50 χρόνια Volkswagen K70


Είναι ένα από τα λιγότερα γνωστά μοντέλα της Volkswagen. Όμως, χωρίς το K70 ίσως να μην είχε υπάρξει το Golf και η μετέπειτα εμπορική πορεία της γερμανικής εταιρείας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 25/10/2020

Συμπληρώθηκαν πενήντα χρόνια από τις 20 Οκτωβρίου 1970, την ημέρα που η Volkswagen παρουσίασε επίσημα στην πόλη Salzgitter (Κάτω Σαξωνία) ένα καινούργιο μοντέλο της. Ήταν το K70, το πρώτο σύγχρονο όχημά της, καθώς διέθετε πολλές καινοτομίες για την εταιρεία.Ήταν το πρώτο αυτοκίνητό της στο οποίο η κίνηση μεταδιδόταν στον εμπρός άξονα, είχε υδρόψυκτο κινητήρα που ήταν τοποθετημένος εμπρός (κατά τον διαμήκη άξονα) και είχε εκκεντροφόρο επικεφαλής, ανεξάρτητη ανάρτηση, ενισχυμένο πλαίσιο για αντοχή στις στρεβλώσεις και για την προστασία των επιβατών, μακρύ μεταξόνιο και παράκεντρα τοποθετημένο διαφορικό για την κίνηση των τροχών. Το αυτοκίνητο είχε σχεδιαστεί από τον κ. Claus Luthe, ο οποίος δημιούργησε το NSU Ro80, και είχε εξελιχθεί από την ομάδα μηχανικών της εταιρείας με επικεφαλής τον κ. Ewald Praxl.

Οι «ρίζες» του K70 προέρχονται από την NSU η οποία άρχισε να το εξελίσσει ως πρωτότυπο το 1965 και το προόριζε να το εντάξει πλάι στο θρυλικό Ro80. Για την ονομασία του επέλεξαν τον γραμματαριθμητικό κωδικό K70. Το γράμμα κάππα προερχόταν από το πρώτο της γερμανικής λέξης «kolben» (δηλαδή πιστόνι), για να δηλώσει ότι είχε εμβολοφόρο κινητήρα και όχι περιστροφικό (όπως το Ro80). O αριθμός 70 αντιστοιχούσε στη μέγιστη ιπποδύναμη του κινητήρα. Στην πράξη, ο 1.6 τετρακύλινδρος κινητήρας του ήταν ισχυρότερος, καθώς απέδιδε 75 PS.

Τον Μάρτιο του 1969, το νέο μοντέλο παρουσιάστηκε επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης με το εμπορικό σήμα της NSU, όμως λίγο αργότερα αποσύρθηκε από το περίπτερο της εταιρείας. Αιτία ήταν το γεγονός ότι αυτή άνηκε πλέον στη Volkswagen από τον Φεβρουάριο του 1969 (δηλαδή λίγες ημέρες νωρίτερα). Οι άνθρωποι της VW αποφάσισαν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία και να το βάλουν σε παραγωγή. Το K70 ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1970 και έμεινε σε παραγωγή ως το 1975. Ωστόσο, στη Volkswagen είχαν επιλέξει να το «παραμερίσουν» και να δώσουν τη θέση του στο Passat, το οποίο παρουσιάστηκε το 1973. Το Κ70 είχε έτοιμη τη λύση, τόσο μηχανολογικά όσο και σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, και ήταν εύκολο να γίνει η βάση για τη δημιουργία ενός νέου «καθαρόαιμου» VW, πλέον.

Η γερμανική εταιρεία για να γιορτάσει την επέτειο των πενήντα χρόνων από την έναρξη κατασκευής του Κ70 δημοσίευσε φωτογραφίες του μοντέλου με τον κ. Karl-Günter Queißer ο οποίος το 1970 ξεκίνησε να δουλεύει στο τμήμα βαφής του μοντέλου. Ο 79χρονος συνταξιούχος πρώην εργαζόμενος της Volkswagen θυμάται ότι το Κ70 ήταν κάτι πραγματικά ξεχωριστό για την εποχή του και για τα ως τότε δεδομένα της εταιρείας. Ο κ. Queißer έχει ως προσωπικό του αυτοκίνητο ένα τέτοιο το οποίο το διατηρεί σε άριστη κατάσταση, πρόσφατα απόκτησε και ένα καινούργιο Golf, ενώ δηλώνει ότι θα αγοράσει και ένα ID.3.