Αγοράζοντας με σύνεση το νέο σας αυτοκίνητο


Στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής βρίσκεται υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων μεγάλης εισαγωγικής εταιρίας και συζητάμε επί ώρα για ένα και μοναδικό θέμα: με τι κριτήρια επιλέγει ο κόσμος γενικότερα το νέο του αυτοκίνητο. Ε, λοιπόν τον άκουγα και κατά βάθος του έδινα δίκιο.

Δεν αποτελεί μυστικό ότι πολλοί είναι οι υποψήφιοι αγοραστές που αποφασίζουν να αποκτήσουν το νέο τους αυτοκίνητο βάζοντας λάθος προτεραιότητες και συνήθως λάθος «ταβάνι» στον προϋπολογισμό τους.

Πως είναι δυνατόν να θέλεις για παράδειγμα ένα μικρό αυτοκίνητο αλλά να το παίρνεις με τόσα προαιρετικά που να καταλήγει η τιμή του στα ύψη, στο επίπεδο ενός αυτοκινήτου άλλης, μεγαλύτερης κατηγορίας που μπορεί να είναι ασφαλέστερο, ποιοτικότερο και πιο άνετο;

Πως είναι δυνατόν να είσαι νέος οικογενειάρχης και να θέλεις καλά και ντε τρίπορτο αυτοκίνητο από εκείνη τη μάρκα που «ζαχάρωνες» πριν ακόμα αποκτήσεις δίπλωμα, χωρίς να μπορείς να βάλεις ένα παιδικό καροτσάκι στο πορτμπαγκάζ;

Πως δεν ξέρεις ότι πολλά αυτοκίνητα εταιριών είναι πλέον «κλώνοι» μοντέλων άλλων εταιριών αλλά εσύ να μη βάζεις καν στο τραπέζι τις άλλες επιλογές αφού δεν τις ξέρεις ως φίρμες;

Γιατί αποφασίζεις να αποκτήσεις diesel μοντέλο κάνοντας 5.000 χιλιόμετρα το χρόνο κι αυτά μέσα στην πόλη; Και για να το συνεχίσω εδώ γιατί φοβάσαι φίλε μου το downsizing; Τι λιγότερο θα σου προσφέρει ένα μικρό turbo μοτέρ από ένα άλλο μεγάλου κυβισμού; Αν φοβάσαι να σου θυμίσω ότι οι πρώτοι φορητοί υπολογιστές ήθελαν μπράτσα και βαλίτσα για να φτάσουμε σήμερα στα tablets.

Και γιατί αγοράζεις ένα 4x4 δεκάδων χιλιάδων με ασφάλτινα, σπορ ελαστικά και 20άρες ζάντες που δεν δέχεται αλυσίδες για να περιδιαβαίνεις τα χιονοδρομικά;

Α! και μην ξεχάσω ότι αγόρασες αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού μόνο και μόνο επειδή είχε πολυετές δωρεάν service και τώρα δεν μπορείς να το πουλήσεις ούτε στο γιουσουρούμ του Σχιστού.

Υποπτεύομαι ότι μερικοί από εσάς θα αναγνωρίσετε στα παραπάνω μια δική σας στιγμή... αδυναμίας. Όμως μην πτοείστε.

Πριν πάρετε την απόφαση πρέπει να δώσετε απαντήσεις σε ερωτήματα όπως «ποια θα είναι η χρήση του αυτοκινήτου;», «πόσα χιλιόμετρα θα κάνω το χρόνο;», «που θα κινούμαι κυρίως;», «πιο αυτοκίνητο μου παρέχει εγγυήσεις;». Αλλά το πιο σημαντικό είναι απλά να θυμηθείτε.

Ο αυτοκινητικός τύπος είναι εδώ για να σας ενημερώνει, να σας συμβουλεύει, να σας δίνει μια «βάση» για να ορίσετε με σωστή σειρά τις προτεραιότητές σας. Είναι εδώ για να σας δείχνει τα υπέρ και κατά του κάθε αυτοκινήτου, να σας δίνει πληροφορία που δε θα βρείτε σε καμία έκθεση αυτοκινήτου και δε θα σας πει κανένας σύμβουλος πωλήσεων.

Δε χρειάζεται λοιπόν η αγορά αυτοκινήτου παρά απαντήσεις και γνώσεις που μπορείτε να τις αποκτήσετε εύκολα. Έτσι ώστε την επόμενη φορά να είστε απολύτως σίγουροι για την επιλογή σας.