Έρχεται το τέλος των Εκθέσεων Αυτοκινήτου;


ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ 2018. ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ, ΣΗΜΕΙΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ, ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΝ ΤΑ ΠΛΑΝΑ ΤΟΥΣ, ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥΣ ΜΟΝΤΕΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΟΥΝ ΤΑ ΦΩΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ.

Η πόλη του φωτός όμως φέτος δεν κατάφερε να τραβήξει το ενδιαφέρον όλων των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Το 2018 ίσως περισσότερο από κάθε άλλη φορά –συμπεριλαμβανόμενης και της έκθεσης αυτοκινήτου του Detroit- υπήρχε μεγάλη αποχή. H FCA (Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Chrysler), η Aston Martin, η Bentley, η Ford, η Lamborghini, η Mazda, η MINI (η οποία δε θα εμφανιστεί σε καμία έκθεση αυτοκινήτου στην Ευρώπη), αλλά και οι Mitsubishi, Nissan, Volkswagen και Volvo (η τελευταία ξεκίνησε πριν από χρόνια τον χορό των αποχών από εκθέσεις) απείχαν από μια από τις σημαντικότερες και ιστορικότερες εκθέσεις παγκοσμίως (η πρώτη Έκθεση στο Παρίσι έγινε πριν ακριβώς 120 χρόνια!). Αναλυτές, διοργανωτές και λάτρεις της αυτοκίνησης αναζητούν τους λόγους αυτής της αποχής, οι οποίοι είναι πολλοί και σύνθετοι. Ας δούμε κάποιους από αυτούς τους λόγους.

Εκ πρώτης, οι καιροί αλλάζουν με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αναλαμβάνουν να "σύρουν το χορό" των παρουσιάσεων. Facebook, Instagram, και Twitter με «σερβιρισμένη» πληροφορία απευθείας σε στοχευμένο αγοραστικό κοινό μετατρέπει τη στιγμή της παρουσίασης σε στιγμή μαρκετινίστικου viral, κάνοντας συνάμα τις εταιρίες να εξοικονομήσουν μερικές δεκάδες εκατομμυρίων ευρώ (ένα «περίπτερο» πρώτης γραμμής σε καλό σημείο μεγάλης έκθεσης μπορεί να στοιχίσει μέχρι και 10 εκατ. ευρώ), χρήματα που μπορούν να διατεθούν για ακόμη πιο στοχευμένο marketing.

Από την άλλη, η αντίφαση είναι προφανής: Οι καιροί τρέχουν γρήγορα (ο Τσάρλι Τσάπλιν στους Μοντέρνους Καιρούς το είχε προαναγγείλει από το 1936). Είναι λοιπόν μάλλον παράταιρο για σχεδόν 1,2 εκατ. ανθρώπους (τόσοι ήταν οι επισκέπτες στην προηγούμενη Έκθεση Παρισιού το 2016) να περπατούν τεράστιες αποστάσεις και εξουθενωμένοι να δουν καινούργια, καλογυαλισμένα αλλά σταματημένα αυτοκίνητα (και που να δείτε τι σημαίνει η Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης σε επίπεδο…πεζοπορίας).

Την ίδια στιγμή σε μια «μάζωξη» που τείνει να γίνει το νέο must, το Goodwood Festival of Speed στη Μεγάλη Βρετανία, στις αρχές του καλοκαιριού ο κόσμος μπορεί να κάτσει να σταθεί ή να περπατήσει χαλαρά, βλέποντας, ακούγοντας, μυρίζοντας την αφρόκρεμα αυτοκινήτων (και οδηγών της F1) να οδηγούν dream cars στην ομώνυμη ανάβαση αλλά και σε παράλληλους αγώνες, να τα απολαύσουν εν δράσει και να τα συλλάβουν με τα smartphones τους ανεβάζοντάς τα στα κοινωνικά μέσα. Συνάμα, το μέλλον των αυτοκινήτων θα είναι πιο ηλεκτρονικό και λιγότερο… αισθαντικό. Σφραγισμένες μπαταρίες, σφραγισμένα καπό, αλλά πολλές οθόνες, πλατφόρμες και νέες τεχνολογίες χρειάζονται άλλου είδους εκθέσεις όπως η CES η μεγάλη έκθεση ηλεκτρονικών του Las Vegas ή η γερμανική CEBIT, εκθέσεις που λένε περισσότερα σε ένα κοινό έτοιμο και εκπαιδευμένο να δει το αύριο της αυτοκίνησης. Πόσο πιο…viral μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο;

 

Δείτε επίσης