Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού: Λάμψεις αστέρων στην πόλη του Φωτός


Σήμερα, άνοιξε τις πύλες της για το κοινό η Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, η οποία συμπληρώνει 120 χρόνια από την πρώτη φορά διεξαγωγής της (1898). Ας δούμε μερικά από τα σημαντικότερα μοντέλα που παρουσιάζουν εκεί οι αυτοκινητοβιομηχανίες και τα οποία προσδιορίζουν (αλλά και αντιπροσωπεύουν) τις κυρίαρχες τάσεις που επικρατούν, πλέον, στην εποχή μας.

 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ.
  • ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ
  • 4/10/2018

Η εφετινή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «φτωχή» αναφορικά με τον αριθμό των συμμετεχόντων σε αυτή αυτοκινητοβιομηχανιών, σε σύγκριση με προηγούμενες διοργανώσεις. Ωστόσο, ο αριθμός των καινούργιων μοντέλων που παρουσιάστηκαν ήταν από τους μεγαλύτερους και το ενδιαφέρον γι’ αυτά υψηλό.

Οι εκθεσιακοί χώροι που αποτελούν τις εγκαταστάσεις στις οποίες διεξάγεται το «Σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού» έδειχναν «άδειοι», σε σχέση με το παρελθόν. Η απόφαση κάποιων σημαντικών εταιρειών να μην παραστούν σε αυτή, είτε για λόγους κόστους είτε επειδή έκριναν ότι δεν θα είχαν την απαιτούμενη ανταπόκριση από το το κοινό είχε ως αποτέλεσμα την... ευρυχωρία. Τουλάχιστον, αυτή ήταν η πρώτη εντύπωση η οποία δεν η καίρια, ωστόσο.

Το ουσιαστικό είναι η πολυπληθής παρουσία νέων μοντέλων από τις συμμετέχουσες στην Έκθεση αυτοκινητοβιομηχανίες, που αφορούν σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων.
Συζητώντας με στελέχη των εταιρειών, εύκολα καταλάβαινες ότι η συγκεκριμένη έκθεση διατήρησε την αίγλη της και τη σημαντικότητά της παρά τις όποιες απουσίες.

Η ατμόσφαιρα

Όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιες διοργανώσεις, η αισιοδοξία, τα χαμόγελα και η ανακοίνωση αυξημένων εμπορικών στόχων ήταν το κύριο στοιχείο σε κάθε περίσταση. Πάντως, αυτή τη φορά, δεν ήταν τόσο έντονη η προσπάθεια των στελεχών να πείσουν για την ηλεκτροκίνηση και το εν γένει «πράσινο μέλλον» της Αυτοκίνησης. Κι αυτό γιατί είτε επειδή, πλέον, αυτή η προσπάθεια υλοποιείται έμπρακτα από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες (στο βαθμό που καθεμία από τις εταιρείες έχει δημιουργήσει και διαθέτει τέτοια οχήματα), είτε επειδή αυτή (προσπάθεια) διενεργείται με πιο πραγματιστικούς στόχους αναφορικά με το αποτέλεσμα, συγκριτικά με ό,τι ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια.

Αυτή τη φορά, υπήρχε αναφορά στα ως τώρα δεδομένα και η αισιοδοξία για το μέλλον των τεχνολογιών «εξηλεκτρισμού» της αυτοκίνησης βασίζεται και προσδιορίζεται από τα ήδη πεπραγμένα κάθε εταιρείας σε αυτόν τον τομέα. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται, πλέον, στα «ήπια» συστήματα μετάδοσής της κίνησης και ανάκτησης της ενέργειας κατά την επιβράδυνση, τα οποία έχουν μπαταρία 48 V.

Όλοι αναγνωρίζουν ότι είναι μια χρήσιμη λύση για τον περιορισμό εκπομπής των ρύπων και του διοξειδίου του άνθρακα στα μοντέλα τους, ιδίως έπειτα από την ισχύ του νέου τυποποιημένου κύκλου υπολογισμού της κατανάλωσης «WLTP». Εκτός αυτού, δηλώνουν ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία τους δίνει τη δυνατότητα να προσθέσουν μία ακόμα έκδοση στα έκδοση στις ήδη υπάρχουσες των μοντέλων τους -άρα να προσελκύσουν περισσότερους υποψήφιους αγοραστές και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Επίσης, όπως μας δήλωσαν, η εφαρμογή της λεγόμενης «σαρανταοκτάβολτης» τεχνολογίας δίνει παράταση χρόνου στις εταιρείες που δεν έχουν κάποιο σύστημα υβριδικής διάταξης να εξελίξουν το δικό τους.

Τα μοντέλα

Οι επίσημες πρεμιέρες αφορούσαν τόσο σε οχήματα παραγωγής όσο και σε πανάκριβα οχήματα για λίγους. Οι Γάλλοι είχαν πολλά νέα μοντέλα να επιδείξουν, καθώς η συγκεκριμένη έκθεση είναι πολύ σημαντική γι’ αυτούς. Το ίδιο, όμως, ίσχυε και για τους Γερμανούς οι οποίοι έδειξαν ότι παραμένουν η «λοκομοτίβ» της παγκόσμιας Αυτοκινητοβιομηχανίας σε ό,τι αφορά τις εφαρμοζόμενες τεχνολογίες σε κινητήρες και συστήματα ενημερωδιασκέδασης.

Από τους Ιάπωνες, οι Toyota, Lexus και Honda παρουσίασαν τα νέα μοντέλα τους, ενώ οι Κορεάτες (Hyundai και KIA) έδειξαν τόσο το «δυναμικό πρόσωπό» τους όσο και την πρόοδο που έχουν κάνει τόσο στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που ήδη διαθέτουν στην αγορά, καθώς και σε αυτά με κινητήρες υβριδικής διάταξης.
Ας δούμε αναλυτικότερα τα σημαντικότερα εκθέματα της Έκθεσης του Παρισιού.

Toyota Corolla

Η (πλήρης) επαναφορά της ονομασίας «Corolla» σε όλες τις εκδόσεις του μικρομεσαίου μοντέλου της Toyota (με την ταυτόχρονη κατάργηση της ονομασίας «Auris») είναι μια απόφαση σημαντική για την ιστορία του διαχρονικού οχήματος των Ιαπώνων.
Γιατί έγινε αυτό;

Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, ο Πρόεδρος αυτής κ. Akio Toyoda ανακοίνωσε την απόφαση-πρόθεσή του να πάψει η Toyota να δημιουργεί «βαρετά αυτοκίνητα», όπως ήταν οι λέξεις που είπε, όταν ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας. Καθότι συμμετέχει σε αγώνες αυτοκινήτου, έχει ίδια άποψη για το πώς πρέπει να είναι ένα όχημα το οποίο να δημιουργεί έντονα συναισθήματα αναφορικά με τον σχεδιασμό του και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Στο πλαίσιο αυτό, η επαναφορά της ονομασίας «Corolla» κρίθηκε επιβεβλημένη για τη συνέχεια της με το παρελθόν.

Αισθητικά, η καινούργια «γενιά» της Corolla -η δωδέκατη κατά σειρά στην 52χρονη εμπορική πορεία της ως τώρα- είναι ουσιωδώς διαφορετική σε σχέση με ό,τι έχει παρουσιάσει η Toyota. Το αμάξωμά της είναι αδρά σχεδιασμένο, η ποιότητα κατασκευής έχει προσεχθεί περισσότερο, το επίπεδο εξοπλισμού είναι σύμφωνο με τις απαιτήσεις του σύγχρονου αγοραστή και, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στο να είναι πολύ καλή η οδική συμπεριφορά της και στην αντίστοιχα καλή οδηγική αίσθηση που θα δίνει στον οδηγό.
Στο Παρίσι, παρουσιάστηκε και η station wagon έκδοση του μοντέλου. Εκτός της Corolla, η Toyota είχε στο περίπτερό της το καινούργιο RAV4 όπως και το νέο Camry

Lexus UX

Είναι το καινούργιο Crossover/SUV όχημα της εταιρείας στο οποίο οι Ιάπωνες στηρίζουν πολλά τόσο για την αύξηση των πωλήσεών τους επί ευρωπαϊκής αγοράς όσο και σε ό,τι αφορά την επέκταση της γκάμας των μοντέλων της και την προσέλκυση νέων σε ηλικία αγοραστών.
Η ονομασία του («UX») προέρχεται είναι τα αρχικά των λέξεων «urban» και «cross» (συμβολικά, το γράμμα Χ), παραπέμποντας και στη λέξη «crossover».

Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της Lexus που έχει την κωδική ονομασία «GA-C» («Global Architecture – Compact») και θα διατίθεται είτε σε δικίνητη είτε σε τετρακίνητη εκδοχή. Στη δεύτερη περίπτωση, ένας ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να δώσει την κίνηση στους πίσω τροχούς όποτε το απαιτήσουν ο συνθήκες πρόσφυσης.
Πλάι στο UX υπήρχε το επανασχεδιασμένο RC, καθώς και το καινούργιο ES το οποίο παρουσιάστηκε επίσημα επί ευρωπαϊκού εδάφους.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ: