Kalle Rovanpera: Κατά κύρη...


Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ KALLE ROVANPERA ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΤΟ ΜΗΛΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΑΠΛΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΜΗΛΙΑ, ΑΛΛΑ ΕΑΝ Η ΜΗΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ ΦΡΟΝΤΙΣΜΕΝΗ, ΤΟΤΕ ΤΟ ΜΗΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΝΤΑΝΟΣΤΙΜΟ ΚΑΙ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΣΠΟΡΟ ΓΙΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ… ΜΗΛΙΕΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 22/5/2019
Η περίπτωση του Kalle Rovanpera είναι ιδιαίτερη. Δεν ήταν ούτε καν έξι ετών όταν ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τιμόνι. Το DNA, βλέπετε. Άλλωστε ο Harri, ο πατέρας του, μπορεί να πανηγύρισε μόλις μία νίκη σε 111 συμμετοχές σε αγώνες Ράλι επιπέδου WRC, το 2001 στη χιονισμένη Σουηδία, όμως έμεινε στην ιστορία ως ένας από τους σημαντικούς της γενιάς του, ένας οδηγός με ιδιαίτερες ικανότητες στο χώμα και στο χιόνι. Η καριέρα του Harri Rovanpera στο WRC ολοκληρώθηκε το 2006, λίγους μήνες αφότου είχε μπει στην πέμπτη δεκαετία της ζωής του. Επί ουαλικού εδάφους, οδηγώντας μία Skoda Fabia WRC με συνοδηγό τον Risto Pietilainen. Και κάπως έτσι ξεκινά και η… ιστορία μας! Το γιατί θα το διαπιστώσετε ευθύς αμέσως.

Πού να φτάσει ο καημένος;

 
Την 1η Οκτωβρίου του 2000 η Tina, η σύζυγος του Harri Rovanpera έφερε στον κόσμο τον Kalle. Με μπαμπά… rallyman, ήταν φυσιολογικό ο μηχανοκίνητος αθλητισμός να τραβήξει από νωρίς το ενδιαφέρον του Kalle. Επί της ουσίας ο Harri δεν έμεινε ποτέ εκτός αγώνων, καθώς με το που ολοκλήρωσε τη δική του καριέρα, άρχισε να… τρέχει πίσω από τον γιo του!
Μόλις στα οκτώ χρόνια του ο Kalle έλαβε για πρώτη φορά μέρος σε αγώνα με αυτοκίνητα. Ήταν δεν ήταν 1,30 μ., δεν μπορούσε καν να φτάσει τα πεντάλ, έτσι χρειάστηκε να προσαρμόσουν το κάθισμα ώστε να μπορεί να βλέπει έξω από το παρμπρίζ και να οδηγεί! Έβλεπαν όλοι ότι ένα πηγαίο ταλέντο ξεδιπλωνόταν μπροστά τους. Για τον μικρό Kalle, όμως, ήταν απλά μερικές στιγμές απόλαυσης, δίπλα στο παιδικό ίνδαλμά του, τον πατέρα του!
Ήταν θέμα χρόνου να πάρει τον… δρόμο του. Στην αρχή με τη μητέρα του να εκφράζει τους ενδοιασμούς της για το εάν έπρεπε να ακολουθήσει τα χνάρια του Harri και να γίνει οδηγός αγώνων. Η ζωή δίπλα σε έναν άνθρωπο που παίζει τη ζωή του «κορώνα-γράμματα» σε κάθε ράλι, δεν είναι εύκολη. Πόσω μάλλον, όταν μιλάμε για το… αίμα σου! Ακόμα και σήμερα, η Tina καρδιοχτυπά κάθε φορά που βλέπει τον κανακάρη της να ετοιμάζει τη βαλίτσα του για να ταξιδέψει προς τον επόμενο αγωνιστικό προορισμό του.
 
Στους ίδιους δρόμους με τον Tommi και τον Mikko
 
Μεγαλώνοντας στην Puuppola, ο Kalle είχε όλα όσα χρειαζόταν για να κάνει πραγματικότητα το όνειρό του. Ο αέρας που ανέπνεε από μικρός είχε το άρωμα των αγώνων ράλι. Όχι μόνο μέσα στο σπίτι στο οποίο μένει ακόμα και σήμερα, μαζί με τους γονείς του. Αλλά στους δρόμους από τους οποίους περνούσαν ο Tommi Makinen και ο Mikko Hirvonen, άλλα δύο γνήσια τέκνα της περιοχής της Jyvaskyla! «Πολύς κόσμος θεωρεί ότι εμείς οι Φινλανδοί έχουμε δύο δρόμους στη ζωή μας: είτε να γίνουμε επαγγελματίες σκιέρ, είτε ψαράδες» είχε δηλώσει σε παλαιότερη συνέντευξή του.
Αγαπά τη Φινλανδία και δεν σκοπεύει να μετακομίσει. Θέλει δάση και χιόνι! Θέλει να μπαίνει καθημερινά στο γκαράζ με το snowmobile του, να πηγαίνει βόλτες με την trial μοτοσικλέτα του ή με το dirt bike. Κι ας τον… περιόριζε η πατρίδα του μέχρι πέρυσι. Βλέπετε, όπως συμβαίνει σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου, για να μπορέσει ένας οδηγός να συμμετάσχει σε αγώνες εκτός πίστας, πρέπει να έχει άδεια οδήγησης. Όμως ο Kalle στον πρώτο του αγώνα Ράλι δεν ήταν καν 14 ετών. Η λύση ήταν μία: Λετονία. Η χώρα της Βαλτικής είναι η μοναδική στον κόσμο στην οποία μπορεί κανείς να λάβει μέρος σε αγώνα ράλι δίχως να έχει άδεια οδήγησης! Αυτό έκανε και η οικογένεια Rovanpera.

Στη Λετονία ο Kalle έστειλε από νωρίς τα δικά του μηνύματα προς τον… ανταγωνισμό. Ανταγωνισμό; Δεν υπήρχε αυτή η λέξη για τον πιτσιρικά! Γεννημένος νικητής, ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου μόλις στον πρώτο αγώνα του με μια τετρακίνητη Skoda Fabia S2000, σαν κι αυτή με την οποία είχε τρέξει για τελευταία φορά στο WRC ο πατέρας του.

Και με τον ίδιο συνοδηγό, μιας και στα πρώτα βήματα του Kalle στο δεξί μπάκετ καθόταν ο άνθρωπος με τον οποίον έκλεισε τον αγωνιστικό κύκλο του ο Harri: ο Risto Pietilainen. Μάλιστα ο Pietilainen ήταν αυτός που στις απλές διαδρομές αναλάμβανε να οδηγήσει το αυτοκίνητο, πολύ απλά διότι απαγορευόταν σε έναν 15άχρονο να κυκλοφορεί δίχως δίπλωμα σε δημόσιους δρόμους!

 
Κατ’ εξαίρεση... διπλωματούχος!
 
Μόλις στα 16 χρόνια του ο Kalle κατέκτησε το Πρωτάθλημα Λετονίας στα ράλι κι έγινε ο νεότερος στην ιστορία κάτοχος εθνικού τίτλου! Όμως υπήρχε μία εκκρεμότητα: το δίπλωμα οδήγησης στην Φινλανδία. Επειδή, όμως, στη σκανδιναβική χώρα έχουν… κοινή λογική κι είδαν ότι αυτός ο πιτσιρικάς θα μπορούσε να είναι ένα τεράστιο «κεφάλαιο» στο βιβλίο του μηχανοκίνητου αθλητισμού της χώρας, έκαναν μιαν εξαίρεση.
Στις 2 Οκτωβρίου του 2017, μόλις μία ημέρα μετά από τα 17α γενέθλιά του, ο Kalle έδωσε εξετάσεις και πήρε κατ’ εξαίρεση το δίπλωμα οδήγησης, έναν χρόνο νωρίτερα από το προβλεπόμενο. Έτσι μπορούσε πλέον να οδηγεί με φινλανδική αγωνιστική άδεια και όχι με τη σημαία της Λετονίας δίπλα από το όνομά του στο πίσω τζάμι της Skoda Fabia. Λίγους μήνες μετά την ενηλικίωσή του, ο Kalle Rovanpera έχει ήδη μεγαλύτερη εμπειρία σε αγώνες απ’ αυτήν που έχουν να επιδείξουν επαγγελματίες οδηγοί που είναι ακόμα και δέκα χρόνια μεγαλύτεροι! Και, ναι, σου είναι δύσκολο να το πιστέψεις, αλλά αυτό το παιδί, διότι ένα παιδί είναι ακόμα, με το baby face, είναι το επόμενο μεγάλο όνομα του WRC.