Αττική Οδός: Στο τραπέζι η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα


Μια νέα διάσταση έρχεται να προστεθεί στο φλέγον θέμα των διοδίων της Αττικής Οδού και προβλέπει χρέωση ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει κάθε όχημα.

  • 12/10/2022

Ακόμα ένα σενάριο έρχεται να προστεθεί στη νέα εποχή που ξημερώνει για την Αττική Οδό με την υπογραφή της 25ετούς σύμβασης. Ενώ πριν από λίγες ημέρες ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Δημήτρης Πολίτης είχε μιλήσει για αύξηση των τιμών στα διόδια τις ώρες αιχμής ώστε να αντιμετωπιστεί η αυξημένη κίνηση, έρχεται τώρα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης για να προσθέσει μια νέα διάσταση στο φλέγον θέμα, μέσα από συνέντευξη που έδωσε στο ραδιόφωνο του Real FM.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη το Υπουργείο εξετάζει την αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που θα διανύει κάθε όχημα. Συγκεκριμένα όταν ερωτήθηκε για το κύμα ανατιμήσεων και τον κίνδυνο αύξησης των τιμών στα διόδια απάντησε:

«Δυστυχώς, τα διόδια είναι συνδεδεμένα με τον τιμάριθμο» προσθέτοντας, ωστόσο, ότι «Είμαστε σε συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους, για να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο. Στόχος μας είναι την επόμενη διετία να υπάρχει η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει κανείς. Συζητάμε με το ΤΑΙΠΕΔ την τιμολογιακή πολιτική και θα είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε, μαζί με το ΤΑΙΠΕΔ, το επόμενο διάστημα».

Από εκεί και πέρα στον απόηχο των εγκαινίων της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά, ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία του έργου για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής που πλέον έρχεται πιο κοντά στην Αθήνα και το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Όπως έκανε γνωστό, στις αρχές του 2023 θα γίνει ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων συρμών στο Μετρό της Αθήνας.

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε εκτενώς και στα έργα που έχουν δρομολογηθεί προκειμένου να αντιμετωπιστεί το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο Λεκανοπέδιο. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι:

  • «Ξεμπλοκάραμε και προχωράμε την Γραμμή 4 του Μετρό που θα δώσει μεγάλη ανάσα καθώς θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 ανθρώπους
  • θα προκηρύξουμε στο τέλος του 2022 την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον,
  • αρχίζει το επόμενο διάστημα η κατασκευή της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης και η σύνδεσή της με την ΠΑΘΕ
  • θα ανακοινώσουμε το προσεχές διάστημα τον σχεδιασμό μας για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο
  • προχωρά ο διαγωνισμός για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Ραφήνα και Λαύριο
  • θα προχωρήσουμε στη δημοπράτηση της υπογειοποίησης της Ηλιουπόλεως».

Όπως σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών «όταν μία πόλη αναπτύσσεται, χωρίς να αναπτύσσονται αντίστοιχα τα μέσα σταθερής τροχιάς και οι αυτοκινητόδρομοι φτάνουμε σε ένα σημείο όπου το κυκλοφοριακό πρόβλημα γίνεται έντονο».