ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
Τι να τα κάνει κανείς στη σύγχρονη εποχή τα μεγάλα αυτοκίνητα, εφόσον δεν πρόκειται να ταξιδέψει ή να μεταφέρει πολλά άτομα; Οι ανάγκες μέσα σε μια πόλη καλύπτονται σε ποσοστό 100% και από αυτοκίνητα της mini κατηγορίας, τα οποία έχουν μήκος περίπου 3,5 m. Ένα από αυτά είναι το ανανεωμένο Skoda Citigo που φρεσκαρίστηκε ελαφρά μέσα-έξω, το οποίο έχει κοινό τεχνολογικό υπόβαθρο με το Volkswagen Up! Το τσέχικο mini εφοδιάζεται εκ νέου με τον τρικύλινδρο κινητήρα του γερμανικού ομίλου, χωρητικότητας 1,0 λίτρου, ο οποίος -στην περίπτωσή μας- αποδίδει 60 PS. Σαφώς και δεν πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο, που βάζει... φωτιά στην άσφαλτο, ωστόσο μέσα στα όρια της πόλης αποδεικνύεται ένας πολύ καλός συνεργάτης, ο οποίος πραγματοποιεί εξαιρετικά τη δουλειά του.
Εκτός από καλός... εργάτης, ο κινητήρας του Skoda Citigo είναι και καλός οικονόμος, αφού η κατανάλωσή του δεν ξεπερνά, σύμφωνα και με τις δικές μας μετρήσεις, τα 6 λίτρα ανά 100 km. Και μιας και αναφερόμαστε στο οικονομικό σκέλος του αυτοκινήτου, σημειώστε πως οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 101 g/km. Επομένως, τα τέλη κυκλοφορίας του ανέρχονται στα μόλις 98,98 ευρώ. Στο δρόμο, το Citigo είναι πάνω απ’ όλα άνετο και, με τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης του, δεν έχει κανένα πρόβλημα να μεταφέρει τους επιβάτες του χωρίς να τους ταλαιπωρεί. Αρωγός του οδηγού είναι, βέβαια, και το καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι. Την ίδια στιγμή, όσοι κάθονται στο σαλόνι του τσέχικου μοντέλου μπορούν να απολαύσουν υλικά καλής ποιότητας, γεγονός που δείχνει πως η σύγχρονη Skoda έχει ξεφύγει από το... συζητήσιμο παρελθόν της σε ό,τι αφορά αυτόν τον τομέα. Επίσης, αν και πρόκειται για το μικρότερο αυτοκίνητο της γκάμας της εταιρείας, το Citigo κρίνεται αρκετά ευρύχωρο τόσο για τους επιβάτες του όσο και για τις αποσκευές τους. Μάλιστα, ο σχετικός χώρος έχει όγκο 251 λίτρων. Για το ανανεωμένο Citigo Style με τον 1.000άρη κινητήρα των 60 PS η Skoda ζητάει από τον ενδιαφερόμενο 10.600 ευρώ. Βέβαια, διατίθεται και η βασική έκδοση Active, που στοιχίζει 9.600 ευρώ, ενώ υπάρχει και η ενδιάμεση Ambition των 10.100 ευρώ. Τέλος, με μία επιβάρυνση της τάξης των 800 ευρώ μπορεί κανείς να αποκτήσει τις αντίστοιχες εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
TECH INFO
Skoda Citigo 1.0 60 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
ΚΑΥΣΙΜΟ ΒΕΝΖΙΝΗ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 999
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 44(60)/5.000
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 95/3.000
ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΜΑΞΩΜΑ
ΜXΠXΥ (mm) 3.597x1.641x1.478
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.420
ΒΑΡΟΣ (kg) 929
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 251/959
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 35
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h (s) 14,4
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 162
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
ΕΝΤΟΣ/ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 5,5/3,8
ΜEΙΚΤΗ* 4,4
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 6,0
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 101
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 12.240
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 98,98
*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.
ΥΠΕΡ
- ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
- ΑΝΕΣΗ
ΚΑΤΑ
- ΘΟΡΥΒΟΣ
- ΑΝΑΙΜΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Δοκιμάζουμε το "Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς" Ford Fiesta