Ανανέωση για τα Audi RS 5 Coupe και RS 5 Sportback των 450 ίππων


Στην επικαιροποίηση των εξοπλιστικών και σχεδιαστικών προδιαγραφών των πανίσχυρων RS 5 Coupe και Sportback προχωρά η Audi, με αφορμή και τη συμπλήρωση 25 ετών από τη γέννηση του πρώτου μέλους της οικογενείας RS.

  • 10/12/2019

"Ο επανασχεδιασμός των RS 5 Coupé και RS 5 Sportback σηματοδοτεί την επιτυχή ολοκλήρωση της 25ης επετείου των RS και τη ριζική ανανέωση της γκάμας μας", δηλώνει ο Oliver Hoffmann, Διευθύνων Σύμβουλος της Audi Sport GmbH., σηματοδοτώντας την προσπάθεια της Audi να φρεσκάρει την εικόνα δύο αυθεντικών sportscars.  

Ο εκλεπτυσμένος εξωτερικός σχεδιασμός των δύο RS 5  είναι αναγνωρίσιμος με την πρώτη ματιά. Το Singleframe έχει γίνει πλατύτερο και πιο επίπεδο. Ακολουθεί το σχεδιασμό των μεγάλων αδελφών του, RS 6  και RS 7 . Οι εισαγωγές αέρα πάνω από τη μάσκα θυμίζουν το κλασικό Audi Sport quattro του 1984. Οι θόλοι των τροχών, οι οποίοι είναι 40 χιλιοστά πλατύτεροι, προσδίδουν στο RS 5 εντυπωσιακή εμφάνιση. Οι προαιρετικοί προβολείς LED matrix με το φως Audi laser διαθέτουν σκούρα περιγράμματα, που δίνουν μία ξεκάθαρα διαφορετική οπτική εντύπωση των δύο μοντέλων RS, σε σχέση με το βασικό μοντέλο.

Μάλιστα το Audi RS 4 Coupé είναι εφοδιασμένο με οροφή ανθρακονημάτων με δομή CFRP, η οποία μειώνει το βάρος του οχήματος κατά περίπου τέσσερα κιλά.

Οι οριζόντιες γραμμές και τα σκούρα χρώματα κυριαρχούν στο εσωτερικό των ανανεωμένων RS 5. Τα σπορ καθίσματα RS είναι καλυμμένα με Alcantara και δέρμα ως στάνταρ, ή εξαιρετικής ποιότητας δέρμα Nappa ως προαιρετικό. Το πακέτο σχεδιασμού RS με κόκκινες ή γκρίζες νότες είναι διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας. Το τιμόνι, ο μοχλός ταχυτήτων καθώς και τα μαξιλαράκια γονάτων, διαθέτουν καλύμματα Alcantara με κόκκινες ή γκρι ραφές αντίθεσης.

Στο προαιρετικό Audi virtual cockpit plus (οθόνη 12,3 ιντσών), ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ πολλαπλών οθονών – μία από αυτές είναι ο σχεδιασμός απόδοσης ειδικά για RS, ο οποίος εμφανίζει την κλίμακα της πλευρικής ταχύτητας. Όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί το κουμπί επιλογής στο τιμόνι ενός τιμονιού RS mode από τα δύο διαθέσιμα, εμφανίζεται μία οθόνη RS που πληροφορεί για διάφορες τιμές – μία από αυτές τα g επιτάχυνσης. Η προαιρετική οθόνη προβολής προσφέρει επίσης αποκλειστικά γραφικά RS.

Τα RS 5 διαθέτουν περίσσεια ισχύος που εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις. Ο βενζινοκινητήρας 2.9 TFSI twin-turbo V6, παράγει 450 PS και ήδη προσφέρει μια εκπληκτική ροπή 600 Nm από τις μόλις 1.900 rpm.

Και τα δύο μοντέλα RS 5 επιταχύνουν 0-100 km/h σε 3,9 δευτερόλεπτα και φτάνουν μέγιστη ταχύτητα έως 280 km/h. Ένα πολύ γρήγορο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων tiptronic κατευθύνει την ισχύ του κινητήρα στη μόνιμη τετρακίνηση quattro. Ο οδηγός μπορεί να ελέγξει την αλλαγή ταχυτήτων μέσω των νέων, μεγαλύτερων paddles αλουμινίου. Το σύστημα κίνησης quattro παρέχει τα δύο μοντέλα RS 5 με την απαιτούμενη πρόσφυση, δυναμισμό και σταθερότητα, ανεξάρτητα από τον καιρό. Ο χειρισμός γίνεται ακόμα πιο σπορ με το προαιρετικό διαφορικό στον πίσω άξονα, το οποίο κατανέμει ενεργά τη ροπή μεταξύ των τροχών.

Τα δύο μοντέλα RS 5 είναι εξοπλισμένα ως στάνταρ με ανάρτηση RS sport. Η ανάρτηση RS sport plus με δυναμικό έλεγχο οδήγησης (DRC) με τεχνολογία που εξασφαλίζει ανεπανάληπτη σταθερότητα σε μεγάλες ταχύτητες, διατίθεται προαιρετικά.

Χρησιμοποιεί χαλύβδινα ελατήρια και ρυθμιζόμενους αποσβεστήρες τριών σταδίων, οι οποίοι συνδέονται μεταξύ τους μέσω διαγώνιων γραμμών λαδιού και κεντρικής βαλβίδας. Όταν το RS στρίβει με μεγάλη ταχύτητα, οι βαλβίδες ρυθμίζουν τη ροή λαδιού στον αποσβεστήρα του εμπρόσθιου τροχού στο εξωτερικό της καμπύλης. Ενισχύουν τη στήριξη και μειώνουν την κλίση, βελτιώνοντας έτσι τα χαρακτηριστικά χειρισμού του οχήματος.

Εκτός από τα γνωστά modes comfort, auto, and dynamic, το στάνταρ Audi drive select προσφέρει επίσης και δύο νέα modes, τα RS1 και RS2. Αφού ο οδηγός έχει ρυθμίσει τα δύο νέα modes ώστε να ταιριάζουν στις προσωπικές του προτιμήσεις και τα αποθηκεύσει, μπορούν να ενεργοποιηθούν απευθείας μέσω του πλήκτρου "RS MODE" στο τιμόνι χωρίς να χρειάζεται να λειτουργήσει ξανά η απόκριση αφής MMI. Το σύστημα αποκτά πρόσβαση σε σημαντικές παραμέτρους που αφορούν στον κινητήρα, τη μετάδοση, την απόσβεση, το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης, το σπορ διαφορικό και τον ήχο του κινητήρα.

Τα νέα μοντέλα RS 5 είναι εξοπλισμένα με τροχούς 19 ιντσών. Νέοι τροχοί 20 ιντσών είναι διαθέσιμοι κατόπιν παραγγελίας σε τρεις παραλλαγές, εκ των οποίων το ένα σετ είναι βαμμένο εξ ολοκλήρου σε γυαλιστερό μαύρο και το άλλο σε ματ χάλκινο.

Στο στάνταρ σύστημα πέδησης, οι χαλύβδινοι δίσκοι έχουν δαγκάνες σε μαύρο ή κόκκινο χρώμα. Ως εναλλακτική λύση, η Audi προσφέρει κεραμικούς δίσκους φρένων από άνθρακα για τον εμπρόσθιο άξονα. Οι δαγκάνες τους είναι βαμμένες σε γκρι, κόκκινο ή μπλε χρώμα.

Τα νέα Audi RS 5 Coupé και RS 5 Sportback αναμένονται στην Ελλάδα μέσα στο 2020.