Απεβίωσε ο Kenichi Yamamoto, ο σχεδιαστής των περιστροφικών κινητήρων της Mazda


Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Ιαπωνικού Τύπου, ο Kenichi Yamamoto, ο «πατέρας» του περιστροφικού κινητήρα και πρώην Πρόεδρος της Mazda, απεβίωσε σε ηλικία 95 ετών.

  • 27/12/2017

Έζησε έναν πλήρη βίο αποτελούμενο από δυσκολίες, καθολική αναγνώριση (τόσο υπό το Ιαπωνικό έθος όσο και μεταξύ αυτών που διαμόρφωσαν την Ιστορία της αυτοκίνησης), αφοσίωση στις καθιερωμένες αξίες και αντοχή στις αντιξοότητες που αντιμετώπισε.

Ο Kenichi Yamamoto γεννήθηκε στην πόλη Kumamoto (βρίσκεται στο νησί Kyushu) το 1922 και έπειτα από λίγο καιρό η οικογένειά του μετακόμισε στη Hiroshima. Το 1944 ο Yamamoto αποφοίτησε από Αυτοκρατορικό Πανεπιστήμιο του Τόκιο έχοντας σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός.

Η πρώτη του εργασία θα είναι στην αεροπορική βιομηχανία «Kawanishi» αλλά έπειτα από τη ρίψη της πρώτης πυρηνικής βόμβας στη Hiroshima θα επιστρέψει εκεί όπου μεγάλωσε για να βοηθήσει τους γονείς του. Ο Yamamoto θα βρει εργασία στην «Toyo Kogyo» κατασκευάζοντας κιβώτια ταχυτήτων και έπειτα από δύο χρόνια θα προαχθεί σε διευθυντή και αρχίσει να εξελίσσει ένα νέο κινητήρα για τρίκυκλο όχημα που κατασκευάστηκε από τη Mazda.

Το 1960 η «Toyo Kogyo» θα παρουσιάσει το πρώτο της αυτοκίνητο, το Mazda R360 και ένα χρόνο αργότερα θα αρχίσει να συνεργάζεται με τη (Γερμανική) NSU, οι μηχανικοί της οποίας ήδη είχαν δημιουργήσει τον περιστροφικό κινητήρα για οχήματα παραγωγής.

Οι Ιάπωνες θέλησαν να ασχοληθούν και οι ίδιοι με αυτόν τον κινητήρα και σύστησαν μια ομάδα από 47 άτομα με επικεφαλής τον Kenichi Yamamoto. Από αυτή -που έμεινε στην ιστορία με την χαρακτηριστική ονομασία «47 Σαμουράι», παραπέμποντας στην αντίστοιχη της Ιαπωνικής ιστορίας- προήλθε το θρυλικό διθέσιο Cosmo Sport το οποίο παρουσιάστηκε το 1964. Τρία χρόνια αργότερα το αυτοκίνητο θα μπει σε διαδικασία παραγωγής ως το πρώτο σπορ όχημα που διέθετε περιστροφικό κινητήρα.

Το 1985 ο Kenichi Yamamoto θα γίνει πρόεδρος της Mazda και -μεταξύ άλλων- θα δώσει την έγκρισή του για την παραγωγή του MX-5. Ο Yamamoto θα αναγνωριστεί και θα τιμηθεί εν ζωή όσο λίγοι και θα θεωρηθεί ήρωας από τους συμπατριώτες του. Η ενασχόλησή του με τον περιστροφικό κινητήρα και την εξέλιξή του ήταν ουσιαστική και γι’ αυτό θεωρείται ο «πατέρας» αυτού. Μπορεί την ιδέα του περιστροφικού κινητήρα να την είχε ο Felix Wankel, όμως ο Kenichi Yamamoto ήταν αυτός που την έκανε πράξη επί της ουσίας.