Τα νέα 4Χ4 είναι... τετρα-πέρατα


Μέσα στον ορυμαγδό των τεχνολογικών εξελίξεων με τα έξυπνα, δικτυωμένα αυτοκίνητα, με την αυτόνομη οδήγηση τις κάμερες και τους αισθητήρες, το downsizing, την ηλεκτροκίνηση και το diesel, ζει και αναπνέει μια διαχρονική τεχνολογία, ή αν προτιμάτε μια τάση της αυτοκίνησης που όσο περνάει ο καιρός γίνεται όλο και καλύτερη, χωρίς να καπελώνει τον οδηγό, και που πολλές φορές «περνάει στα ψιλά». 

Αναφέρομαι στην τετρακίνηση, τη δυνατότητα να περιστρέφει ένα αυτοκίνητο και τους τέσσερις τροχούς του κινώντας το αυτοκίνητο με μεγαλύτερη ικανότητα, ελκτική πρόσφυση και έλεγχο σε κάθε είδους οδόστρωμα.

Η πρόοδος της τεχνολογίας έχει επιτρέψει τη δημιουργία συμπαγών, ελαφρών συστημάτων τετρακίνησης που συνεργάζονται άψογα με τα νέας γενιάς εξελιγμένα ηλεκτρονικά τα οποία ενσωματώνονται πλέον τα αυτοκίνητα, δίνοντας ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε περισσότερα οδηγικά σενάρια και ανάγκες. Έτσι, υπάρχουν τετρακίνητα σε όλη τη γκάμα αμαξωμάτων, μεγεθών και κατασκευαστών. Από το πρωτόλειο Jimny μέχρι το Audi A6 και από το Dacia Duster μέχρι το Mercedes-Benz EQC και το Ford Ranger Raptor, όλα είναι οχήματα που μπορούν με μια πλειάδα τεχνολογιών να μεταφέρουν κίνηση και στους δύο άξονες με μηχανικά ή ηλεκτρονικά μέσα με μόνιμη ή μερική τετρακίνηση.

Αν θέλετε τη γνώμη μου, σε περίπτωση αναζήτησης νέου οχήματος,  προτιμήστε ένα τετρακίνητο (με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα «φορά» και τα κατάλληλα ελαστικά). Οι ικανότητες του μαζί με μια ακόμη παράμετρο, αυτήν της απόστασης του πατώματος από το έδαφος, μπορούν να «θωρακίσουν» εσάς και τους αγαπημένους σας σε μια χώρα όπου το οδηγικό απρόσμενο (πλημμύρες, λακκούβες, κ.λπ.) αλλά και η (ευτυχώς ακόμα) ελευθερία μετακίνησης σε έναν δασικό δρόμο ή σε μια παραλία είναι δεδομένη.