Απόσυρση και απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης;


ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΑ ΙΧ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΕΙ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΗΣ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΗΜΕΡΗΣΙΑ».
  • 7/7/2009
Την ελεύθερη κυκλοφορία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ αυτοκίνητα, προαναγγέλει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «ΗΜΕΡΗΣΙΑ». Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται ότι ο σύνδεσμος εισαγωγέων (ΣΕΑΑ) πιέζει για τη θέσπιση αντικινήτρων για τα παλαιάς τεχνολογίας οχήματα και κινήτρων για απόσυρση ώστε να μπορέσει να ανακάμψει ο κλάδος μετά τη λήξη του προσωρινού μέτρου μείωσης κατά 50% του Τέλους Ταξινόμησης.

Σύμφωνα, πάντα με το ρεπορτάζ, στελέχη του υπουργείου Οικονομίας όσο και από το ΥΠΕΧΩΔΕ εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να απελευθερωθεί η πετρελαιοκίνηση στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας αρχές Σεπτεμβρίου, με τις επίσημες ανακοινώσεις να είναι πιθανό να πραγματοποιηθούν στην 74η Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, καθώς όπως φαίνεται έχουν πειστεί πως το συγκεκριμένο μέτρο θα βοηθήσει στην ανάκαμψη του κλάδου και θα προσφέρει τα μέγιστα στην οδική ασφάλεια, το περιβάλλον αλλά και στους καταναλωτές, σε συνδυασμό πάντα με το περιβαλλοντικό Τέλος, όπως επίσης και με τα κίνητρα απόσυρσης χωρίς δημοσιονομικό κόστος!

Ο ΣΕΑΑ, πάντως, για να ισχυροποιήσει το αίτημά του για την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη παρουσίασε κάποια συγκριτικά στοιχεία της χώρας μας σε σχέση με την υπόλοιπη Ε.Ε., βάσει των οποίων:

Το 53% των νεοεισερχόμενων Ι.Χ. στην Ε.Ε. είναι πετρελαιοκίνητα, ενώ στην Ελλάδα 3,5%.

Τα σύγχρονα επιβατικά με κινητήρες πετρελαίου παρουσιάζουν μηδενικές εκπομπές σωματιδίων (0,005 γρ./χλμ.) σε σχέση με τα παλαιότερα (0,118 γρ./χλμ.).

Η μείωση της κατανάλωσης και άρα το όφελος για τον καταναλωτή αντιστοιχεί σε 25%-30%.

Το 60% των εκπομπών σωματιδίων οφείλεται στις οδικές μεταφορές και ειδικά στα παλιά βαρέα οχήματα.

Η παραγωγή βενζινοκίνητων ελαφρών φορτηγών έχει σχεδόν σταματήσει, με αποτέλεσμα να υπάρχει ζήτημα ανταγωνισμού πλέον στη συγκεκριμένη αγορά.