Οι τηλεμαϊντανοί και η πυρπολημένη Cayenne


Το πρόσφατο δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή του Παναγιώτη Μαυρίκου, έφερε και πάλι στην επιφάνεια το άναρχο τοπίο που επικρατεί στα ΜΜΕ και ιδίως στα τηλεοπτικά. 

  • 13/6/2016

Το πρόσφατο δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή του Παναγιώτη Μαυρίκου, έφερε και πάλι στην επιφάνεια το άναρχο τοπίο που επικρατεί στα ΜΜΕ και ιδίως στα τηλεοπτικά. Για λίγες μονάδες τηλεθέασης δεν διστάζουν να βγάλουν τον οποιοδήποτε τηλεμαϊντανό υπό την ταμπέλα του «ειδικού», προκειμένου να εξιστορήσει το κατακίτρινο αφήγημά του, μήπως και καθηλωθούν οι τηλεθεατές.

Το ίδιο ισχύει και με τα ηλεκτρονικά μέσα, ιδίως τα sites, που υιοθετούν με εξαιρετική ελαφρότητα οτιδήποτε «ανεβάσει» ο ανταγωνιστής, μην τυχόν και χάσουν κανένα κλικ.

Πριν ακόμη βγεί το πόρισμα των αρμοδίων αρχών οι μισοί είχαν ήδη αποφανθεί ως αίτιο «τεχνικό πρόβλημα» στην Porsche Cayenne και οι άλλοι μισοί «δολιοφθορά». Υπήρξαν και κάποιοι πιο ευφάνταστοι, που ανακάλυψαν ακόμη και παρεμβολή από χάκερς!

Φυσικά, τίποτε από αυτά δεν έχει επιβεβαιωθεί και οτιδήποτε γράφεται ή λέγεται θα πρέπει να γίνεται με πάσα επιφύλαξη για λόγους σεβασμού στον εκλιπόντα (όσο και αμφιλεγόμενος και εάν υπήρξε στη ζωή του), στα πρόσωπα που εμπλέκονται και στην κοινή γνώμη.

Θα περιμέναμε ωστόσο και από εκείνα τα ΜΜΕ που έχουν αντιληφθεί εκ των πραγμάτων ό,τι έχουν υποπέσει σε κάποια ανακρίβεια έστω και υπό την πίεση του χρόνου προκειμένου να μη χαθεί η «είδηση», να προβαίνουν στις ανάλογες διαψεύσεις τηρώντας τους κανόνες που διέπουν την δεοντολογία.

Επίσης, θα περιμέναμε και από την ίδια την πολιτεία ή τους αρμοδίους φορείς να επιβάλλουν τους θεσπισμένους κανόνες που μπορούν να περιμαζέψουν όλη αυτή την αναρχία και υπερβολή.

Είμαι σίγουρος ό,τι, έπειτα από το «συμμάζεμα του τηλεοπτικού τοπίου» όπως χαρακτηρίζει η Κυβέρνηση τις νέες αδειοδοτήσεις στα κανάλια, θα πρέπει να ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση σχετικά με τα sites και ιδίως με το φαινόμενο εκείνο του «παρασιτισμού» που τείνει να γίνει η μεγαλύτερη «μπίζνα» στην Ελλάδα: δωρεάν υφαρπαγμένο content, αναγραφή στα «ψιλά» της πηγής και ότι τσιμπήσουμε από τα Google advs ή άλλους χορηγούς…

Καλό το c(l)opy paste, αλλά η πρωτογενής είδηση, η πρωτόλεια είναι αυτή που έχει σημασία και αυτή που πρέπει να τελέσει υπο καθεστώς απόλυτης προστασίας. Και η είδηση που έχει διασταυρωθεί...