CAR AND DRIVER ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ

2018 Nissan Micra 0.9T 90 PS Vs. 2018 Peugeot 208 1.2 «PURETECH» 82 PS 21/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Αυτή η «γενιά» του Micra (πέμπτη κατά σειρά) κατάφερε ήδη να «απαλείψει» από τη μνήμη την προηγούμενη, η οποία μπορεί να θεωρηθεί «πισωγύρισμα» στην ιστορία του μοντέλου. Στη Nissan την προσδιορίζουν ως «επαναστατική», δηλώνουν ότι τη δημιούργησαν έχοντας ως γνώμονα τα ζητούμενα των Ευρωπαίων αγοραστών και λαμβάνοντας υπόψη τι προσφέρουν οι εμπορικοί ανταγωνιστές τους, καθώς και τι πρόκειται να κάνουν στο άμεσο μέλλον.

Ωστόσο δηλώνουν και κάτι επιπλέον: ότι στόχος τους είναι να επανενταχθεί το Micra εντός της πρώτης δεκάδας πωλήσεων μεταξύ των οχημάτων της supermini κατηγορίας. Κάτι που αφενός δείχνει ότι αναγνώρισαν και συνειδητοποίησαν τι έπρεπε να διορθωθεί στο μοντέλο τους και αφετέρου να επαναπροσδιορίσουν εκ βάθρων τα δεδομένα του. Πλέον δεν έπρεπε να είναι ένα «παγκόσμιο» αυτοκίνητο, αλλά να έχει συγκεκριμένη εμπορική στόχευση (άρα και σαφή «χαρακτήρα»).

To καινούργιο Micra άφησε πολύ καλές πρώτες εντυπώσεις και χαρακτηρίστηκε θετικά αναφορικά με την κατασκευή του και με αυτά που παρέχει στους επιβάτες του. Φαίνεται ότι ο «ευρωπαϊκός προσανατολισμός» της Nissan είναι επιτυχής αυτήν τη φορά, με τη συνεισφορά και των Γάλλων. Εντούτοις οι τελευταίοι αποτελούν ταυτόχρονα και «αντίπαλον δέος» εμπορικά, όπως το Peugeot 208.

Το νέο Micra σχεδιάστηκε σε συνεργασία στελεχών της που εργάζονται στα αντίστοιχα κέντρα της Nissan στο Τόκιο και το Λονδίνο και κατασκευάζεται στη Γαλλία (στο εργοστάσιο της Renault που βρίσκεται στο Flins-sur-Seine). Η μεταμόρφωση από ό,τι ίσχυε πριν είναι προφανής και αυτήν τη φορά το supermini της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας ακολουθεί την τάση της εποχής -αναφορικά με τη μορφή των οχημάτων της κατηγορίας-, ενώ δείχνει ποιοτικό και προσεγμένο από την πρώτη στιγμή. Μάλιστα το σχήμα του «κρύβει» τις αυξημένες διαστάσεις του (μήκος και πλάτος) συγκριτικά με την προηγούμενη «γενιά», ενώ το χαμηλότερο ύψος του αμαξώματος από πριν το κάνει να δείχνει περισσότερο επίμηκες.

Στο Peugeot τα αισθητικά δεδομένα είναι διαφορετικά, πιο στρογγυλοποιημένα και απηχούν έως σήμερα την πάλαι ποτέ «μόδα» της λεγόμενης «βιοσχεδίασης», την οποία οι Γάλλοι υιοθέτησαν σε σημαντικό βαθμό. Συγκριτικά, το 208 είναι κατά 3,7 cm μικρότερο σε μήκος, κατά 0,4 cm πιο στενό και κατά 0,5 cm ψηλότερο από το Micra. Σε ό,τι αφορά το μεταξόνιο, στο γαλλικό αυτοκίνητο είναι κατά 1,3 cm μακρύτερο συγκριτικά και αυτό δείχνει την έμφαση που είχαν δώσει στην Peugeot αναφορικά με την ευρυχωρία του εσωτερικού αλλά και την όσο το δυνατόν διευθέτηση του εσωτερικού χώρου.

Η διαφοροποίηση στη σχεδίαση κάνει το Micra να δείχνει αδρότερο σχηματικά, με ακμές και καμπύλες που το κάνουν να προσελκύει περισσότερο το ενδιαφέρον. Σαφώς εάν κάποιος δει τα δύο οχήματα δίπλα δίπλα, το ιαπωνικό όχημα είναι πιο εντυπωσιακό, αν και διαθέτει πολλά στοιχεία από την εγχώρια ποπ κουλτούρα.

Στο 208, εξωτερικά, τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία του είναι το σχήμα των φώτων εμπρός και πίσω, καθώς και η διαμόρφωση του παρμπρίζ στο τμήμα που ενώνεται με το επάνω μέρος του αμαξώματος.

Το εσωτερικό

 

Στο Micra, το εσωτερικό του είναι σχεδιασμένο με παρόμοια «φιλοσοφία», με τις γραμμές του ταμπλό να είναι έντονες και να διαμορφώνουν προεξέχουσες επιφάνειες. Στο κέντρο του υπάρχει η οθόνη αφής, ενώ στο συγκεκριμένο επίπεδο εξοπλισμού η διχρωμία το κάνει πιο «φωτεινό» σε σύγκριση με ό,τι ισχύει στο εσωτερικό του 208. Το Nissan είναι ευρύ εσωτερικά και σε αυτό τον τομέα σού δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μεγαλύτερο όχημα. Ομως το ωφέλιμο μήκος για τους επιβάτες είναι μικρότερο από αυτό του Peugeot, ιδίως για τους πίσω. Οσοι μεταφέρονται εκεί έχουν και μικρότερο ωφέλιμο ύψος, λόγω της σχεδίασης του αμαξώματος. Πάντως τέσσερις ενήλικοι θα χωρέσουν στο καινούργιο Micra χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι καλύτερη στο Nissan, το οποίο -προς το παρόν- διακρίνεται σε όλη την κατηγορία σε αυτό τον τομέα.

Τα καθίσματά του είναι σχετικά σκληρά σε αίσθηση, ενώ η περιμετρική ορατότητα κρίνεται καλή. Ο δε χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός και μπορεί να δεχτεί τουλάχιστον 300 l.

Στο Peugeot οι επιβάτες μεταφέρονται με μεγαλύτερη άνεση, η οποία δεν έχει να κάνει μόνο με τον μεγαλύτερο διαθέσιμο χώρο αλλά και με την αίσθηση που παρέχουν τα καθίσματά του και η ρύθμιση της ανάρτησης. Το ταμπλό είναι διαμορφωμένο εντονότερα στις τρεις διαστάσεις (απ' ό,τι στο Nissan), ενώ και εδώ η οθόνη αφής είναι το στοιχείο που ξεχωρίζει. Μάλιστα, καθώς οι περισσότερες επιμέρους λειτουργίες πραγματοποιούνται μέσω αυτής, οι διακόπτες είναι ολιγάριθμοι. Γενικότερα η «φιλοσοφία» διαμόρφωσης του εσωτερικού, που η Peugeot χαρακτηρίζει ως «i-Cockpit», είναι αυτή που προσδιορίζει το 208. Τα καθίσματά του είναι τοποθετημένα λίγο ψηλότερα από αυτά του Micra και διαθέτουν πιο μαλακό υλικό, κάνοντάς τα πιο άνετα για τους επιβάτες.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • FORMULA 1 TEAM ORDERS 15/12

    Formula 1: 60 χρόνια... διαταγών!

    Μπορεί τα team orders να επιτρέπονται και με τον… νόμο εδώ και μερικά χρόνια, εντούτοις δεν παύουν να… εξοργίζουν τους φανατικούς της Formula 1. Με αφορμή τα πρόσφατα συμβάντα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ξετυλίγουμε το κουβάρι της ιστορίας των team orders στην...