8 εκατομμύρια υβριδικά έχει πουλήσει η Toyota


Δημοφιλέστερο υβριδικό της εταιρείας το Prius.

  • 25/8/2015

Ο Πρόεδρος της Toyota Takeshi Uchiyamada θυμάται την αδιάκοπη προσπάθεια της ομάδας του να κινήσει το πρώτο πρωτότυπο Prius επί 49 ημέρες. 

Όπως διηγείται ο ίδιος, «Δεν είχαμε ιδέα ποιο ήταν το πρόβλημα, γι’ αυτό δουλεύαμε μέρα νύχτα προσπαθώντας να το εντοπίσουμε. Τελικά καταφέραμε να το κινήσουμε γύρω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο, αλλά η χαρά μας κράτησε μόνο για 500 μέτρα!».

Ήταν το 1995, την εποχή που τα υβριδικά αυτοκίνητα ήταν μη δοκιμασμένες, πειραματικές μηχανές με αβέβαιο μέλλον. Είκοσι χρόνια πέρασαν και η Toyota ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι οι πωλήσεις της υπερβαίνουν τα 8 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα, μόλις 10 μήνες μετά το προηγούμενο ορόσημο των επτά εκατομμυρίων.

Ίσως είναι δύσκολο να αντιληφθεί κάποιος τι σημαίνει ο αριθμός οκτώ εκατομμύρια για το περιβάλλον και την εμπειρία που έχουν χαρίσει τους ιδιοκτήτες υβριδικών. Ενδεικτικά, η Toyota υπολογίζει ότι μέχρι τις 31 Ιουλίου, οι εκπομπές CO2 των υβριδικών οχημάτων της ήταν περίπου 58 εκατομμύρια τόνους λιγότερες σε σχέση με αυτές που θα παρήγαγαν βενζινοκίνητα οχήματα αντίστοιχου μεγέθους και επιδόσεων. 

Η Toyota εκτιμά επίσης ότι τα υβριδικά της οχήματα έχουν εξοικονομήσει περίπου 22 εκατομμύρια λίτρα  βενζίνης συγκριτικά με βενζινοκίνητα μοντέλα παρόμοιων διαστάσεων.

Το μήνυμα είναι σαφές: έχοντας γίνει ευρέως αποδεκτά σε όλο τον κόσμο, τα υβριδικά... ήρθαν για να μείνουν.

Από το 1997 που λανσαρίστηκε το Prius, η Toyota έχει προσθέσει σταδιακά υβριδικά μοντέλα σε όλη τη γκάμα της, από το συμπαγές Yaris Hybrid μέχρι το RAV4 Hybrid  που ανακοινώθηκε πρόσφατα. 

Από αυτό το μήνα, η Toyota πουλά 30 υβριδικά επιβατικά μοντέλα και ένα plug-in υβριδικό σε περισσότερες από 90 αγορές. Μόνο τον τελευταίο χρόνο, η Toyota λανσάρισε αρκετά νέα υβριδικά μοντέλα, ανάμεσα στα οποία το Esquire Hybrid (μόνον Ιαπωνία), το Lexus RC300h, και το πρόσφατο Sienta Hybrid. 


Άλλα νέα υβριδικά μοντέλα είναι στα σκαριά, όπως τα Corolla Hybrid και Levin Hybrid (μόνο Κίνα) και RAV4 Hybrid. Αυτή η τάση θα συνεχιστεί, με  νέα υβριδικά μοντέλα να προστίθενται στη γκάμα Toyota και να πωλούνται σε περισσότερες αγορές από ποτέ.

Υβριδικές τεχνολογίες κατάλληλες για όλα τα εξαρτήματα που είναι απαραίτητα για τη δημιουργία περιβαλλοντικά συμβατών αυτοκινήτων και που επιτρέπουν τη χρήση διαφορετικών συνδυασμών καυσίμου, έχουν καθιερωθεί σαν βασικές περιβαλλοντικές τεχνολογίες της Toyota για τον εικοστό πρώτο αιώνα. Υιοθετώντας αυτές τις τεχνολογίες, η Toyota προσπαθεί επίσης να αναβαθμίσει τα μη υβριδικά μοντέλα της. 

Συνολικά, η Toyota στοχεύει στη βελτίωση των επιδόσεων, στη μείωση του κόστους και στην επέκταση της προϊοντικής γκάμας της - συμπερ. και των μη υβριδικών οχημάτων της.

Πωλήσεις υβριδικών οχημάτων της Toyota ανά έτος

 

 

Global

Cumulative

Europe

Japan

North America

Others

1997

300

300

300

1998

17,600

17,600

18,000

1999

15,200

15,200

33,200

2000

700

12,500

5,800

19,000

52,300

2001

300

18,500

16,000

200

36,900

89,200

2002

800

20,000

20,300

200

41,300

130,500

2003

900

27,200

24,900

400

53,300

183,800

2004

8,100

68,700

55,900

1,900

134,700

318,500

2005

23,400

58,500

150,000

3,100

234,900

553,500

2006

36,000

72,400

197,600

6,500

312,500

866,000

2007

49,000

82,000

287,800

10,700

429,400

1,295,400

2008

57,800

104,400

255,000

12,600

429,700

1,725,100

2009

54,700

251,100

205,300

19,000

530,100

2,255,200

2010

70,200

392,200

195,900

31,900

690,200

2,945,400

2011

82,800

316,400

185,100

44,700

629,000

3,574,400

2012

106,900

678,000

344,700

89,500

1,219,100

4,793,500

2013

152,900

679,100

358,200

89,000

1,279,200

6,072,700

2014

171,800

684,200

323,600

86,500

1,266,000

7,338,700

Jan-Jul
2015

111,800

389,300

163,200

45,300

709,600

8,048,400

Total

930,100

3,887,800

2,789,100

441,400

   

 

   


Συνολικές πωλήσεις υβριδικών επιβατικών οχημάτων της Toyota μέχρι και τον Ιούλιο του 2015

 

 

Global

Europe

Japan

North America

Others

Prius

279,400

1,553,400

1,595,700

98,700

3,527,100

Prius α / Prius v / Prius +

32,800

401,600

142,700

5,300

582,400

Aqua / Prius c

901,500

150,800

29,000

1,081,200

Camry

49,400

356,900

122,100

528,300

Alphard*2

56,400

1,900

58,300

Auris

231,100

9,000

240,100

Yaris

172,200

4,000

176,200

Avalon

41,100

100

41,200

Highlander / Kluger*3

3,400

141,100

1,800

146,300

Vellfire

28,400

28,400

Sai

92,800

92,800

Estima

114,000

33

114,000

Harrier

55,900

55,900

Crown Hybrid

123,700

123,700

Crown Mild Hybrid*4

6,500

6,500

Crown Majesta (hybrid only)

10,500

10,500

Corolla Axio

36,300

36,300

Corolla Fielder

90,400

90,400

Voxy

57,200

57,200

Noah

43,600

43,600

Esquire

31,500

31,500

Sienta

3,100

3,100

Lexus LS 600h / LS 600hL

4,700

27,100

3,000

5,100

39,800

Lexus GS 450h / GS 300h

15,500

19,600

7,100

7,300

49,500

Lexus RX 400h / RX 450h

93,600

31,400

159,200

33,400

317,600

Lexus HS 250h

43,600

22,300

100

66,000

Lexus CT 200h

57,000

49,800

78,800

56,200

241,900

Lexus ES 300h

500

46,300

50,900

97,700

Lexus IS 300h

19,300

18,400

6,800

44,500

Lexus NX 300h

14,400

9,900

2,000

9,700

36,000

Lexus RC 300h

2,400

2,400

Prius PHV

9,900

21,700

42,000

100

73,600

*1Figures as of July, 2015 and based on Toyota data; *2Production ceased in 2008 and production of a new model started in 2011; *3Kluger Hybrid (for the Japanese market) production ceased in 2007; *4Crown Royal production ceased in 2003, Crown Sedan production ceased in 2008;