Aston Martin DB10: Μία Aston για τον 007!


Κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα του αυτοκινήτου του James Bond κρύβεται μία V8 Vantage.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
  • 8/12/2014

Η Aston Martin DB10, το ολοκαίνουριο όχημα του Bond, δεν είναι και τόσο καινούριο όσο αφήνει να εννοηθεί το εντυπωσιακό νέο... περιτύλιγμα. Η DB10 δεν είναι βασισμένη στην νέα πλατφόρμα της Aston Martin που προορίζεται για τα μελλοντικά της πολυτελή σπορ υπεραυτοκίνητα. Αντιθέτως, βασίζεται στο υπάρχον πάτωμα «VH» (vertical/horizontal) με τον V8 κινητήρα των 4,7 λίτρων να προέρχεται από τη V8 Vantage.

Το αποτέλεσμα είναι ότι η DB10 είναι ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο το οποίο θα κατασκευαστεί σε 10 αντίτυπα. Και τα δέκα θα χρησιμοποιηθούν στην τελευταία ταινία του James Bond με το όνομα «Spectre». Ο πρωταγωνιστής της ταινίας μάλιστα, ο Daniel Craig, έχει ήδη δοκιμάσει την νέα Aston DB10.

Παρότι τα συγκεκριμένα πρωτότυπα της DB10 δεν κρύβουν κάποια έκπληξη κάτω από το αμάξωμα, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η εντυπωσιακή σχεδίαση μας προϊδεάζει για το πως θα είναι τα μελλοντικά μοντέλα της Aston και ιδιαίτερα η αντικαταστάτρια της DB9 που αναμένεται σύντομα. Σύμφωνα με τις δηλώσεις των ιθυνόντων της βρετανικής φίρμας στα αποκαλυπτήρια του νέο supercar του Bond: «η DB10 μας δίνει μία ιδέα για τον μελλοντικό σχεδιαστικό προσανατολισμό των επόμενων γενεών Aston Martin,».

Ωστόσο δεν είναι ακόμα σίγουρο αν θα δούμε κάποια Aston Martin πριν το 2016. Η Aston είχε ανακοινώσει νωρίτερα μέσα στο 2014 ότι έχει ξεκινήσει την εξέλιξη μιας νέας πλατφόρμας, αλλά δεν έχει ανακοινώσει ακόμα πότε θα τη δούμε στην παραγωγή και σε ποιο όχημα θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά. Να υπενθυμίσουμε ότι η βρετανική φίρμα έχει έρθει σε συμφωνία με τη Mercedes-AMG ώστε να αγοράσει από τη θυγατρική της Mercedes τους νέους turbo V8 κινητήρες των 4,0 λίτρων (το μηχανικό σύνολο που υπάρχει και κάτω από το καπό της AMG GT) ώστε να τους χρησιμοποιήσει στα νέα της μοντέλα.

Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι μέχρι στιγμής η βρετανική φίρμα δεν τα πάει και τόσο καλά οικονομικά (το 2013 είχε απώλειες προ φόρων της τάξης των £25,4 εκατομμυρίων, δηλαδή $40 εκατομμύρια), ίσως η εξέλιξη των νέων Aston να καθυστερήσει λίγο παραπάνω.