Πρεμιέρα για το Volvo XC90


Πρεμιέρα για το πολυαναμενόμενο μεγάλο SUV της σουηδικής μάρκας!

  • 4/9/2014

Το νέο Volvo XC90 κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του αυτές τις ημέρες στο Σαλόνι του Παρισιού.

Στο πλαίσιο ενός επενδυτικού προγράμματος 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων και μετά από τρία χρόνια εξέλιξης, το νέο, πολυαναμενόμενο μεγάλο SUV σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στην ιστορία της Volvo, αποκαλύπτοντας παράλληλα την σχεδιαστική πορεία που θα ακολουθήσει η μάρκα στο μέλλον.

Όντας πλέον ανεξάρτητη, η Volvo Cars ενσωματώνει για πρώτη φορά στο Νέο XC90 εντελώς δικές της νέες τεχνολογίες, με την υλοποίηση – και αυτή για πρώτη φορά - της νέας Μεταβλητής Αρχιτεκτονικής Προϊόντος (Scalable Product Architecture – SPA) στην κατασκευή των οχημάτων.

«Αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες ημέρες στην ιστορία μας. Δεν λανσάρουμε απλά ένα νέο μοντέλο, επαναλανσάρουμε τη μάρκα μας! Η ημέρα αυτή σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη Volvo. Το Νέο Volvo XC90 ανοίγει τον δρόμο για μια σειρά από συναρπαστικά νέα μοντέλα που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια», δηλώνει ο Χάκαν Σάμουελσον (Håkan Samuelsson), Πρόεδρος και CEO του Volvo Car Group.

Η νέα οπτική ταυτότητα της Volvo

Το Νέο XC90 έχει ιδιαίτερη συμβολική αξία στην 87χρονη ιστορία της Volvo, καθώς είναι το πρώτο από τα αυτοκίνητά της που θα φέρει το νέο, πιο επιβλητικό σήμα της μάρκας, με το βέλος στην πάνω δεξιά γωνία του κύκλου να ευθυγραμμίζεται με τη διαγώνιο που διατρέχει τη μάσκα.

Σε συνδυασμό με τα φώτα ημέρας (Day Running Lights) σε σχήμα πλαγιαστού «T», που οπτικά παραπέμπουν στο πιο σημαντικό σύμβολο της ιδιαίτερα πλούσιας σκανδιναβικής παράδοσης, στο «σφυρί του Θεού Θωρ», το νέο σήμα της Volvo καθιερώνει ένα νέο, ιδιαίτερα δυναμικό πρόσωπο για την επερχόμενη γενιά μοντέλων της μάρκας.

Το μεγαλύτερο καπό με το χαρακτηριστικό του σχεδιασμό, η έντονη γραμμή που διατρέχει το αμάξωμα στο ύψος της μέσης και οι προτεταμένοι «ώμοι» στο πίσω μέρος που συνδέονται με τα νέα χαρακτηριστικά πίσω φώτα, αποτελούν σημαντικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που θα αντανακλώνται - σε διάφορες σχεδιαστικές υλοποιήσεις - σε ολόκληρη τη γκάμα. Για ισχυρότερη οπτική εντύπωση από τα πλάγια, το Νέο XC90 συνδυάζεται με μια σειρά από εντυπωσιακές ζάντες με μέγεθος έως και τις 22 ίντσες.

«Η συνολική εντύπωση, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, έχει ισχυρή σύνδεση με τα βασικά στοιχεία του σουηδικού lifestyle: ευρυχωρία, απόλαυση του φωτός και εστίαση στην ευεξία», είπε ο Τόμας Ίνγκενλατ (Thomas Ingenlath), Ανώτερος Αντιπρόεδρος Σχεδιασμού της Volvo Cars.

Χωρίς συμβιβασμούς

Το Νέο XC90 αποτελεί ακλόνητη απόδειξη της στρατηγικής Volvo-by-Volvo. Ο συνδυασμός πολυτέλειας, ευρυχωρίας, ευελιξίας, απόδοσης και ασφάλειας δημιουργεί νέα μέτρα σύγκρισης στην αγορά των SUV, όπως έκανε και το αρχικό XC90 το 2002.

«Η Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (SPA) μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε το πρώτο SUV χωρίς οποιονδήποτε συμβιβασμό», λέει ο Δρ. Πήτερ Μέρτενς (Dr. Peter Mertens), Αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της Volvo Cars. «Για πρώτη φορά έχεις τέτοια αίσθηση απόλυτου ελέγχου, απολαμβάνεις πρωτόγνωρα πλούσιο εσωτερικό χώρο και την ευελιξία που σου προσφέρει το αυτοκίνητο σε συνδυασμό με την ευκολία οδήγησης και την αμεσότητα ενός πιο μικρού και χαμηλότερου αυτοκινήτου. Η αύξηση της αδρεναλίνης, που αποτελεί το κλειδί για την πραγματική απόλαυση της οδήγησης, εξασφαλίζεται από κινητήρες που προσφέρουν έναν απαράμιλλο συνδυασμό μεγάλης ισχύος και καθαρής λειτουργίας. Και αφού το Νέο XC90 φέρει το σήμα της Volvo, η ασφάλεια παγκόσμιας κλάσης είναι στάνταρ», προσθέτει.

Απαράμιλλος συνδυασμός ισχύος και οικονομίας καυσίμου

Το Νέο XC90 προσφέρει μια σειρά από δίλιτρους, τετρακύλινδρους κινητήρες Drive-E που όλοι τους συνδυάζουν εντυπωσιακές επιδόσεις και οικονομία καυσίμου.

Κορυφαίο στη γκάμα είναι το Νέο XC90 Twin Engine, σε plug-in υβριδική έκδοση, το οποίο συνδυάζει έναν δίλιτρο, τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης με turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας έναν απαράμιλλο συνδυασμό ισχύος και καθαρής λειτουργίας: ιπποδύναμη περίπου 400 ίππων με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) περίπου 60 γρμ/χλμ (σε κύκλο οδήγησης NEDC). Η συγκεκριμένη έκδοση θα είναι το πρώτο στον κόσμο επταθέσιο plug-in υβριδικό SUV!

Ο πιο πλήρης στάνταρ εξοπλισμός ασφάλειας

Το Νέο XC90 διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό ότι πιο σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο σύστημα ασφάλειας υπάρχει σήμερα! Ανάμεσά τους, δύο τεχνολογίες ασφάλειας που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στον κόσμο: ένα σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από το δρόμο και αυτόματο φρενάρισμα σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα.

Σε περίπτωση εκτροπής του αυτοκινήτου από το δρόμο, το Νέο Volvo XC90 αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα της κατάστασης και σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας εμπρός, συγκρατώντας τους επιβαίνοντες στη θέση τους. Οι ζώνες παραμένουν σταθερά σφιγμένες όσο το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται. Προκειμένου να αποτραπούν τραυματισμοί στην σπονδυλική στήλη, μια λειτουργία απορρόφησης της ενέργειας ανάμεσα στο κάθισμα και το σκελετό του καθίσματος απορροφά τις κατακόρυφες δυνάμεις που αναπτύσσονται όταν το αυτοκίνητο προσγειώνεται ανώμαλα στο έδαφος. Η λύση αυτή μπορεί να περιορίσει τις κατακόρυφες δυνάμεις που δέχεται το σώμα ακόμα και στα 2/3 των αρχικών. Αυτό μπορεί να αποτρέψει τραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη, οι οποίοι είναι σοβαροί και συχνοί σε τέτοιου είδους ατυχήματα.

Το Νέο Volvo XC90 είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με τεχνολογία που φρενάρει το αυτοκίνητο αυτόματα αν ο οδηγός στρίψει απρόσεκτα διασταυρούμενος με  όχημα που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα. Αυτή είναι μια συνηθισμένη περίπτωση σε πολυσύχναστες διασταυρώσεις μέσα στην πόλη, αλλά και σε λεωφόρους όπου το όριο ταχύτητας είναι μεγαλύτερο. Το Νέο Volvo XC90 ανιχνεύει τον κίνδυνο σύγκρουσης και φρενάρει αυτόματα προκειμένου να αποφευχθεί η σύγκρουση ή να μετριαστούν οι επιπτώσεις της.

Στο Νέο XC90 η Volvo πλέον χρησιμοποιεί τον όρο City Safety για να χαρακτηρίσει το σύνολο των συστημάτων αυτόματου φρεναρίσματος της Volvo Cars – και αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό στο Νέο XC90! Έτσι, ως City Safety στο Νέο XC90, εκτός του συστήματος αποφυγής συγκρούσεων με ταχύτητα έως 50 χλμ/ώρα, αναφέρονται και η ανίχνευση και το αυτόματο φρενάρισμα μπροστά σε ποδηλάτες και πεζούς εμπρός από το αυτοκίνητο, ημέρα και νύχτα, με όλα τα προαναφερθέντα συστήματα να ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου!

«Οι νέες τεχνολογίες θα μας φέρουν ένα ακόμα σημαντικό βήμα πιο κοντά στο όραμά μας, μέχρι το 2020 να έχουμε αναπτύξει όλη την απαιτούμενη τεχνολογία ώστε να μη σκοτώνεται και να μην τραυματίζεται σοβαρά κάποιος σε ένα καινούργιο Volvo», λέει ο Πήτερ Μέρτενς. «Το σημείο αφετηρίας μας στην ασφάλεια είναι το ίδιο σήμερα, όπως και όταν δημιουργήθηκε η εταιρεία, σχεδόν 90 χρόνια πριν: οι πραγματικές συνθήκες. Μελετάμε τα δεδομένα, αναλύουμε σε βάθος τους αριθμούς, καινοτομούμε. Το αποτέλεσμα είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ».

Η Volvo, με το πρόγραμμα Όραμα 2020 (Vision 2020) έχει θέσει έναν ιδιαίτερα φιλόδοξο στόχο: Μέχρι το 2020 να έχει αναπτύξει όλες τις αναγκαίες τεχνολογίες ώστε να μην υπάρχει θανάσιμος ή σοβαρός τραυματισμός οποιουδήποτε επιβαίνει σε ένα καινούργιο μοντέλο Volvo και εμπλέκεται σε κάποιο ατύχημα.

Τρεις είναι οι τομείς στους οποίους εστιάζει η Volvo Cars προκειμένου να υλοποιήσει το Όραμα 2020: ασφάλεια, διασύνδεση και αυτόνομη οδήγηση.

«Με το Νέο XC90, κάνουμε το πρώτο βήμα προς ένα αυτοκίνητο που θα μπορεί να οδηγείται μόνο του. Υλοποιούμε μια νέα λειτουργία που επιτρέπει αυτόματα να ακολουθείται το προπορευόμενο αυτοκίνητο σε μια κυκλοφοριακή συμφόρηση 'σταμάτα - ξεκίνα', η οποία θα παρέχει μια απλοποιημένη, ημιαυτόνομη οδηγική εμπειρία», είπε ο Λεξ Κερσεμάκερς (Lex Kerssemakers), Αντιπρόεδρος Στρατηγικής Προϊόντων και Διεύθυνσης Γραμμής Οχημάτων της Volvo Cars.

Πολυτελές εσωτερικό

Το εσωτερικό του Νέου XC90 είναι το πολυτελέστερο που έχει σχεδιαστεί ποτέ για ένα Volvo. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι η οθόνη αφής που μοιάζει με tablet στην κεντρική κονσόλα, η οποία αποτελεί την καρδιά ενός εντελώς νέου συστήματος ελέγχου του αυτοκινήτου. Το σύστημα κυριολεκτικά δεν χρησιμοποιεί κουμπιά, προσφέροντας στον οδηγό έναν πρωτοποριακό τρόπο έλεγχου του αυτοκινήτου και πρόσβαση σε μια σειρά από διαδικτυακά προϊόντα και υπηρεσίες. Συμβάλλει επίσης στη δημιουργία ενός εσωτερικού που είναι μοντέρνο, ευρύχωρο και προσφέρει την αίσθηση του «ήρεμα τακτοποιημένου».

«Το νέο εσωτερικό διακρίνεται από ένα πνεύμα τάξης και άνεσης στη χρήση, ενώ εξακολουθεί να εκπέμπει την εκλεπτυσμένη πολυτέλεια και αρχοντιά που περιμένουν οι πελάτες από ένα πολυτελές SUV. Η απλότητα είναι απόλυτα συντονισμένη με τη σκανδιναβική σχεδιαστική κληρονομιά μας. Προσφέρει στο βλέμμα και την αφή πλούσιες επιφάνειες, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε μια μοντέρνα αρχιτεκτονική πολυτέλειας στο εσωτερικό», λέει ο Τόμας Ίνγκενλατ.

Το εσωτερικό συνδυάζει υλικά όπως μαλακό δέρμα και ξύλο με χειροποίητες λεπτομέρειες, μεταξύ των οποίων επιλογέα ταχυτήτων από κρύσταλλο του διάσημου σουηδικού οίκου Orrefors, και χειριστήρια διακοπής/εκκίνησης του κινητήρα και ρύθμισης της έντασης του ήχου κατασκευασμένα με αδαμαντοκοπή. Η ύψιστη προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια ήταν πάντα στο επίκεντρο κατά τη διάρκεια της όλης εξελικτικής διαδικασίας.

Σχεδιασμένο να φιλοξενεί έως επτά επιβάτες, το Νέο XC90 διαθέτει νέα, πρωτοποριακού design καθίσματα, που απελευθερώνουν άφθονο εσωτερικό χώρο για τους επιβάτες, τόσο στη δεύτερη όσο και στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Η τρίτη σειρά προσφέρει κορυφαία στην κατηγορία άνεση, με υπεραρκετούς χώρους για δύο επιβάτες με ύψος έως 170 εκ.

Με κορυφαίο ηχοσύστημα

Το Νέο XC90 διαθέτει ένα από τα κορυφαία ηχοσυστήματα στον κόσμο του αυτοκινήτου, αποτέλεσμα της συνεργασίας των ειδικών της Volvo Cars με τους μηχανικούς της διάσημης βρετανικής εταιρείας εξέλιξης και κατασκευής υψηλής πιστότητας ηχοσυστημάτων Bowers & Wilkins.

Το κορυφαίο ηχοσύστημα του Νέου XC90 διαθέτει ενισχυτή κλάσης D 1.400 W και – ούτε λίγο ούτε πολύ - 19 ηχεία Bowers & Wilkins. Οι ηχητικές καινοτομίες στο Νέο XC90 περιλαμβάνουν μια από τις πρώτες εφαρμογές σαμπγούφερ (ηχείου αποκλειστικά για πολύ χαμηλές συχνότητες, επονομαζόμενες και «μπάσα») με οπή εκτόνωσης αέρα, που είναι ενσωματωμένο στο αμάξωμα του αυτοκινήτου, αντί για ένα ανεξάρτητο κουτί βιδωμένο στο αμάξωμα. Η διάταξη αυτή ουσιαστικά μετατρέπει ολόκληρο το εσωτερικό του αυτοκινήτου σε ένα τεράστιο σαμπγούφερ.

Για τη διαχείριση συγχρονισμού του ήχου και τον συντονισμό των ηχείων χρησιμοποιείται η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο λογισμικό επεξεργασίας ήχου. Έτσι, αναπαράγεται μέσα στο αυτοκίνητο αυτούσια όλη η συναισθηματική εμπειρία μιας ζωντανής συναυλίας παγκόσμιας κλάσης.

Το Νέο Volvo XC90 θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό στο ερχόμενο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, 4-19 Οκτωβρίου 2014.