ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ IAA TRANSPORT: Αυτή είναι η νέα εξηλεκτρισμένη εποχή της Renault στα επαγγελματικά


Η γαλλική μάρκα αποκάλυψε στη μεγαλύτερη έκθεση επαγγελματικών οχημάτων στον κόσμο το νέο  Renault Trafic Van E-Tech Electric και το καινοτόμο πρωτότυπο Ηippie Caviar Motel, ενώ στρέφεται πλέον ξεκάθαρα προς το υδρογόνο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ ΦΩΤ.: Π.Π., RENAULT
  • 19/9/2022

Η Renault βρίσκεται σε μία φάση πλήρους εξηλεκτρισμού της γκάμας της, την οποία χαρακτηρίζει η εταιρεία με λογότυπο τον ρόμβο ως επανάσταση. Η συγκεκριμένη επανάσταση δεν περιορίζεται πάντως μόνον στα επιβατηγά οχήματα της γαλλικής μάρκας, αλλά επεκτείνεται και στα επαγγελματικά της βαν, όπως διαπιστώσαμε και οι ίδιοι στην φετινή έκθεση IAA Transportation του Ανοβέρου.

Το 2011 με το ηλεκτρικό Kangoo η Renault ήταν η πρώτη που εταιρία που δημιούργησε ηλεκτρικό επαγγελματικό. Τώρα, με τα ηλεκτρικά μοντέλα της (Kangoo, Trafic και Master) η Renault έχει από ένα ηλεκτρικό Van σε κάθε κατηγορία και την πληρέστερη γκάμα ηλεκτρικών Van.

Trafic Van E-Tech

Ένας από τους σταρ της μεγαλύτερης έκθεσης για επαγγελματικά οχήματα παγκοσμίως είναι χωρίς αμφιβολία το ηλεκτρικό βαν Renault Trafic Van E-Tech, που διαθέτει παρόμοια ποιοτικά χαρακτηριστικά με τις συμβατικές εκδόσεις του ίδιου μοντέλου με το βαρύ όνομα, καθώς κατασκευάζεται από το 1980. Από τότε έχουν ξεπεράσει οι συνολικές ταξινομήσεις του τις 2,2 εκατομμύρια μονάδες, τοποθετώντας το αυτοκίνητο στην τρίτη θέση των πανευρωπαϊκών πωλήσεων στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών βαν. 

Το ηλεκτρικό Trafic Van E-Tech φιλοδοξεί να δελεάσει τους υποψήφιους αγοραστές με μία ποικιλία αμαξωμάτων διαφορετικού μήκους και ύψους, έναν αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα 90 kW, μία ικανοποιητική αυτονομία έως 240 χιλιομέτρων (σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις WLTP) και με όγκο χώρου φόρτωσης, που κυμαίνεται μεταξύ 5,8 και 8,9 κυβικών μέτρων! Έχει full εξοπλισμό μεταξύ άλλων κάμερα 360 μοιρών, οθόνη 8 ιντσών και δυνατότητα διαχείρισης του στόλου οχημάτων μέσω του Renault Connect.

Hippie Caviar Motel

Άλλη μία ενδιαφέρουσα πρεμιέρα της Renault συνιστά το πρωτότυπο πειραματικό μοντέλο Hippie Caviar Motel, μία μετεξέλιξη του Hippie Caviar Hotel που είχε αποκαλυφθεί πριν ένα χρόνο, η οποία βασίζεται στο νέο Kangoo L2 E-Tech. Πρόκειται για ένα Showcar με προδιαγραφές που θα λατρέψουν οι φίλοι του κάμπινγκ, καθώς τα πίσω καθίσματα πέφτουν και γίνονται διπλό κρεβάτι και η γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή προσφέρει ανεμπόδιστη θέα προς τον έναστρο ουρανό. Φυσικά μέσα στο αυτοκίνητο προβλέπεται πληθώρα ντουλαπιών για την αποθήκευση κάθε είδους εξοπλισμού για αθλητικές δραστηριότητες και extreme sports, πάντα με σεβασμό στο περιβάλλον, αφού το Hippie Caviar Motel εφοδιάζεται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα 90 kW (120 ίππων) και μπαταρία που προσφέρει αυτονομία έως 285 χιλιομέτρων.  Μάλιστα με μισή ώρα φόρτιση με ταχυφορτιστή 80 kW συνεχούς τάσης μπορεί να κερδίσει το αυτοκίνητο άλλα 170 χιλιόμετρα επιπρόσθετη αυτονομία.

Fuell Cell

Πολύ σημαντική κρίνεται και η απόφαση της Renault να δώσει έμφαση στην υδρογονοκίνηση, κάτι που βλέπουμε πλέον να γίνεται και από άλλους αυτοκινητοκατασκευαστές με την εξέλιξη επαγγελματικών μοντέλων τέτοιας τεχνολογίας. Για τα show cars που θα βγουν σε παραγωγή χρησιμοποιείται ως βάση το Renault Master με κωδική ονομασία H2TECH σε τρεις παραλλαγές, van, λεωφορείο και με ανοιχτή καρότσα. Έχει ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου που είναι στην οροφή,  και ηλεκτροκινητήρα 76 ίππων (57 kW) και μπαταριά 33 kWh, ροπή στα  225 Nm και αυτονομία από 300 km έως 400 km αναλόγως έκδοσης με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 70 km/h.

Στο περιβάλλον της υδρογονοκίνησης που δημιουργεί η Renault εμπλέκεται και η εταιρία Hyvia με την οποία συνεργάζεται η γαλλική φίρμα και η οποία θα συμμετέχει στον πλήρη κύκλο παραγωγής και ενσωμάτωσης της τεχνολογίας fuell cell, από παραγωγή υδρογόνου ως καύσιμο έως την συμμετοχή στην κατασκευή αυτοκινήτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Renault πιστεύει ότι το μέλλον είναι το υδρογόνο σε ό,τι αφορά στα ελαφρά επαγγελματικά, καθώς σύμφωνα με τα πλάνα της γαλλικής φίρμας, έως το 2030, το 30% αυτού του τύπου οχημάτων θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία fuel cells.