ACEA: Οι μισοί φορτιστές στην Ευρώπη βρίσκονται σε μόλις δύο χώρες


Η νέα ανάλυση του ACEA έρχεται να καταδείξει το πρόβλημα με τους ελάχιστους δημόσιους φορτιστές και κυρίως τη γεωγραφική κατανομή τους στην Ευρώπη. Πόσο εφικτή μπορεί να είναι η ζητούμενη μετάβαση της βιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση;

  • 27/6/2022

Η νέα έρευνα της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καταδεικνύει την πολύ… πικρή αλήθεια αναφορικά με το πλήθος και την γεωγραφική κατανομή των δημόσιων σταθμών φόρτισης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η έρευνα δείχνει ότι οι μισοί φορτιστές συγκεντρώνονται μόνο σε δύο χώρες, την Ολλανδία με 90.284 φορτιστές και τη Γερμανία με 59.410.

Το υπόλοιπο 50% των δημόσιων σημείων φόρτισης είναι διασκορπισμένο στις υπόλοιπες 25 χώρες, οι οποίες καλύπτουν το 90% της επιφάνειας της ΕΕ. Ολλανδία και Γερμανία καλύπτουν λιγότερο από το 10% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ (μόλις 0,8% για την Ολλανδία και 8,7% για τη Γερμανία).

Το χάσμα μεταξύ των χωρών στην κορυφή και στο κάτω μέρος της κατάταξης είναι πραγματικά τεράστιο. Η Ολλανδία – η χώρα με τις περισσότερες υποδομές – έχει σχεδόν 1.600 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης, από τη χώρα με τις λιγότερες υποδομές, την Κύπρο, με μόλις 57 σημεία φόρτισης. Η Ολλανδία χαρακτηριστικά, έχει τόσα σημεία φόρτισης όσα διαθέτουν αθροιστικά 23 κράτη μέλη της Ένωσης.

Όσον αφορά την κατανομή των υποδομών φόρτισης, υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, αφενός, και των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, αφετέρου. Για παράδειγμα, μια μεγάλη χώρα όπως η Ρουμανία, η οποία είναι περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία, διαθέτει μόνο το 0,4% όλων των σημείων φόρτισης της ΕΕ.

Όλα αυτά παρόλο που έχει σημειωθεί μεγάλη αύξηση στον αριθμό των σημείων φόρτισης στην ΕΕ τα τελευταία πέντε χρόνια κατά 180%, αν και ακόμα ο συνολικός αριθμός τους (307.000) υπολείπεται κατά πολύ των απαιτήσεων.

Για να επιτευχθούν οι στόχοι εκπομπών CO2, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Μια πρόσφατη μελέτη του ACEA δείχνει ότι έως το 2030 θα απαιτηθούν έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55%, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να δούμε πάνω από 22 φορές ανάπτυξη σε λιγότερο από 10 χρόνια.

«Ενώ ορισμένες χώρες προχωρούν μπροστά σε ότι αφορά την ανάπτυξη υποδομών, η πλειοψηφία έχει μείνει πίσω», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του ACEA, Eric-Mark Huitema. «Οι έντονες ανισότητες καταδεικνύουν την ανάγκη για ισχυρούς στόχους που να είναι εναρμονισμένοι σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ».

Αναλυτικά οι 5 χώρες με τα περισσότερα σημεία φόρτισης

1. Ολλανδία (90.284)

2. Γερμανία (59.410)

3. Γαλλία (37.128)

4. Σουηδία (25.197)

5. Ιταλία (23.543)

Οι 5 χώρες με τα λιγότερα σημεία φόρτισης

1. Κύπρος (57)

2. Μάλτα (98)

3. Λιθουανία (207)

4. Εσθονία (385)

5. Λετονία (420)