Αυτή είναι η πιο σπάνια Lamborghini που κατασκευάστηκε ποτέ


To 1968 ο Lamborghini παρουσίασε την ανοιχτή Miura, όμως δεν έδωσε το πράσινο φως για την παραγωγή της με αποτέλεσμα να δημιουργήσει έναν μοναδικό μύθο γύρω από την μία Miura Roadster που κατασκευάστηκε ποτέ. 

  • 3/1/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ

H Lamborghini Miura είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα στην ιστορία, καθώς πέρα από πανέμορφη ήταν και αυτή που ουσιαστικά ξεκίνησε την κατηγορία των supercars όπως έφθασαν να τα γνωρίζουμε στις μέρες μας.

Από όλες τις Miura που υπάρχουν ακόμα εν ζωή και φυλάγονται ως κόρες οφθαλμού (ή πανάκριβες επενδύσεις...), υπάρχει μία που ξεχωρίζει. Πρόκειται για την μοναδική ανοιχτή Miura που κατασκευάστηκε ποτέ και αποτελεί ένα από τα πιο σπάνια και ακριβά classics στον κόσμο.

Επίσημα ονομάστηκε Lamborghini Miura P400 Roadster και έκανε την εμφάνισή της το 1968 στην έκθεση των Βρυξελλών. Δεν ήταν απλά μία Miura στην οποία είχε αφαιρεθεί η οροφή, αλλά είχε ένα επανασχεδιασμένο αμάξωμα από τον Bertone. Η γραμμή της οροφής ήταν χαμηλότερη, το παρμπρίζ ήταν πιο επικλινές, υπήρχαν πλευρικές εισαγωγές αέρα και ο εξαίσιος V12 με τα 400 άλογα ήταν ανοιχτός σε κοινή θέα.

Η υποδοχή από το κοινό ήταν μεγάλη όμως ο Lamborghini απέρριψε κάθε κουβέντα για να προχωρήσει στην παραγωγή. Αντ' αυτού την έδωσε σε έναν διεθνή οργανισμό για τον ψευδάργυρο και τον μόλυβδο, ως μοντέλο επίδειξης της χρήσης ελαφρών υλικών. Ο Οργανισμός αυτός αποσυναρμολόγησε το αυτοκίνητο και αντικατέστησε πολλά από τα εξαρτήματά του με εξαρτήματα ψευδαργύρου. Ανασυναρμολογημένη και ψεκασμένη με πράσινο χρώμα, η τροποποιημένη Lamborghini Miura Roadster περιόδευσε σε διάφορες επιδείξεις μέχρι τελικά να πωληθεί σε κάποιον ιδιώτη.

Το 1980 το αυτοκίνητο επανήλθε στην επικαιρότητα και δόθηκε στο Brookline Museum of Transportation. Μετά από καιρό στο μουσείο και αλλαγές ιδιοκτητών, μεταξύ των οποίων και ένας γνωστός συλλέκτης, ο Adam Gordon, ο οποίος αφαίρεσε όλα τα πρόσθετα σε ψευδάργυρο (με κόστος κοντά στα 300.000 ευρώ...) επαναφέροντας την πανέμορφη Miura στην αρχική της κατάσταση. 

Μάλιστα το 2008, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κέρδισε την δεύτερη θέση στο φημισμένο φεστιβάλ κλασικών αυτοκινήτων Concours d'Elegance. Εκείνη την χρονιά άλλαξε χέρια, χωρίς να ανακοινωθεί το ποσό (πολλοί κάνουν λόγο για πάνω από 8 εκατομμύρια ευρώ) και παραμένει ως σήμερα στα χέρια ενός πλούσιου συλλέκτη.

Οι εμφανίσεις της είναι σπάνιες (το 2015 η Lamborghini την δανείστηκε για μία επίδειξη) ενώ μυστήριο καλύπτει και τον τωρινό ιδιοκτήτη της. Κάτι φυσικό και αναμενόμενο για μία από τις πιο σπάνιες και όμορφες ντίβες της αυτοκίνησης.