Δοκιμάζουμε την BMW 225xe iPerformance [photos]


Με μια κίνηση ουσίας, η BMW αποδεικνύει ότι ένα αυτοκίνητο με πολυχρηστικές ανησυχίες μπορεί να έχει και…οικολογικές.

  • 14/2/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Η φιλοσοφία είναι ίδια με αυτήν ενός...i8. Με εξαίρεση την τεχνολογία υλικών και την άφταστη σπορ σχεδίαση του σχεδόν supercar αυτοκινήτου της βαυαρικής φίρμας, η ιδέα της συνδυασμένης κίνησης μέσα από έναν τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς κι έναν ηλεκτροκινητήρα –και με plug-in ευκολία- που κινεί τους πίσω τροχούς υιοθετήθηκε και για την 2 Active Tourer.

Περίπου λοιπόν όπως στο BMW i8, το υβριδικό σύστημα κίνησης της BMW 225xe δημιουργεί ένα σύστημα “electrified xDrive”.

Εμπρός-πίσω

Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας TwinPower Turbo με ισχύ 136 ίππων στέλνει την ισχύ του στους εμπρός τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου κιβωτίου Steptronic. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας 65 kW (88 ίπποι) κινεί τους πίσω τροχούς και παρέχει ηλεκτρική αυτονομία έως 41 km. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να κινείται με μηδενικούς ρύπους σε μικρές αποστάσεις, στην πόλη και με τελική ταχύτητα 125 km/h μόνο με ηλεκτρισμό, σε διαδρομές εκτός πόλης ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο.

Σε περιπτώσεις που πατήσετε βαθιά το γκάζι, η συνδυασμένη ισχύς από τα δύο συστήματα κίνησης φτάνει τους 224 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 385 Nm. Η δε επιτάχυνση 0–100 km/h επιτυγχάνεται σε 6,7 δευτερόλεπτα, τιμή που αγγίζουν τα πολύ καλά GTI.

Η BMW βεβαίως όπως πράττει σε κάθε της αυτοκίνητο έχει μια πληθώρα ρυθμίσεων. Επιπλέον λοιπόν του διακόπτη Driving Experience Control – με τις ρυθμίσεις SPORT, COMFORT και ECO PRO – γνωστό από άλλα μοντέλα BMW, εδώ ξεχωρίζει το μπουτόν eDrive στην κεντρική κονσόλα, το οποίο με τη σειρά του προσφέρει τρία προγράμματα οδήγησης:

Παραμετροποίηση

AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE και SAVE BATTERY. Το στάνταρ AUTO eDRIVE πρόγραμμα ενεργοποιείται με το ξεκίνημα του αυτοκινήτου και διασφαλίζει τη βέλτιστη συνεργασία κινητήρα καύσης και ηλεκτροκινητήρα προσφέροντας παράλληλα τελική ταχύτητα μόνο με ηλεκτροκίνηση 80 km/h.

Με επιλογή του προγράμματος MAX eDRIVE το αυτοκίνητο αναπτύσσει μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα τελική ταχύτητα 125 km/h. Με το δε SAVE BATTERY, η φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης μπορεί να διατηρείται, ή εάν έχει ήδη αδειάσει να αναπληρώνεται μέχρι 50% κατά τη διάρκεια του ταξιδιού – ώστε η διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια να χρησιμοποιείται όποτε το επιθυμεί ο οδηγός (συνήθως στα αστικά «σταμάτα-ξεκίνα».

Το BMW ConnectedDrive μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης μιας και προσθέτει μία προληπτική λειτουργία διαχείρισης ενέργειας στο μίγμα, που λαμβάνει υπόψη το οδηγικό στυλ και το προφίλ της διαδρομής προκειμένου να διασφαλίσει τη μέγιστη αποδοτικότητα του plug-in υβριδικού συστήματος.

Ως plug-in υβριδικό, τούτη η 2 Active Tourer μπορεί να φορτίζει τη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 7,7 kWh είτε μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση ή με σύνδεση σε μία συμβατική ηλεκτρική πρίζα (σε τρεις ώρες και 15 λεπτά, τελείως άδεια) ή στο προαιρετικό BMW i Wallbox (δύο ώρες 15 και 15 λεπτά, τελείως άδεια). Με αυτά και με εκείνα η τυποποιημένη κατανάλωση αγγίζει τα…2,0 l/100km ενώ οι εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο τα 46 g/km!

Κατά τα λοιπά αν δε διακρίνει κανείς τη θύρα φόρτισης δε θα ξεχωρίσει τούτη τη 2 Active Tourer συγκριτικά με τις συμβατικές αδελφές της.

Το ίδιο και στο εσωτερικό με την άριστη ποιότητα και εργονομία, την ευρυχωρία και την φωτεινότητα της καμπίνας. Μόνο με…μεζούρα θα δούμε ότι η πίσω σειρά καθισμάτων βρίσκεται 30 mm ψηλότερα από άλλες εκδόσεις, και η μπαταρία τοποθετείται κάτω από το εκεί έδρανο. Ο δε μηχανισμός ρύθμισης πλάτης καθισμάτων, προσφέρει έξτρα ευελιξία ενώ ο χώρος αποσκευών είναι ίδιος με αυτόν των συμβατικών εκδόσεων της Σειράς 2 Active Tourer με τη συνολική του χωρητικότητα να φτάνει τα 400 λίτρα.

Υπερ-κατά

Ένας πολυπρόσωπος οδηγός θα βρει τη χαρά του με τούτη την BMW. Κατ' αρχάς είναι πρακτική καθόσον οι χώροι παραμένουν ατόφιοι. Κατά δεύτερον το ζύγισμα της είναι καλύτερο από μια συμβατική Active Tourer μιας και υπάρχει κεντρικά τοποθετημένη μάζα (μπαταρίες) αλλά και ένα είδος τετρακίνησης. Οπότε μπορεί κανείς να κινηθεί σταθερά, γρήγορα και προβλέψιμα.

Με εξαίρεση όμως τις αστικές μετακινήσεις όπου μπορείτε να δείτε πολύ καλές καταναλώσεις και ατόφια ηλεκτροκίνηση, ο αυτοκινητόδρομος είναι κάτι ιδιαίτερο. Βλέπετε το ρεζερβουάρ της 225 xe είναι σημαντικά μικρότερο στα 36 λίτρα και με πλήρες οικογενειακό φορτίο και υψηλές ταχύτητες σε εθνική οδό το αυτοκίνητο θα νιώσει κάπως άβολα. Πρώτον διότι η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία (ή η επικούρηση στον βενζινοκινητήρα) μειώνει δραματικά τη δηλωμένη ηλεκτρική αυτονομία μέχρι και στο μισό, η δε ανάγκη για ορυκτό καύσιμο ένεκα και του μεγαλύτερου βάρους του αυτοκινήτου είναι προφανής με αποτέλεσμα η συνολική αυτονομία σε εθνικό οδικό δίκτυο να είναι μικρή.

- ΣΥΝ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ

- ΠΛΗΝ: ΒΑΡΥ ΠΑΤΗΜΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ, ΤΙΜΗ

Επομένως

Έχουμε μπροστά μας ένα πολυπρόσωπο και πολυμορφικό αυτοκίνητο με τεχνολογία του αύριο, σήμερα με 224 ίππους και αστική συμπεριφορά υψηλού επιπέδου. Όμως υψηλού επιπέδου είναι και η τιμή της στα 44.390 χρήματα πολλά που θα αποσβεστούν γρήγορα μόνο με αμιγή ηλεκτροκίνηση και φόρτιση από τη δουλειά ή το σπίτι σας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

TECH INFO - BMW 225xe iPerformance

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ: ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.499
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 100(136)/4.400
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 220/1.250
  • ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ (kW/PS): 66/88
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm): 165
  • ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [KW(PS)/rpm]: (165)224/Δ.Α.
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 385/Δ.Α.

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • ΜXΠXΥ (mm): 4.342x1.800x1.556
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.670
  • ΒΑΡΟΣ (kg): 1.660
  • ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max: 400/1.350
  • ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l): 36

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

  • 0-100 km/h (s): 6,7
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): 202
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
  • ΕΝΤΟΣ/ ΠΟΛΗΣ ΠΟΛΗΣ*: Δ.Α./Δ.Α.
  • ΜEΙΚΤΗ*: 2,0
  • ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,2
  • ΕΚΠΟΜΠH CO2 (g/km)*: 46

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)*: 44.390
  • ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ): 0

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - 8
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ - 8
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - 8
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - 8
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ - 8
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ - 8
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ - 9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ - 8
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - 9
  • VALUE FOR MONEY - 7
  • ΣΥΝΟΛΟ - 81