Γκάζι, φρένο στην εξέλιξη της αυτοκίνησης


Παρακολουθώ, όπως όλη η ανθρωπότητα, τις εξελίξεις στην Ουκρανία, αλλά συνάμα πρέπει να σκεφτώ τις επιμερισμένες επιπτώσεις των τεράστιας κλίμακας γεγονότων στον χώρο της αυτοκίνησης. 

Βλέπετε, το φαινόμενο της πεταλούδας δεν χρειάζεται απαραίτητα μια... πεταλούδα για να φέρει δραματικές αλλαγές χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά ανά την υφήλιο.

Την ίδια στιγμή, ο ACEA, ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ύστερα από έρευνα, διαπιστώνει ότι η πολυπόθητη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση απομακρύνεται γοργά από τους στόχους της ΕΕ, καθώς η τοποθέτηση φορτιστών έχει μείνει απελπιστικά πίσω στα χρονοδιαγράμματα, ενώ πρέπει τάχιστα να δούμε και το θέμα της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας (τι να τους κάνεις τους φορτιστές όταν δεν έχεις ρεύμα;).

Και την ίδια ώρα, εταιρείες, όπως η Toyota, με την GR Corolla των 1600 cc και των 300 PS, η Renault με την E-Tech τεχνολογία από Formula 1 ή οι Suzuki, Honda, Toyota με τα ισχυρά υβριδικά τους συστήματα φέρνουν στο τραπέζι λύσεις που αποδεικνύουν ότι οι ΜΕΚ μπορούν ακόμα και εξελίσσονται, ενώ οι υβριδικές λύσεις είναι ικανές να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αυτοκινήτων.

Το μέλλον φέρνει πολλά θαύματα μαζί του. Θα δούμε την ηλεκτροκίνηση να επιβάλλεται και τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης να πληθαίνουν (ήδη η Audi παρουσίασε το urbansphere concept χωρίς... τιμόνι). Όμως, το μέλλον της αυτοκίνησης όπως το φανταζόμαστε ίσως θα πρέπει, για την ώρα να... κόψει λίγο ταχύτητα. Άλλωστε, το ίδιο, δυστυχώς, έχει κάνει η ανθρωπότητα.