Ο Πρόεδρος της Toyota Takeshi Uchiyamada θυμάται την αδιάκοπη προσπάθεια της ομάδας του να κινήσει το πρώτο πρωτότυπο Prius επί 49 ημέρες.
Όπως διηγείται ο ίδιος, «Δεν είχαμε ιδέα ποιο ήταν το πρόβλημα, γι’ αυτό δουλεύαμε μέρα νύχτα προσπαθώντας να το εντοπίσουμε. Τελικά καταφέραμε να το κινήσουμε γύρω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο, αλλά η χαρά μας κράτησε μόνο για 500 μέτρα!».
Ήταν το 1995, την εποχή που τα υβριδικά αυτοκίνητα ήταν μη δοκιμασμένες, πειραματικές μηχανές με αβέβαιο μέλλον. Είκοσι χρόνια πέρασαν και η Toyota ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι οι πωλήσεις της υπερβαίνουν τα 8 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα, μόλις 10 μήνες μετά το προηγούμενο ορόσημο των επτά εκατομμυρίων.
Ίσως είναι δύσκολο να αντιληφθεί κάποιος τι σημαίνει ο αριθμός οκτώ εκατομμύρια για το περιβάλλον και την εμπειρία που έχουν χαρίσει τους ιδιοκτήτες υβριδικών. Ενδεικτικά, η Toyota υπολογίζει ότι μέχρι τις 31 Ιουλίου, οι εκπομπές CO2 των υβριδικών οχημάτων της ήταν περίπου 58 εκατομμύρια τόνους λιγότερες σε σχέση με αυτές που θα παρήγαγαν βενζινοκίνητα οχήματα αντίστοιχου μεγέθους και επιδόσεων.
Η Toyota εκτιμά επίσης ότι τα υβριδικά της οχήματα έχουν εξοικονομήσει περίπου 22 εκατομμύρια λίτρα βενζίνης συγκριτικά με βενζινοκίνητα μοντέλα παρόμοιων διαστάσεων.
Το μήνυμα είναι σαφές: έχοντας γίνει ευρέως αποδεκτά σε όλο τον κόσμο, τα υβριδικά... ήρθαν για να μείνουν.
Από το 1997 που λανσαρίστηκε το Prius, η Toyota έχει προσθέσει σταδιακά υβριδικά μοντέλα σε όλη τη γκάμα της, από το συμπαγές Yaris Hybrid μέχρι το RAV4 Hybrid που ανακοινώθηκε πρόσφατα.
Από αυτό το μήνα, η Toyota πουλά 30 υβριδικά επιβατικά μοντέλα και ένα plug-in υβριδικό σε περισσότερες από 90 αγορές. Μόνο τον τελευταίο χρόνο, η Toyota λανσάρισε αρκετά νέα υβριδικά μοντέλα, ανάμεσα στα οποία το Esquire Hybrid (μόνον Ιαπωνία), το Lexus RC300h, και το πρόσφατο Sienta Hybrid.
Άλλα νέα υβριδικά μοντέλα είναι στα σκαριά, όπως τα Corolla Hybrid και Levin Hybrid (μόνο Κίνα) και RAV4 Hybrid. Αυτή η τάση θα συνεχιστεί, με νέα υβριδικά μοντέλα να προστίθενται στη γκάμα Toyota και να πωλούνται σε περισσότερες αγορές από ποτέ.
Υβριδικές τεχνολογίες κατάλληλες για όλα τα εξαρτήματα που είναι απαραίτητα για τη δημιουργία περιβαλλοντικά συμβατών αυτοκινήτων και που επιτρέπουν τη χρήση διαφορετικών συνδυασμών καυσίμου, έχουν καθιερωθεί σαν βασικές περιβαλλοντικές τεχνολογίες της Toyota για τον εικοστό πρώτο αιώνα. Υιοθετώντας αυτές τις τεχνολογίες, η Toyota προσπαθεί επίσης να αναβαθμίσει τα μη υβριδικά μοντέλα της.
Συνολικά, η Toyota στοχεύει στη βελτίωση των επιδόσεων, στη μείωση του κόστους και στην επέκταση της προϊοντικής γκάμας της - συμπερ. και των μη υβριδικών οχημάτων της.
Πωλήσεις υβριδικών οχημάτων της Toyota ανά έτος
|
|
Global |
Cumulative |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Europe |
Japan |
North America |
Others |
|||
1997 |
- |
300 |
- |
- |
300 |
300 |
1998 |
- |
17,600 |
- |
- |
17,600 |
18,000 |
1999 |
- |
15,200 |
- |
- |
15,200 |
33,200 |
2000 |
700 |
12,500 |
5,800 |
- |
19,000 |
52,300 |
2001 |
300 |
18,500 |
16,000 |
200 |
36,900 |
89,200 |
2002 |
800 |
20,000 |
20,300 |
200 |
41,300 |
130,500 |
2003 |
900 |
27,200 |
24,900 |
400 |
53,300 |
183,800 |
2004 |
8,100 |
68,700 |
55,900 |
1,900 |
134,700 |
318,500 |
2005 |
23,400 |
58,500 |
150,000 |
3,100 |
234,900 |
553,500 |
2006 |
36,000 |
72,400 |
197,600 |
6,500 |
312,500 |
866,000 |
2007 |
49,000 |
82,000 |
287,800 |
10,700 |
429,400 |
1,295,400 |
2008 |
57,800 |
104,400 |
255,000 |
12,600 |
429,700 |
1,725,100 |
2009 |
54,700 |
251,100 |
205,300 |
19,000 |
530,100 |
2,255,200 |
2010 |
70,200 |
392,200 |
195,900 |
31,900 |
690,200 |
2,945,400 |
2011 |
82,800 |
316,400 |
185,100 |
44,700 |
629,000 |
3,574,400 |
2012 |
106,900 |
678,000 |
344,700 |
89,500 |
1,219,100 |
4,793,500 |
2013 |
152,900 |
679,100 |
358,200 |
89,000 |
1,279,200 |
6,072,700 |
2014 |
171,800 |
684,200 |
323,600 |
86,500 |
1,266,000 |
7,338,700 |
Jan-Jul |
111,800 |
389,300 |
163,200 |
45,300 |
709,600 |
8,048,400 |
Total |
930,100 |
3,887,800 |
2,789,100 |
441,400 |
||
|
Συνολικές πωλήσεις υβριδικών επιβατικών οχημάτων της Toyota μέχρι και τον Ιούλιο του 2015
|
|
Global |
|||
---|---|---|---|---|---|
Europe |
Japan |
North America |
Others |
||
Prius |
279,400 |
1,553,400 |
1,595,700 |
98,700 |
3,527,100 |
Prius α / Prius v / Prius + |
32,800 |
401,600 |
142,700 |
5,300 |
582,400 |
Aqua / Prius c |
- |
901,500 |
150,800 |
29,000 |
1,081,200 |
Camry |
- |
49,400 |
356,900 |
122,100 |
528,300 |
Alphard*2 |
- |
56,400 |
- |
1,900 |
58,300 |
Auris |
231,100 |
- |
- |
9,000 |
240,100 |
Yaris |
172,200 |
- |
- |
4,000 |
176,200 |
Avalon |
- |
- |
41,100 |
100 |
41,200 |
Highlander / Kluger*3 |
- |
3,400 |
141,100 |
1,800 |
146,300 |
Vellfire |
- |
28,400 |
- |
- |
28,400 |
Sai |
- |
92,800 |
- |
- |
92,800 |
Estima |
- |
114,000 |
- |
33 |
114,000 |
Harrier |
- |
55,900 |
- |
- |
55,900 |
Crown Hybrid |
- |
123,700 |
- |
- |
123,700 |
Crown Mild Hybrid*4 |
- |
6,500 |
- |
- |
6,500 |
Crown Majesta (hybrid only) |
- |
10,500 |
- |
- |
10,500 |
Corolla Axio |
- |
36,300 |
- |
- |
36,300 |
Corolla Fielder |
- |
90,400 |
- |
- |
90,400 |
Voxy |
- |
57,200 |
- |
- |
57,200 |
Noah |
- |
43,600 |
- |
- |
43,600 |
Esquire |
- |
31,500 |
- |
- |
31,500 |
Sienta |
- |
3,100 |
- |
- |
3,100 |
Lexus LS 600h / LS 600hL |
4,700 |
27,100 |
3,000 |
5,100 |
39,800 |
Lexus GS 450h / GS 300h |
15,500 |
19,600 |
7,100 |
7,300 |
49,500 |
Lexus RX 400h / RX 450h |
93,600 |
31,400 |
159,200 |
33,400 |
317,600 |
Lexus HS 250h |
- |
43,600 |
22,300 |
100 |
66,000 |
Lexus CT 200h |
57,000 |
49,800 |
78,800 |
56,200 |
241,900 |
Lexus ES 300h |
500 |
- |
46,300 |
50,900 |
97,700 |
Lexus IS 300h |
19,300 |
18,400 |
- |
6,800 |
44,500 |
Lexus NX 300h |
14,400 |
9,900 |
2,000 |
9,700 |
36,000 |
Lexus RC 300h |
- |
2,400 |
- |
- |
2,400 |
Prius PHV |
9,900 |
21,700 |
42,000 |
100 |
73,600 |
*1Figures as of July, 2015 and based on Toyota data; *2Production ceased in 2008 and production of a new model started in 2011; *3Kluger Hybrid (for the Japanese market) production ceased in 2007; *4Crown Royal production ceased in 2003, Crown Sedan production ceased in 2008; |