Στον αυτόματο...


Τα απόνερα από τις αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των ΙΧ αυτοκινήτων, ταρακουνούν ήδη μια ταλαιπωρημένη αγορά, που προσπαθεί να βρεί τα πατήματά της.

  • 6/6/2016

Και μπορεί ο Μάιος να ήταν θετικός (αύξηση 49,1% στις πωλήσεις καινούργιων ΙΧ), ως καταλυτικός μήνας της απόσυρσης, ουδείς όμως γνωρίζει το πόσο χρόνο θα πάρει η εξομάλυνση της αγοράς από τις αλλαγές στον τρόπο της φορολόγησης.

Από την πλευρά της κυβέρνησης πολλά πράγματα δεν έχουν αποσαφηνιστεί, όπως για παράδειγμα το τι θα γίνει με το φόρο πολυτελείας (σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ο φόρος πολυτελείας καταργείται κατά την αγορά και ενσωματώνεται στα τέλη ταξινόμησης, ενώ εξακολουθεί να υφίασταται στην κατοχή, δηλαδή όσοι έχουν ένα αυτοκίνητο άνω των 2 λίτρων και έως 10 ετών θα εξακολουθούν να επιβαρρύνονται με φόρο πολυτελείας), ενώ και από εκείνη των εισαγωγέων, ελάχιστοι είναι που έχουν αποστείλει τις τιμές λιανικής προ φόρων στις αρμόδιες υπηρεσίες εκτελωνισμού είτε γιατί δεν βιάζονται (διαθέτοντας εκτελωνισμένο στοκ με τιμές απόσυρσης), είτε γιατί δεν επιθυμούν να ανοίξουν πρώτοι τα χαρτιά τους στον ανταγωνισμό για τις αξίες των αυτοκινήτων προ φόρων.

Βέβαια, τα νέα δεδομένα, περιπλέκουν την κατάσταση καθώς για κάθε αυτοκίνητο ισχύει μια «μοναδική» τιμή λιανικής προ φόρων που καθορίζεται από τον εξοπλισμό που διαθέτει και ο οποίος σε περιπτώσεις επηρεάζει και τις εκπομπές ρύπων, άρα την απομείωση ή επιβάρυνση των τελών ταξινόμησης βάσει των αναλόγων συντελεστών.

Και επειδή πολλά έχουν ειπωθεί πώς ο νέος αυτός τρόπος θα πλήξει περιπτώσεις υποτιμολόγησης από την πλευρά των πολυεθνικών, ας μας επιτρέψουν οι κυβερνώντες να έχουμε μια κάποια επιφύλαξη…

Όπως και να έχει εύλογα είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν για την επόμενη μέρα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου:

-Θα δημιουργηθεί μια «αγορά» αυτοκινήτων με φορολογητέα αξία έως 14.000 ευρώ ή και 17.000 ευρώ, συνδυαστικά με μικρούς κινητήρες με χαμηλό CO2; Όπως κάποτε δηλαδή με τα αυτοκίνητα με μεγάλες καρότσες και κινητήρες στα 1.000 κ.εκ.

-Πιστεύουν οι κυβερνώντες ότι είναι «δύσκολο» για τους εισαγωγείς να «δημιουργήσουν» τέτοιες αξίες αυτοκινήτων, άρα τα τέλη ταξινόμησης να παραμείνουν ισάξια ή και πιο χαμηλά με εκείνα της περιόδου της απόσυρσης.

-Τι θα γίνει με όσους είχαν παραγγείλει τα αυτοκίνητά τους προ μηνών και η παράδοσή τους αναμένεται από 1ης Ιουνίου και εμπίπτουν στους υψηλούς συντελεστές. Θα ισχύσει το φορολογικό καθεστώς πριν την 1η Ιουνίου, όπου έγινε η παραγγελία ή τα νέα μέτρα που εκτινάσσουν τις τιμές σε αυτές τις κατηγορίες από 5.000 ευρώ και άνω.

-Και επειδή οι πιθανότητες είναι υπερ του δεύτερου σεναρίου, θα μπορεί κάποιος να ακυρώσει την παραγγελία του ή υπάρχει κίνδυνος απώλειας της προκαταβολής…

Αυτά είναι μερικά εύλογα ερωτήματα ενώ θα μπορούσαμε να απαριθμήσουμε και άλλα που παραμένουν αναπάντητα, σχετικά με τα εταιρικά ΙΧ, τα leasing, κ.α.

Η ουσία είναι πώς, αντί οι κυβερνώντες να μπουν στην βάσανο να τα απαντήσουν, έβγαλαν και πάλι στα τηλεπαράθυρα των καναλιών τον κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη προκειμένου να κάνει την σχετική προπαγάνδα αποπροσανατολίζοντας την κοινή γνώμη, ότι δηλαδή τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017 στα υψηλού κυβισμού ΙΧ θα μειωθούν σημαντικά με την μετακύληση της όποιας μείωσης στα καύσιμα! Αυτό μας λέει είναι ένα δικαιότερος τρόπος για όλους. Και τι φταίει κύριε Αλεξιάδη ο κάτοχος ενός μικρού αυτοκινήτου να πληρώνει πιο ακριβή την βενζίνη (να δείτε που με όλες αυτές τις αλχημείες θα… πετάξει στα 2 ευρώ το λίτρο), προκειμένου να ευεργετηθεί η κατηγορία των ΙΧ με κυβισμό άνω των 2 λίτρων. Που αυτή η κατηγορία είναι η συντριπτική μειοψηφία στα χρόνια των μνημονίων, οπότε καταλαβαίνετε τον πραγματικό στόχο αυτής της κίνησης.

Με όλα αυτά τα παράδοξα, την έλλειψη οργάνωσης και συντονισμού, την διατήρηση των «οφίτσιων» από ανθρώπους άσχετους με τον αντικείμενο στο οποίο καλούνται να νομοθετήσουν, η πεποίθησή μας ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική… Αφρικανική χώρα που το μεγαλύτερο μέρος της κατοικείται από λευκούς, ενισχύθηκε έπειτα από το πρόσφατο ταξίδι στη Ναμίμπια. Πατρίκιοι και Πληβείοι, κράτος-μπανανία. Με τη διαφορά ότι εκεί μπορούν να περιμένουν ένα καλύτερο αύριο...