Από €3.000-€5.000 bonus για την αγορά υβριδικού ή ηλεκτρικού Ι.Χ.


ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ «ΚΑΘΑΡΩΝ» ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ ΤΟ ΥΠΟΙΚ ΓΙΑ ΤΟ 2020. ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΣΤΕΡΟ ΣΕΝΑΡΙΟ, ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΜΕ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.

  • 22/12/2019

Πατάει «γκάζι» για την διάδοση της ηλεκτροκίνησης η κυβέρνηση για το 2020 μέσα από φοροαπαλλαγές, αλλά και την επανεξέταση του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ιδίως για τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ».

Ειδικότερα, το Υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει για το 2020 εκπτώσεις φόρων από 3.000 έως και 5.000 ευρώ για τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στα πρότυπα άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ωστόσο για την Ελλάδα το ύψος των εκπτώσεων και κινήτρων αγοράς νέων αυτοκινήτων σύγχρονης τεχνολογίας μηδενικών ή χαμηλών ρύπων, θα εξαρτηθεί από τον επιπρόσθετο δημοσιονομικό χώρο (υπερπλεόνασμα) που θα δημιουργηθεί στη διάρκεια του 2020.

Παράλληλα, θα είναι η τελευταία φορά που πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας, όπως τα γνωρίζαμε, αφού το Μάρτιο του 2020 λήγει η προθεσμία που έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα κράτη-μέλη για να αναθεωρήσουν (προς τα πάνω, κυρίως) τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας με βάση τους πραγματικούς ρύπους που εκπέμπουν τα ΙΧ, ενώ σε πανευρωπαϊκό επίπεδο σχεδιάζεται και η αύξηση των τελών ταξινόμησης στα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα.

Οι "πράσινες" διαθέσεις της κυβέρνησης φάνηκαν στο φορολογικό νομοσχέδιο (ν.4646/2019) με τις μειώσεις φόρων στα εταιρικά «καθαρά» αυτοκίνητα, κυρίως μέσω leasing.

Σειρά παίρνουν σύμφωνα με τα νέα δεδομένα τα νοικοκυριά, όπου αναμένεται αισθητή μείωση των τιμών για τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Με δεδομένο πώς ακόμη και μια έκπτωση της τάξης των 6.000 ευρώ για ένα ηλεκτρικό όχημα, δεν θα έριχνε σημαντικά την τιμή του, η κυβέρνηση προσανατολίζεται να ρίξει το βάρος στα υβριδικά, όπου εκεί αναμένεται μια επιδότηση της τάξης των 3.000 ευρώ, προκειμένου να υπάρξει μια εξισορρόπηση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.