To BMW i8 ως safety car στο πρωτάθλημα της Formula E


Αυτή την εβδομάδα ξεκινά το πρωτάθλημα Formula E από το ePrix του Santiago. Όπως στις προηγούμενες αγωνιστικές περιόδους, έτσι και στη νέα το BMW i8 θα έχει τον ρόλο του αυτοκινήτου ασφαλείας.

  • 5/2/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Όπως ήταν αναμενόμενο η BMW και το i8 συνεχίζουν να απολαμβάνουν την προβολή διατηρώντας και στο νέο πρωτάθλημα τον ρόλο του αυτοκινήτου που επιβάλλει την τάξη στην πίστα του πρωταθλήματος της Formula E. Και όπως είναι φυσικό το φετινό i8 είναι το αναβαθμισμένο που παρουσιάστηκε τον περασμένο Νοέμβριο στο Los Angeles, με τον γνωστό turbo τρικύλινδρο των 1.500 cc με τους 231 PS (στον πίσω άξονα) με τον ηλεκτροκινητήρα των 143 PS (στον μπροστινό άξονα).

Πλέον η συνδυασμένη απόδοση είναι στους 374 PS (με αύξηση κατά 12) και η ροπή στα 570 Nm. Το νέο i8 ζυγίζει 1.533 kg, οι μπαταρίες έχουν αυξηθεί από τα 20 στα 34 Ah και από τις 7,1 στις 11,6 kWh προσφέροντας θεωρητική ηλεκτρική αυτονομία 55 km. Όσο για το 0-100 υπολογίστε 4,4 sec με τελική στα 250 km/h.

Ως safety car και σε σχέση με το νορμάλ i8 υπάρχει πιο σφιχτή ανάρτηση, κεραμικά δισκόφρενα, roll-cage, μπάκετ καθίσματα από την M4 GTS με ζώνες τεσσάρων σημείων και ένα αεροδυναμικό κιτ από ανθρακονήματα. Ωστόσο, το στοιχείο που είναι εντελώς νέο και που προβάλλει το… πνεύμα της ηλεκτροκίνητης φόρμουλας είναι το σύστημα επαγωγικής (ασύρματης) φόρτισης. Το σύστημα αυτό παρέχεται από την εταιρία Qualcomm και φορτίζει τις μπαταρίες στο 80% σε μόλις μία ώρα.