Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) ανακοίνωσε τις ταξινομήσεις για τον μήνα Οκτώβριο στην Ελλάδα, παρέχοντας, ταυτόχρονα, μια ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με την κατάσταση της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου κατά το πρώτο δεκάμηνο του 2025.
Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και μετά την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε τεράστια άνοδο της τάξης του 11,4% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2024.
Οι ταξινομήσεις για τα καινούργια φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, επίσης παρουσίασαν αύξηση 10,8%, με το αντίστοιχο ποσοστό των νέων λεωφορείων να εκτοξεύεται κατά 124,2%.
Συνολικά, για το πρώτο δεκάμηνο του 2025, δηλαδή από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Οκτώβριο, η κατηγορία νέων επιβατικών σημείωσε άνοδο 4,5%, ενώ αυξημένες ήταν οι ταξινομήσεις και των ελαφριών και βαρέων καινούργιων φορτηγών (2,5%), όπως και των καινούργιων λεωφορείων (4,0%).
Οκτώβριος 2025 | Οκτώβριος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | Ιανουάριος - Οκτώβριος 2025 | Ιανουάριος - Οκτώβριος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
| Καινούργια επιβατικά | 10.768 | 9.670 | 11,4% | 123.000 | 117.705 | 4,5% |
| Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) | 1.156 | 1.043 | 10,8% | 9.597 | 9.361 | 2,5% |
| Καινούργια λεωφορεία | 74 | 33 | 124,2% | 823 | 791 | 4,0% |
Σε ό,τι αφορά στις κατηγορίες επιβατικών οχημάτων της ελληνικής αγοράς, το B segment συνεχίζει να πρωτοστατεί έχοντας το 52% των ταξινομήσεων τον περασμένο μήνα, παρουσιάζοντας, μάλιστα, αύξηση 2,1% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2024. Συνολικά για το πρώτο δεκάμηνο, το Β segment βρέθηκε στην κορυφή των προτιμήσεων του αγοραστικού κοινού (μερίδιο 56%) με μία μικρή μείωση της τάξης του 0,6% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του περασμένου έτους.
Τα SUV κάθε κατηγορίας διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο καθώς στο διάστημα Ιανουάριος-Οκτώβριος 2025 άγγιξαν το 63,9%, επίδοση αυξημένη κατά 5% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024.
Segment | Οκτώβριος 2025 | Οκτώβριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος - Οκτώβριος 2025 | Ιανουάριος - Οκτώβριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 4,1% | 5,3% | -1,3 | 6,9% | 7,1% | -0,2 |
A-SUV | 2,2% | 2,8% | -0,7 | 2,4% | 4,1% | -1,7 |
(A TOTAL) | (6,2%) | (8,2%) | (-1,9) | (9,3%) | (11,2%) | (–1,9) |
B | 16,0% | 17,8% | -1,8 | 20,4% | 23,9% | -3,5 |
B-SUV | 36,0% | 32,2% | +3,8 | 35,6% | 32,7% | +2,9 |
(B TOTAL) | (52,0%) | (49,9%) | (+2,1) | (56,0%) | (56,6%) | (–0,6) |
C | 5,1% | 10,5% | -5,4 | 6,2% | 6,8% | -0,6 |
C-SUV | 26,0% | 21,2% | +4,8 | 18,9% | 16,9% | +2,0 |
(C TOTAL) | (31,1%) | (31,7%) | (-0,6) | (25,1%) | (23,7%) | (+1,4) |
D | 0,5% | 1,7% | -1,2 | 0,9% | 1,8% | -0,9 |
D-SUV | 8,8% | 6,3% | +2,5 | 6,3% | 4,6% | +1,7 |
(D TOTAL) | (9,3%) | (8,0%) | (+1,3) | (7,2%) | (6,4%) | (+0,8) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,4% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,2%) | (0,4%) | (-0,2) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,1) |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,5% | 1,0% | -0,6 | 1,2% | 1,1% | +0,1 |
(SUV TOTAL) | (73,6%) | (63,2%) | (+10,4) | (63,9%) | (58,9%) | (+5,0) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, η κυριαρχία των υβριδικών συνεχίζεται, και μάλιστα με γοργούς ρυθμούς. Πιο συγκεκριμένα, το μερίδιο της εν λόγω κατηγορίας αυξήθηκε εκ νέου κατά 4,1% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2024 και έτσι συνεχίζει να κυμαίνεται κοντά στο 50% των ταξινομήσεων του μήνα που πέρασε. Αντιθέτως, η βενζίνη παρουσίασε πτώση της τάξης του 5,5%, ενώ αντίστοιχη πορεία ακολούθησε και το πετρέλαιο (-1,4%).
| Οκτώβριος 2025 | Οκτώβριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος - Οκτώβριος 2025 | Ιανουάριος - Οκτώβριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ (Ιαν-Σεπ 25) | |
Βενζίνη | 21,4% | 26,9% | -5,5 | 30,4% | 37,2% | -6,9 | 27,7% |
Πετρέλαιο | 2,7% | 4,1% | -1,4 | 3,3% | 7,6% | -4,3 | 9,3% |
Υβριδικά (HEV) | 52,4% | 48,3% | +4,1 | 50,0% | 41,8% | +8,2 | 34,7% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 12,2% | 7,8% | +4,4 | 7,5% | 5,8% | +1,7 | 9,0% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 7,4% | 9,5% | -2,0 | 5,7% | 5,5% | +0,1 | 16,1% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,9% | 3,5% | +0,4 | 3,1% | 2,0% | +1,2 | 3,2% |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ταξινομήσεις Σεπτεμβρίου: Το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ευρώπη είναι ηλεκτρικό
Porsche 911: Σε ποια χώρα είναι το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο σε όλες τις κατηγορίες
Αυτό το μοντέλο έφτασε τις 10 εκ. πωλήσεις σε 20 χρόνια - Η τιμή του στην Ελλάδα




ΔΗΜΟΦΙΛΗ





