Audi e-tron S: Πρεμιέρα με 503 ηλεκτρικούς ίππους


Με δύο νέες εκδόσεις, e-tron S και e-tron Sportback S, η Audi προχωρά σε βελτιώσεις στο γνωστό πακέτο, προσθέτει έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα και, τελικά, ανεβάζει τον πήχη στη γκάμα των ηλεκτρικών της μοντέλων.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 2/7/2020

Τα νέα e-tron S και e-tron Sportback S ανοίγουν ένα νέο κεφάλαιο στα σπορ οχήματα της Γερμανικής φίρμας. Δύο αμιγώς ηλεκτρικά SUV, τα οποία όμως είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να δίνουν έμφαση στις επιδόσεις και στη δυναμική οδική συμπεριφορά. Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, υπάρχουν προφανώς τα σχετικά λογότυπα και μερικές ακόμα στιλιστικές επιλογές, που τα διαφοροποιούν από τις απλές εκδόσεις. Στην πράξη, ωστόσο, οι σχεδιαστές της Audi έχουν καταβάλλει σοβαρή προσπάθεια ώστε να βελτιώσουν την αεροδυναμική, μειώνοντας τις αντιστάσεις του αέρα και ενισχύοντας παράλληλα την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Για την ακρίβεια, κατάφεραν να περιορίσουν τον συντελεστή αεροδυναμικής οπισθέλκουσας (Cd) από των 0,28, των απλών e-tron, στο 0,26!

Περνώντας στο κομμάτι των κινητήρων, τα e-tron S και e-tron Sportback S έχουν αποκτήσει ένα νέο, τρίτο ηλεκτροκινητήρα. Η διάταξη που έχει επιλεγεί είναι ένα ηλεκτρικό μοτέρ στο μπροστινό άξονα και δύο στον πίσω. Έτσι, απομακρύνεται το διαφορικό πίσω και ο κάθε τροχός παίρνει απευθείας κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα. Συνολικά, η ισχύς που παρέχεται αγγίζει τα 370 kW, η 503 PS και η ροπή τα 973 Nm! Με δεδομένα αυτά τα νούμερα, η Audi ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 4,5 sec. και τελική ταχύτητα 209 km/h.

Πέρα από τις ίδιες επιδόσεις, οι δύο S εκδόσεις του e-tron μοιράζονται τον ίδιο συσσωρευτή. Πρόκειται για μία μεγάλη μονάδα 95 kWh, ικανή να προσδώσει αυτονομία 358 χιλιομέτρων στο e-tron S και 363 χιλιομέτρων στο e-tron Sportback S. Το τελευταίο, αποκτά αυτό το μικρό προβάδισμα χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική του πίσω μέρους του. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι τα απλά e-tron θα φέρουν εφεξής μόνο τους μικρότερους συσσωρευτές των 70 kWh, πιθανά για να υπάρχει μία διαφοροποίηση μεταξύ των εκδόσεων.

Διαφοροποιήσεις, βεβαίως, υπάρχουν και σε άλλα επίπεδα. Οι άνθρωποι της Audi έχουν φροντίσει να βελτιώσουν τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης, προσθέτοντας παράλληλα μία νέα αερανάρτηση που μπορεί να χαμηλώνει το αυτοκίνητο μέχρι και 76 mm. Αναφορικά με το στήσιμο των ηλεκτρικών μοτέρ, οι υπεύθυνοι εξέλιξης λένε ότι αν ο οδηγός επιλέξει το Sport traction control και το πρόγραμμα οδήγησης μπει στο Dynamic, το e-tron S μπορεί να προσφέρει μέχρι και ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις!