CAR AND DRIVER ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
SUV ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΙ

Αυτά τα SUV ποιος τα ξέρει; 12/10

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Ξεκινώντας -κατ’ αλφαβητική σειρά- με τη Ford, η αναφορά γίνεται για το Everest, το οποίο μπορεί να το προμηθευτεί κανείς στη Νότια Αφρική ή στην Κίνα. Το επταθέσιο SUV είναι στην ουσία ένα Ranger (το pick up, ξέρετε εσείς...) χωρίς ανοικτό χώρο φόρτωσης στο πίσω μέρος του. Ωστόσο, είναι διαθέσιμο με το γνωστό diesel κινητήρα των 2,2 lt. με τα 150 PS, αλλά και τον πεντακύλινδρο 3.2 βενζίνης, ισχύος 200 PS.

 

Ένα... πανομοιότυπο δίδυμο μοντέλο του Everest κυκλοφορεί στην ινδική αγορά με το όνομα Endeavour, με βασικό στόχο να βοηθήσει τις οικογένειες της χώρας στην αντιμετώπιση των πολλών χωματόδρομων του οδικού δικτύου. Το Endeavour 3ης γενιάς βασίζεται κι αυτό στο σύγχρονο Ford Ranger, σχεδιάστηκε στην Αυστραλία και κατασκευάζεται στην Ταϋλάνδη.

 

Αυτή είναι η μορφή της 5ης γενιάς του SUV της αμερικανικής Ford, Explorer. Το νεότερο μοντέλο είναι σαφώς πιο αεροδυναμικό σε σχέση με τα παλιότερα. Επίσης, δεν εφοδιάζεται πλέον με τους καθόλου οικονομικούς σε κατανάλωση V8. Οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι δύο (ένας τετρακύλινδρος και ένας V6 3,5 lt.). Μάλιστα, ο V6 είναι bi-turbo και αποδίδει 365 PS, αλλά η κατανάλωσή του πλησιάζει τα 20 lt./100 km.

 

Ο ίδιος εξακύλινδρος κινητήρας εφοδιάζει και το μεγάλο Ford Expedition. Αυτό το θηρίο, μήκους σχεδόν 5,70 m φιλοξενεί κάτω από το μπροστινό καπό του έναν κινητήρα, ισχύος 400 PS και προαιρετικά γίνεται και επταθέσιο. Ο ενδιαφερόμενος έχει επίσης την επιλογή πισωκίνητης ή τετρακίνητης έκδοσης. Πάντως, η ειδική αποστολή, που εκτελεί χωρίς πρόβλημα το Expedition είναι η ρυμούλκηση βαρέων φορτίων. Με όπλο τα 650 Nm της μέγιστης ροπής του κινητήρα του είναι σε θέση να ρυμουλκήσει έως και 4,2 τόνους! Όταν απουσιάζει το ρυμουλκούμενο πίσω από το αυτοκίνητο, η πρόβαση προς το χώρο αποσκευών με όγκο 2,9 cm3 είναι ελεύθερη.

 

Το κομψότερο αδερφάκι του Expedition είναι το Lincoln Navigator. Η σύγχρονη έκδοσή του χρησιμοποιεί πολύ αλουμίνιο, ο EcoBoost V6 κινητήρας των 3,5 lt. έχει ισχύ 415 PS (έκδοση Κίνας) και διακρίνεται για το πολυτελές εσωτερικό της. Την αποστολή της μετάδοσης της ισχύος από τον κινητήρα στους τροχούς έχει αναλάβει ένα αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 197 km/h, ενώ η κατανάλωση του SUV των 2,8 τόνων ανακοινώνεται στα 11,4 lt.

 

Η Chevrolet εφοδιάζει τις αγορές της Βόρειας Αμερικής (ΗΠΑ, Καναδάς και Μεξικό) με το Equinox, που διατίθεται εκεί με δύο τετρακύλινδρους κινητήρες 179 και 260 PS. Κατόπιν παραγγελίες είναι διαθέσιμη και μία diesel έκδοση. Το Equinox διαδέχθηκε το 2005 το Blazer S-10 και «δάνεισε» μέρος της τεχνολογίας του στα Chevrolet Captiva και Opel Antara. Η πρεμιέρα της πιο νέας γενιάς έγινε το 2016 στο L.A. Έχει μήκος κοντά στα 4,6 m και, ανάλογα με τον κινητήρα του, ζυγίζει 1,5 με 1,7 τόνους. Το Equinox είναι διαθέσιμο και ως τετρακίνητο, αλλά και με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.

 

Ο μεγάλος αδερφός του Equinox είναι το Traverse. Διατίθεται μόνο στις αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ρωσίας. Το Traverse μπορεί να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες και ο μέγιστος όγκος του αποθηκευτικού χώρου του είναι 2,78 m3. Το μεσαίου μεγέθους SUV έχει μήκος 5,20 m και διατίθεται με δύο διαφορετικούς κινητήρες, ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο (258 PS) και ένα V6 3,6 lt. με 318 PS. Και στις δύο περιπτώσεις το κιβώτιο είναι αυτόματο 9 σχέσεων.

 

Όποιος θέλει να απολαύσει ένα πραγματικά μεγάλο SUV της Chevrolet, μπορεί στις ΗΠΑ να δοκιμάσει το Tahoe. Αυτός ο... κολοσσός ζυγίζει 2,7 τόνους και έχει χώρο για έξι επιβάτες και τον οδηγό του. Μεγάλου κυβισμού είναι και οι δύο διαθέσιμοι κινητήρες. Πρόκειται για δύο V8 5,3 και 6,2 lt. με 355 και 409 PS, αντίστοιχα.

 

SUV της Chevrolet, που βασίζεται σε pick up, είναι μόνο ένα: το Trailblazer, που βασίζεται στην τεχνολογία του Colorado. Το Trailblazer κατασκευάζεται στην Ταϋλάνδη και στη Βραζιλία και διατίθεται στη χώρα της Νότιας Αμερικής, όπως επίσης στη Νότια Αφρική και στη Σαουδική Αραβία. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να επιλέξουν έναν από τους τρεις διαθέσιμους κινητήρες, ένα βενζίνης 3,6 lt. με 240 PS και δύο diesel (2.5 με 163 PS και 2.8 με 196 PS). Τα παραπάνω μηχανικά σύνολα συνυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή αυτόματο 6άρι.

 

Η Chevrolet εφοδιάζει τις αγορές της νοτιοανατολικής Ασίας και, κυρίως, της Ινδίας με το Tavera. Το Tavera, που είναι «συγγενές» μοντέλο με το Isuzu Panther και στην Ινδία ανταγωνίζεται το Mahindra Bolero, είναι πολύ αγαπητό στους οδηγούς ταξί. Οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι δύο: ένας βενζίνης 2,2 lt. με 114 PS και ένας diesel 2,5 lt. με 80 PS.

 

Ενδιαφέρουσες SUV προτάσεις έχει και η Hyundai, όπως για παράδειγμα το Creta, που κατασκευάζεται και διατίθεται στη Βραζιλία, την Κίνα και τη Ρωσία. Βάση του Creta αποτελεί το Hyundai i20. Οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι δύο βενζίνης 1,6 και 2,0 lt. με 123 και 140 PS, αντίστοιχα, αλλά και δύο diesel 1,4 και 1,6 lt. με 90 και 128 PS.

 

Η KIA κατασκευάζει το Borrego στη Νότια Κορέα, τη Ρωσία και το Καζακστάν για τις αγορές διάφορων αναπτυσσόμενων χωρών. Σε αντίθεση με το ix55, που πωλείται στην Ευρώπη, το Borrego διαθέτει πλαίσιο τύπου «σκάλα» και μπορεί να παραγγελθεί είτε πισωκίνητο είτε τετρακίνητο.

 

Το Misubishi Pajero Sport βασίζεται στο τεχνολογικό υπόβαθρο του pick up L200. Η ιστορία του ξεκινά το -πολύ- μακρινό 1996 και κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, στην Κίνα και στην Πορτογαλία. Η 3η γενιά του κυκλοφορεί από το 2016 και εφοδιάζεται με ένα V6 βενζίνης (209 PS) ή έναν τετρακύλινδρο diesel (181 PS). Αμφότερες οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες, ενώ στην diesel έκδοση το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο.

 

Οι θρύλοι που έχουν επιζήσει στην αγορά των SUV είναι πολλοί. Η ινδική Maruti το κατασκευάζει ακόμη για την εγχώρια αγορά, αλλά και γι’ αυτές της Χιλής και της Κένυα. Ο... συγγενής του Jimny ονομάζεται Gypsy. Διατίθεται με soft top, hard top και ως... ασθενοφόρο! Ο κινητήρας των 1,3 lt. αποδίδει 81 PS και απαντάται στην Ευρώπη μόνο στην Ουγγαρία και στη Μάλτα.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ