Αττική Οδός: Έρχεται αύξηση στις τιμές των διοδίων τις ώρες αιχμής


Μέσα στις επόμενες ημέρες τα 8 υποψήφια σχήματα θα πάρουν στα χέρια τους το σχέδιο για τη νέα 25ετή σύμβαση. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 6/10/2022

Η αύξηση στις τιμές των διοδίων της Αττικής Οδού τις ώρες αιχμής δεν είναι κάτι νέο. Το σχέδιο που εξετάζεται από την Κυβέρνηση είχε αρχικά εμφανιστεί στις αρχές του καλοκαιριού από τον Διευθύνων Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ κ Δημήτρη Πολίτη και η επιβεβαίωση ήρθε ακόμα μία φορά μέσα από συνέντευξη που παραχώρησε στην Καθημερινή.

Ο κ. Πολίτης, μετά από 14 μήνες που βρίσκεται στο τιμόνι του Ταμείου, προχώρησε σε έναν μίνι απολογισμό του έργου του, ενώ αναφέρθηκε με λεπτομέρειες στη νέα εποχή που ξημερώνει για τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής. 

Συγκεκριμένα, ανέφερε πως τις επόμενες ημέρες τα 8 υποψήφια σχήματα θα λάβουν το αναλυτικό σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης ενώ παράλληλα αναμένεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η νέα τιμολογιακή πολιτική για τα διόδια.

Στη συνέχεια δήλωσε: «Μέχρι στιγμής έχει προταθεί ένα μοντέλο τιμολόγησης που θα διαφοροποιείται ανάλογα με την ώρα χρήσης του άξονα και θα συμβάλει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του κυκλοφοριακού φόρτου. Εκτιμούμε ότι έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί η υποβολή των οικονομικών προσφορών».

Αυτό που προκύπτει είναι ότι τις ώρες αιχμής η τιμή των διοδίων θα αυξάνεται ώστε να λειτουργεί αποτρεπτικά για τους οδηγούς να εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο. Στόχος είναι ένα κομμάτι της κυκλοφορίας να μετατοπίζεται σε άλλες διαδρομές ώστε να επιτυγχάνεται μία πιο ομαλή ροή στην κίνηση των οχημάτων.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά το συγκεκριμένο σχέδιο, πολλοί οδηγοί που χρησιμοποιούν συχνά την Αττική Οδό ήταν επικριτικοί, αφού θεωρούν ότι δεν είναι δεδομένο ότι το μέτρο θα αποσυμφορήσει τον αυτοκινητόδρομο.

Συνεπώς, το αποτέλεσμα θα είναι να καταβάλουν το αυξημένο αντίτιμο στα διόδια χωρίς αυτό το ποσό να αντιστοιχεί στην υπηρεσία που θα λάβουν από την Αττική Οδό αφού είναι πολύ πιθανό, ακόμα και με τη νέα τιμολογιακή πολιτική, να μπουν σε έναν «πηγμένο» από κίνηση δρόμο.