CAR AND DRIVER ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
2017 RENAULT

Δοκιμάζουμε: 2017 Renault Megane 1.2 TCe 130 PS 22/11/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.

Είναι δεδομένο ότι το Mégane έχει αλλάξει σχηματικά πολλές φορές στην έως τώρα εμπορική πορεία του, η οποία ήδη μετρά περίπου 22 χρόνια στην αγορά. Βάσει των δεδομένων, αυτή μπορεί να χαρακτηριστεί καλή στην ευρωπαϊκή αγορά, γενικότερα, ιδίως εάν συνυπολογίσουμε τα υπόλοιπα οχήματα της κατηγορίας που έχει να ανταγωνιστεί.

Στην έως τώρα ιστορία του, το Mégane μεταμορφωνόταν αισθητικά, αλλά τα μηχανικά μέρη του ουσιαστικά παρέμεναν απαράλλαχτα. Αυτό ήταν βασικό σημείο κριτικής, καθώς οι ανταγωνιστές του βελτιώνονταν διαμέσου των ετών, ενώ το γαλλικό αυτοκίνητο υστερούσε συγκριτικά. Βεβαίως υπάρχει η πραγματικότητα την οποία αντιμετώπιζε επί δεκαετίες η Renault, και δεν ήταν άλλη από την οικονομική στενότητα και τις περικοπές που έπρεπε να κάνει, αλλά και η εν γένει νοοτροπία των Γάλλων ως λαού. Για παράδειγμα, η λεγόμενη «αρχή της ήσσονος προσπάθειας» ή η υπερεκτίμηση του σχήματος συγκριτικά με όποια άλλη ουσία (σημ.: τα χρόνια ηγεσίας του κ. PatrickLeQuément είναι χαρακτηριστική και τυπική καταγραφή αυτής της... mentalité).

Ομως, στο Mégane IV αυτό άλλαξε, φυσικά προς όφελός του. Η χρήση της πλατφόρμας «CMF» («Common Module Family») για τη δημιουργία του άλλαξε τα δεδομένα, επιτρέποντας στους ανθρώπους της Renault να κατασκευάσουν ένα σύγχρονο όχημα, υπό την έννοια ότι χρησιμοποίησαν μηχανικά μέρη και ηλεκτρονικές εφαρμογές οι οποίες τους επέτρεψαν να μειώσουν κατά το δυνατόν το βάρος και να καινοτομήσουν αναφορικά με τα συστήματα ενημερω-διασκέδασης για τους επιβάτες.

 

Μεγαλύτερο

 

Χάρη στην πλατφόρμα «CMF» (στο Mégane IV χρησιμοποιήθηκε η εκδοχή της «C/D», δηλαδή αυτή που προορίζεται για μικρομεσαία, μεγάλα και crossover-SUV μοντέλα της), οι διαστάσεις του μοντέλου αυξήθηκαν από αυτές της προηγούμενης «γενιάς», π.χ. 6,4 cm σε μήκος και 2,8 cm σε ό,τι αφορά το μεταξόνιό του.  Καθώς η συγκεκριμένη πλατφόρμα επιτρέπει τον συνδυασμό τμημάτων σε πέντε τομείς του οχήματος (εσωτερικό, χώρος κινητήρα, εμπρός μέρος σασί, πίσω μέρος σασί και ηλεκτρονικές διασυνδέσεις), στο Mégane IV επιλέχθηκαν εκείνα που θα ταίριαζαν στα δεδομένα τα οποία έθεσαν κατά την εξέλιξή του. Η τέταρτη «γενιά» του έχει μεγαλύτερο πλάτος από πριν και χάρη στη σχεδίαση του αμαξώματός του δείχνει ευρύτερο. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν από τη Renault, το εμπρός μετατρόχιο είναι πλατύτερο κατά 4,7 cm, ενώ το πίσω κατά 3,9 cm. Με αυτό αλλά και με την κατάλληλη ρύθμιση της ανάρτησης, επιδιώχθηκε η καλύτερη δυνατή οδική συμπεριφορά του. Στους πίσω τροχούς υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας, παρότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα επιτρέπει τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Οι Γάλλοι προτίμησαν την πρώτη λύση, καθότι φτηνότερη, αλλά δοκιμασμένη.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ