Αναβίωση των 70΄s και 80΄s στην αυτοκινητοβιομηχανία


H αυτοκινητοβιομηχανία κάνει ένα δυναμικό come back στις ρίζες της, αναβιώνοντας αυτοκίνητα-θρύλους και εμείς το χαιρόμαστε!

Δεν το είχα αντιληφθεί μέχρι που είδα πρόσφατα μια glam, outdoor αφίσα με 70’ς γραμματοσειρά. Κι ύστερα ήρθαν οι κολεξιόν φθινόπωρο/χειμώνας 18/19 για να εμπεδώσω ότι η μόδα ξαναγύριζε στη χαμένη ηχώ των ’70 και των ’80 και τέλος, ήρθαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να «δέσει το γλυκό».

Το τεύχος Δεκεμβρίου του Car and Driver που κυκλοφορεί στα περίπτερα έχει πολλή από αυτή την αναβίωση. Η BMW «ανέστησε» έναν εμβληματικό αριθμό και ένα ακόμη πιο εμβληματικό αυτοκίνητο, τη Σειρά 8 που είχε καινοτομίες πρωτόγνωρες για την εποχή της.

Η DS από την άλλη «αναγεννήθηκε» μετά από μια περίοδο ωρίμανσης κάνοντας ένα πιο σταθερό βήμα προς το μέλλον με εμπλουτισμό τεχνολογιών και μοντέλων. Η σιγουριά των Γάλλων μάλιστα είναι τέτοια για τη νέα φίρμα που έκανε το DS 7 Crossback, προεδρικό αυτοκίνητο του Emmanuel Macron όπως ακριβώς είχε πράξει η Citroen με την πρώτη DS του 1955 ("Déesse" που στα γαλλικά σημαίνει Θεά) και τον Charles de Gaulle. Και με την ευκαιρία ναι, η πρώτη DS είχε για την εποχή της μπόλικη καινοτομία που ακόμη και σήμερα δε βρίσκεις εύκολα σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Τέλος, στο ίδιο τέυχος υπάρχει άλλη μία αναβίωση, αυτή της Ford Mustang στην έκδοση Bullitt. Μπορεί να έχουν περάσει 50 χρόνια από την πρεμιέρα της ομώνυμης ταινίας με πρωταγωνιστή τον Steve McQueen όμως το όνομα αλλά κυρίως το γεγονός ότι ένα απλό pony car έμελλε να γραφτεί με «χρυσά γράμματα» στη Βίβλο του Car Culture, δείχνει ότι ο κόσμος μπορεί να δημιουργήσει σύμβολα και να τα διατηρήσει στο θυμητικό, στο υποσυνείδητο, στην καρδιά. Και ίσως η ταινία να είχε λησμονηθεί αν ο σκηνοθέτης Peter Yates δεν τολμούσε, με τις καινοτομίες της εποχής στην τεχνολογία των καμερών να κινηματογραφήσει μια 10λεπτη καταδίωξη αυτοκινήτων, την πρώτη του είδους που έμελλε να ανοίξει το δρόμο σε παρόμοιες τεχνικές.

Όπως μόλις διαπιστώσατε η αναβίωση μπορεί να είναι σημαντική αν προέρχεται από κάτι που «άνοιξε δρόμους». Από δημιουργήματα ανθρώπων που τόλμησαν, που είχαν όραμα και πίστη σε αυτό που έκαναν, που είδαν τα πράγματα με άλλη ματιά. Το αν το «σήμερα» δεχθεί αυτή, την αυτοκινητική αναβίωση μένει να φανεί στο «χειροκρότημα» και στο αν η νέα γενιά σχεδιαστών, μηχανικών και ιθυνόντων έχει τη δυνατότητα να πάει το όραμα λίγο πιο ψηλά.