H Red Bull στο Le-Mans από το 2021;


Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον βρετανικό Τύπο, τα ανώτατα στελέχη της Red Bull Racing εξετάζουν το ενδεχόμενο να αφήσουν τη Formula 1 και να συμμετέχουν σε αγώνες αντοχής, από το τέλος του 2020 και έπειτα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ. ΑΡΧΕΙΟ.
  • 27/12/2018

Σύμφωνα με τον κ. Helmut Marko, Αγωνιστικός Σύμβουλος της «Red Bull Racing», στην ομάδα εξετάζουν την πιθανότητα να αποσυρθούν από το θεσμό της Formula 1 και να στραφούν σε άλλου είδους αγώνες, όπως το Le-Mans. Η συμφωνία της ομάδας με τη Honda, για την παροχή κινητήρων από τους Ιάπωνες, έχει ισχύ ως το τέλος του 2020. Για το τι θα συμβεί μετά τη χρονιά αυτή, τα δεδομένα είναι άγνωστα, προς το παρόν.

Σε δηλώσεις του στον βρετανικό Τύπο, ο κύριος Marko επισήμανε:

«Από τη στιγμή που δεν υπάρχουν κανονισμοί για τους κινητήρες και “Concorde Agreement’’ (σημ.: συμφωνία μεταξύ της FIA με τις ομάδες της Formula 1 και του “Formula One Group”, πλέον»), ούτε η Red Bull Racing ούτε η Honda θα αποφασίσουν τι θα πράξουν. Το σίγουρο είναι ότι δεν θα εξαρτόμαστε πλέον, όπως κάναμε στο παρελθόν, όταν παρακαλούσαμε τους άλλους και δεν τηρούσαν τις εξαγγελίες και τις υποσχέσεις τους».

Για το τι αναμένεται να συμβεί με τη «Red Bull Racing» έπειτα από το τέλος του 2020, ο κ. Marko τόνισε:

«Το να σταματήσουμε, είναι μία πιθανότητα. Ή να κάνουμε κάτι άλλο, σε έναν άλλο θεσμό αγώνων. Θα μπορούσαμε να συμμετέχουμε στο Le-Mans με τη Valkyrie, με τους κανονισμούς των hypercars -είναι μια πιθανότητα. Το δοκιμάσαμε και είχε εντυπωσιακή επιτυχία. Τα αυτοκίνητα, ξεπούλησαν. Ήταν ένα ακόμα καλό στήριγμα για τη “Red Bull Technologies”».

Ο κ. Marko εξήγησε και μία ακόμα εκδοχή που αφορά στο κόστος. Όπως είπε:

«Εάν υπάρξει περιορισμός στα χρήματα για τη Formula, θα πρέπει να μειώσουμε το προσωπικό μας. Δεν το θέλουμε αυτό. Θα εμπλακούν σε τέτοιου είδους σχέδια (σημ.: Le-Mans). Φαίνεται ότι μπορούμε να συμμετέχουμε στο “WEC” (σημ.: “World Endurance Championship”), με λογικό κόστος και με ένα αυτοκίνητο που να βασίζεται στη Valkyrie μας. (σημ.: Σε μια τέτοια περίπτωση) Το κύριο οικονομικό βάρος θα αφορά στην Aston Martin, ξεκάθαρα, καθώς το Le-Mans κερδίζει ο κατασκευαστής. Ωστόσο, αυτό ταιριάζει στα σχέδιά μας», κατέληξε.

Θυμίζουμε ότι η FIA, από το 1981 έως και το 2013, έχει συνάψει συμφωνία («Concorde Agreement») επτά φορές μεταξύ αυτής, των ομάδων της Formula 1 και του φορέα για την προώθηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της F1.