CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
2018 HONDA

Οδηγούμε τα νέα Honda Jazz 1.5 i-VTEC 130PS & Honda Civic i-DTEC 120PS 6/2

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Η διάθεση στην αγορά του επανασχεδιασμένου Honda Jazz με τον βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC όπως και του νέου Honda Civic με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 i-DTEC ήταν θέμα χρόνου. Πλέον, οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν περισσότερες επιλογές σε ό,τι αφορά στα δύο μοντέλα της Ιαπωνικής εταιρείας.

Το Jazz επανασχεδιάστηκε για να παραμένει ενδιαφέρον αισθητικά αλλά χρειαζόταν κάτι περισσότερο από αυτό. Ίσως δεν αρκούσαν τα -απαράμιλλα για την supermini κατηγορία οχημάτων- πλεονεκτήματα της ευρυχωρίας, της πρακτικότητας και της ευχρηστίας που διαθέτει. Απαιτούταν κάτι επιπλέον στον τομέα των επιδόσεων και αυτό ήρθε να προσδώσει ο νέος βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του είναι πολύ καλά αναφορικά με την απόδοση της μέγιστης ισχύος και της ροπής του. Ως γνήσιο δημιούργημα της Honda, είναι υψηλόστροφος, προηγμένος τεχνολογικά (καθώς διαθέτει το σύστημα «i-VTEC») και οικονομικός αναφορικά με την κατανάλωσή του. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 5,9 l/100 km για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ενώ η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι 133 g/km. Στην έκδοση με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης («CVT»), οι τιμές είναι 5,4 l/100 km και (επίσης) 133 g/km, αντίστοιχα.

Χάρη σε αυτόν, προστέθηκε στην ονομασία του μοντέλου και ο επιθετικός προσδιορισμός «Dynamic» για να εκφράσει τον δυναμικότερο «χαρακτήρα» του αναφορικά με τις επιδόσεις. Στην έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο, για το 0-100 km/h απαιτούνται 8,7 sec ενώ η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 190 km/h. Γι’ αυτή με το κιβώτιο CVT, το 0-100 km/h επιτυγχάνεται σε 10,0 sec ενώ η τελική ταχύτητα είναι ταυτόσημη.

Τέλος, για να διακρίνεται άμεσα από τις άλλες εκδόσεις, το Jazz Dynamic έχει πιο σπορτίβ εμφάνιση, με νέα μάσκα, μαύρες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και διαμορφωμένο αεροδυναμικό διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα. Εσωτερικά, οι διαφορές έγκεινται στις κόκκινες-πορτοκαλί απόχρωσης ραφές στο δερμάτινο τιμόνι, στο μοχλό ταχυτήτων και την ταπετσαρία των καθισμάτων. Το νέο Jazz θα έρθει Απρίλιο στην Ελλάδα αλλά μέχρι τότε να αναφέρουμε ότι είναι ολοζώντανο χάρη στην απόδοση του κινητήρα ο οποίος προσφέρει ζωηρές επιδόσεις στο ελαφρύ ιαπωνικό supermini.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ