Η έκθεση της Γενεύης, το Brexit και οι "αναταράξεις" της Ευρωπαϊκής αγοράς


 ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΑΥΤΗ ΤΗΣ ΓΕΝΕΥΗΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΝΕΟ, ΦΡΕΣΚΟ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ. ΟΜΩΣ ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ «ΑΛΛΑ» ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 2019.

Ένα με «αίμα, δάκρυα κι ιδρώτα» Brexit είναι ακόμη ορατό, οι εκπομπές CO2 με τα πολύ αυστηρά όρια που έχει θέσει η EE, η ταυτόχρονη «δαιμονοποίηση» του diesel και η πολιτική Trump σχετικά με τη φορολόγηση των αυτοκινήτων φέρνει ένα περιβάλλον που σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) είναι δυσοίωνο για ανάπτυξη αφού ο ρυθμός για το 2019 θα είναι μικρότερος του 1%. Κι όλα αυτά μετά από μια 5ετία συνεχούς ανάπτυξης και δυνατής προοπτικής.

Τώρα η Nissan και η Honda ήδη έχουν αρχίσει να σκέφτονται το μέλλον τους στο μεγάλο Νησί, φέρνοντας έναν σταδιακό μαρασμό στην τριαντάχρονη και πλέον αναγέννηση της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας (έστω και αν μιλάμε για ιαπωνικές εταιρίες). Τα προβλήματα υπάρχουν και για τις Jaguar Land Rover και όχι μόνο. Οι προβλέψεις για το Brexit όμως δεν είναι οι μόνες κακές ειδήσεις. Τα δεδομένα δείχνουν ότι το 2018 ήταν η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που οι εκπομπές CO2 έχουν αυξηθεί κατά 6,5% . Αυτό οφείλεται εν μέρει στην πτώση των πωλήσεων μοντέλων diesel και στην αντίστοιχη αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων βενζίνης. Το diesel προβλήθηκε ως το καύσιμο που θα μείωνε την παραγωγή CO2. Τώρα έχει έρθει μια απότομη κάμψη και μαζί ο φόβος για τα υπέρογκα πρόστιμα που θα επιβάλλει η EE στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Αυτή την περίοδο λοιπόν, οι decision makers της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ζουν με αλλεπάλληλα ηλεκτροσόκ. Που θα βγάλει αυτό το «εκρηκτικό» κοκτέιλ πολιτικής και τεχνολογίας; Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο ουρανός πάνω από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων θα είναι νεφοσκεπής για το 2019.

Δείτε επίσης