένα circuit πόλης, μήκους 5,656 km και με 22 στροφές, το οποίο θέτει στους οδηγούς νέες προκλήσεις και εγγυάται θεαματικούς αγώνες.

Τα μονοθέσια θα οδηγηθούν στο Hanoi στα δυτικά της πόλης, κοντά στο εθνικό στάδιο My Dinh, εν μέρει σε δημόσιους δρόμους, αλλά και σε ειδικά τμήματα που κατασκευάζονται για τον αγώνα. Αυτά θα δώσουν στην πίστα μια αδιαμφισβήτητη όψη. Ήθελαν να ξεφύγουν από τη μονοτονία των στροφών 90 μοιρών στα συνηθισμένα circuit πόλης.

Χάρη σε τρεις μεγάλες ευθείες -η μεγαλύτερη από τις οποίες είναι πάνω από 1,5 χιλιόμετρα - είναι ένα σχετικά γρήγορο circuit πόλης με μέγιστες ταχύτητες περίπου 335 km/h. Το δείγμα του σχεδιαστή είναι θετικό, χάρη στην πίστα του Baku, της πρωτεύουσας του Αζερμπαϊτζάν. Οι μηχανικοί πρέπει να κάνουν συμβιβασμούς όσον αφορά τα επίπεδα της κάθετης δύναμης.

Οι φυσικές υψομετρικές διαφορές του εδάφους διαδραμάτισαν επίσης ρόλο στον ορισμό της πίστας. Οι στροφές 12 έως 15 είναι ανηφορικές, όπως στον πρώτο τομέα στο Monaco. Ο συνδυασμός των στροφών 16 έως 19 είναι εμπνευσμένος από τα "Esses" της Suzuka. Εκτός από τα περάσματα υψηλής ταχύτητας, υπάρχουν επίσης κάποιες εξαιρετικά αργές στροφές και φουρκέτες. Στη στενή αλλαγή της κατεύθυνσης στις στροφές 1 και 2 πρότυπο ήταν το πρώτο πέρασμα του Nürburgring.

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της διαδρομής στο Hanoi είναι η λωρίδα των pits. Όποιος οδηγός μπει σε αυτήν για την αλλαγή ελαστικών, αποφεύγει ουσιαστικά το τελευταίο τμήμα και την πρώτη στροφή. Έτσι μειώνεται η απώλεια χρόνου μιας στάσης, η οποία θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη μεταβλητότητα της στρατηγικής. Πότε ακριβώς θα διεξαχθεί ο αγώνας το 2020 δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Οι υπεύθυνοι θέλουν να αρχίσουν να κτίζουν αμέσως. Η ολοκλήρωση αναμένεται όπως πάντα στις νέες πίστες μέχρι λίγο πριν τον αγώνα.