Άρση των κατατεθειμένων πινακίδων με μικρότερα τέλη


Η Κυβέρνηση στοχεύοντας στην αύξηση των εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας, που από το 2009 έχουν μειωθεί κατά 750 εκατ., σχεδιάζει το αυτονόητο για την πάταξη του φαινομένου της κατάθεσης πινακίδων.

  • 23/4/2015

Μικρότερα τέλη κυκλοφορίας θα καλούνται να πληρώσουν όσοι επιθυμούν να ενεργοποιήσουν κατατεθειμένες πινακίδες των αυτοκινήτων τους μέσα στο έτος σε σχέση με την ετήσια συνολική επιβάρυνση, σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών.

Προφανής στόχος η προσέκλυση εσόδων στα ταμεία (έπειτα και από το επιτυχημένο μέτρο των 100 δόσεων για την εφορία), καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις, το Υπουργείο Οικονομικών από το 2009 έχει απολέσει ποσό που ξεπερνά τα 754 εκατομμύρια ευρώ, εξαιτίας του κύματος καταθέσεων πινακίδων.

Έγγραφο που διαβίβασε στη Βουλή η αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη δείχνει ότι, από το 2009 κατατέθηκαν πινακίδες από 771.873 ΕΙΧ αυτοκίνητα (ανεξαρτήτως κ.εκ.) και η εκτίμηση είναι πως τα απολεσθέντα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται από το 2009 σε 754.748.423,45 ευρώ. Από τα αυτοκίνητα αυτά, τα 129.915 είναι κυβισμού άνω των 1929 κ.εκ. και τα απολεσθέντα τέλη κυκλοφορίας για τα συγκεκριμένα οχήματα, ανέρχονται σε 302.555.185 ευρώ.

Τα στοιχεία για τα οποία το υπουργείο Οικονομικών τονίζει ότι αφορούν μόνο στα τέλη κυκλοφορίας, διαβιβάστηκαν στη Βουλή μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Χαρίσιος Κάτανας, επισημαίνοντας ότι η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού και ότι η επιβολή των τεκμηρίων διαβίωσης και φόρου πολυτελείας στα οχήματα υψηλού κυβισμού, αντί να επιφέρει αύξηση των εσόδων στα ταμεία του κράτους, προκάλεσε κύματα καταθέσεων πινακίδων στις εφορίες.

Ο βουλευτής ζητούσε να ενημερωθεί πόσα είναι τα οχήματα για τα οποία έχουν κατατεθεί πινακίδες από το 2009 και τι ποσό εσόδων απώλεσε το Ελληνικό Δημόσιο από το 2009 μέχρι σήμερα.

Όπως αποκαλύπτει στο έγγραφό της η κυρία Νάντια Βαλαβάνη, το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει τη δυνατότητα μιας ελαστικότερης αντιμετώπισης, που θα έδινε τη δυνατότητα σε όσους έχουν καταθέσει πινακίδες και θέλουν να επαναενεργοποιήσουν τα οχήματά τους κατά τη διάρκεια του έτους, να μπορούν να το κάνουν με μικρότερη από τη συνολική ετήσια επιβάρυνση.