Ανάλυση: Γιατί ο κορωναϊός μπορεί να σκοτώσει την αυτοκινητοβιομηχανία


Με μια άνευ προηγουμένου ύφεση απειλείται η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία εξαιτίας των ιδιαίτερων ανησυχητικών αρρυθμιών που προκαλεί η εξάπλωση του κορωναϊού σε ολόκληρο τον πλανήτη.

  • 28/2/2020

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί η εξάπλωση του κορωναϊού σε ολόκληρο τον πλανήτη και το ορατό πλέον ενδεχόμενο να προκαλέσει μια άνευ προηγουμένου ύφεση στο παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα.

Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν από τους πρώτους που «πληγώθηκε» από την έξαρση του υιού στην κινεζική επικράτεια, καθώς αρκετοί κατασκευαστές διαθέτουν μονάδες παραγωγής στην Κίνα ενώ ακόμα περισσότεροι είναι οι προμηθευτές που αναγκάστηκαν να διακόψουν τη λειτουργία τους προκαλώντας ασφυξία στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Δύο από τους μεγαλύτερους ομίλους της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η Toyota και η Hyundai-KIA, αναγκάστηκαν να διακόψουν -έστω και προσωρινά- τη λειτουργία συγκεκριμένων μονάδων παραγωγής, με τους Κορεάτες να έχουν να αντιμετωπίσουν εκτός των άλλων και ένα τουλάχιστον κρούσμα ανάμεσα στους υπαλλήλους τους.

Επιστρέφοντας στη γηραιά ήπειρο, ο διαρκώς αυξανόμενος αριθμός των κρουσμάτων στην Ιταλία και στην κεντρική Ευρώπη ανάγκασε την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση της Ελβετίας να απαγορεύσει τις εκδηλώσεις στις οποίες αναμένεται να συγκεντρωθούν περισσότερα από 1.000 άτομα.

Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνεται και η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η οποία υπό κανονικές συνθήκες θα άνοιγε τις πύλες της την Τρίτη 3 Μαρτίου.

Ήδη πολλοί από τους κατασκευαστές αναζητούν εναλλακτικούς-διαδικτυακούς τρόπους για να πραγματοποιήσουν την παγκόσμια πρεμιέρα των νέων μοντέλων τους, ενώ αν η κατάσταση στην Ευρώπη επιδεινωθεί δεν αποκλείεται να ακολουθηθεί το παράδειγμα της Κίνας και να αναπτυχθούν εφαρμογές που θα επιτρέπουν στους υποψήφιους αγοραστές να διαμορφώσουν και το σημαντικότερο να αποκτήσουν το νέο αυτοκίνητό τους από την ασφάλεια του σπιτιού τους.

Βέβαια, όπως, μπορεί να αντιληφθεί κανείς μια διαδικτυακή πλατφόρμα πώλησης δεν θα μπορούσε από το να θεωρηθεί μια λύση ανάγκης, η οποία ακόμα κι αν γίνει ευρέως αποδεκτή πολύ δύσκολα θα μπορέσει να αναστρέψει τη φθίνουσα πορεία που πρόκειται να ακολουθήσει η ζήτηση το αμέσως επόμενο διάστημα.

Κι αν μέχρι σήμερα η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία βρισκόταν σε δυσχερή θέση επιχειρώντας να προσαρμοστεί κάπως βίαια στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, οι παρενέργειες μιας επιδημίας που τείνει να μετατραπεί σε πανδημία ίσως αποδειχθεί μοιραία για τα πήλινα πόδια ενός γίγαντα που δεν διάγει και τις καλύτερες των ημερών του.