Αυτά είναι τα πιο γρήγορα μικρά αυτοκίνητα


Οι εποχές, που τα μικρά αυτοκίνητα εφοδιάζονταν με μικρής χωρητικότητας και ανίσχυρους κινητήρες, ανήκουν πια στο παρελθόν. Πάρτε μια γεύση τι περιλαμβάνει το menu της σύγχρονης εποχής.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 4/10/2018

Σοβαρές προτάσεις μικρού μεγέθους, αλλά με ανάλογη ισχύ μιας Porsche 911 ή μιας BMW M4! Ο χώρος των αυτοκινήτων σήμερα διαθέτει και τέτοιου είδους αυτοκίνητα, τα οποία διασκεδάζουν με την καρδιά τους, μαζί με τους οδηγούς και τους επιβάτες τους, όταν κινούνται στις επαρχιακές οδούς ή σε αυτές ταχείας κυκλοφορίας, ενώ στην πόλη, χάρη στο μικρό μέγεθός τους είναι ικανά να ξεφεύγουν από τις… κακοτοπιές. Πολλά από αυτά σπάνε το όριο των 200 PS!

Το ισχυρότερο: MINI John Cooper Works

Τη χαρακτηριστική αίσθηση οδήγησης ενός go-kart, την οποία η MINI παρέχει σε όλα τα μοντέλα της από γενιά σε γενιά, μπορούν οι οδηγοί να τη βιώσουν και στο σημερινό John Cooper Works με τον πιο άμεσο τρόπο. Κάτω από το καπό έχει τοποθετηθεί ένας δίλιτρος turbo κινητήρας, ο οποίος είναι ανώτερος όλων των μικρότερων σε χωρητικότητα μηχανικών συνόλων (1.6) του ανταγωνισμού. Ιδιαίτερα σε ροπή, το μοτέρ του MINI σκίζει…

Η ισχύς των 231 PS καθιστά το JCW το ισχυρότερο μικρό μοντέλο επιδόσεων. Αυτό το MINI σε θέση να αναπτύξει ταχύτητα, που φτάνει ακόμα και τα 246 km/h! Βέβαια, το σύνολο είναι ολοκληρωμένο, χάρη επίσης στην τέλεια ισορροπημένη ανάρτηση και το φίνο εσωτερικό με την ποιότητα της BMW.

Ο διώκτης του: Renault Clio R.S. Trophy

Με τις 5 πόρτες του και το εξαιρετικά γρήγορο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το Clio R.S. κάνει ένα εντυπωσιακό… σπαγκάτο ανάμεσα στο σπορτίφ χαρακτήρα και την άνεση. Μάλιστα, το γαλλικό μοντέλο είναι σε θέση να αναπτύξει ταχύτητα έως και 235 km/h/!

Το ασυνήθιστο: Toyota Yaris GRMN

Έπειτα από 20 χρόνια -και πιο συγκεκριμένα το 2017- η Toyota μπόρεσε να εκπροσωπηθεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με την εργοστασιακή συμμετοχή της. Σχεδόν ταυτόχρονα με την πρεμιέρα του αγωνιστικού αεροσκάφους τους, οι Ιάπωνες παρουσίασαν την πολιτική εκδοχή ενός μοντέλου τους, το οποίο προορίζεται για κανονική χρήση στο δρόμο: Yaris GRMN. Τα αρχικά, βέβαια, αναφέρονται στο “Gazoo Racing Masters of Nürburgring”, έκδοση, η οποία μαρτυρά τη συμμετοχή της ομάδας Gazoo στο… motorsport πρόγραμμα της Toyota.

Το Yaris GRMN εφοδιάζεται με έναν κινητήρα 1,8 lt, ο οποίος υποστηρίζεται από έναν μηχανικό υπερσυμπιεστή (δηλαδή έναν Kompressor), που αυξάνει την ισχύ στα 212 PS. Έτσι, η Toyota είναι πλέον αξιόμαχη και στον τομέα των μικρών σπορ αυτοκινήτων, με δεδομένο ότι μόνο η MINI και η Renault παρέχουν περισσότερη ισχύ. Τη μετάδοση της ισχύος του κινητήρα στον μπροστινό άξονα του Yaris έχει αναλάβει ένα κιβώτιο 6 σχέσεων. Η τελική ταχύτητα αυτής της έκδοσης είναι 230 km/h. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Yaris GRMN θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη σε μόλις 400 κομμάτια. Μάλιστα, σε μερικές χώρες κάποιοι κάνουν ήδη… χρυσές δουλειές με την πώλησή του ακόμα και ως μεταχειρισμένο.

Το outsider: Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport

Το… εγγόνι του θρυλικού Peugeot 205 GTi ακούει στο όνομα “208 GTi” και συνοδεύεται από το “by Peugeot” με πολύ… πιπεράτο hardware. Ο turbo κινητήρας του αποδίδει 208 PS, η ανάρτηση είναι όσο πρέπει σφικτή και η τελική ταχύτητά του αγγίζει τα 230 km/h. Από την πλευρά του, το εσωτερικό είναι απλώς… χαριτωμένο, με βασικό highlight τα εξαιρετικά bucket. Το DNA του 208 GTi φαίνεται έντονα όταν αυτό το αυτοκίνητο κινείται σε στενές στροφές και σε δρόμους, που δεν είναι επίπεδοι. Πρόκειται κατά πάσα πιθανότητα για το σύγχρονο πιο απολαυστικό μικρό αυτοκίνητο επιδόσεων. Η τιμή του στην Ελλάδα ξεκινά από τα 26.700 ευρώ.

 

Το αειθαλές: VW Polo GTI

 

 

Δεν έχει σε εμφανισιακό επίπεδο τόσο έντονα σπορ χαρακτήρα όσο το Toyota Yaris GRMN ή το Peugeot 208 GTi, ωστόσο αυτό το Polo συγκινεί με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τις αυξημένες δυνατότητες διασύνδεσης του οδηγού με το internet αυτούς, που ακόμα και στην καθημερινότητα δε θέλουν να χάσουν τίποτα από τη sportiness. Ο δίλιτρος turbo κινητήρας του Polo GTI αποδίδει 200 PS, τα οποία μεταδίδονται στον μπροστινό άξονα. Η τιμή εκκίνησης (με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων), με το οποίο εξασφαλίζεται τελική ταχύτητα 237 km/h είναι 21.950 ευρώ.