Αυτό το special Audi έχει 1.018 PS!


ΤΑΧΥΤΕΡΟ ΧΑΡΗ ΣΤΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΤΟΥ: ΤΟ ABT RS6-E ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΣΗΜΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ, ΚΑΘΩΣ Η ΙΣΧΥΣ ΤΟΥ ΦΤΑΝΕΙ ΤΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ 1.018 PS.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/10/2018

Οι οδηγίες των διοργανωτών ήταν σαφείς: «Απαγορεύεται η παραμονή ατόμων στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου οποιαδήποτε στιγμή!». Σαν να λέμε: «Επιτρέπεται μόνο να οδηγείτε το αυτοκίνητο αν δεν υπάρχει σκόνη στην πίστα, υγρασία και αλάτι»... Καλώς ήρθατε στον κόσμο των πρωτοτύπων!

Βέβαια, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι όλοι όσοι είναι υπεύθυνοι γι’ αυτό το μοναδικό κομμάτι, το Abt RS6-E, που βασίζεται στο Audi RS6 Avant, προσπαθούν να κάνουν... μεγάλη εντύπωση. Πιθανότατα, επειδή αυτήν την εποχή η πίστα δεν έχει υγρασία.

Παρ’ όλα αυτά, το πεδίο δράσης των δοκιμαστών (δημοσιογράφων και μη) είναι μία ευθεία 1.100 m, από τα οποία εκμεταλλεύσιμα για επιτάχυνση είναι τα 850 m. Μήπως επειδή μόνο με την πρώτη ματιά το RS6-E είναι ένα φυσιολογικό υβριδικό μοντέλο;

«Abt σημαίνει πρώτ’ απ’ όλα ‘μηχανοκίνητος αθλητισμός’», λέει το αφεντικό Hans-Jürgen Abt. Η εταιρεία του έχει δημιουργήσει μεγάλο όνομα, όντας ο σπουδαιότερος βελτιωτής μοντέλων της VW, της Audi, της SEAT και της Skoda, διαθέτοντας αγωνιστική ομάδα για το DTM, αλλά και μία επιτυχημένη ομάδα στη Formula E. Ο Hans-Jürgen Abt υποστηρίζει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν έρχεται σε αντίθεση με τις αξίες της εταιρείας του. «Κάθε άλλο, αφού η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι εξίσου απολαυστική», συμπληρώνει.

Στην πράξη, το RS6-E κατασκευάστηκε για να προσφέρει απόλαυση και... επιταχύνσεις, έστω κι αν ο περιορισμός της κατανάλωσης δεν ήταν ο πρώτος στόχος της εξέλιξης αυτού του υβριδικού αυτοκινήτου. Αυτό που το κάνει μοναδικό φαίνεται κατά την επιτάχυνση από στάση με το δεξί pedal στο πάτωμα: Ο ηλεκτροκινητήρας δεν ταράζεται καν, αν και στα υβριδικά συνήθως υποβοηθούν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στο ξεκίνημα της πορείας.

Ο βενζινοκίνητος V8 αποδίδει από μόνος του ισχύ 730 PS και μέγιστη ροπή 920 Nm. Έτσι, αυτό το αυτοκίνητο ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε μόλις 3,3 sec. Τώρα, με την υπέρβαση των 1.000 PS, μπαίνει στο παιχνίδι ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος πρέπει να ενεργοποιηθεί από τον οδηγό. Αυτό γίνεται μέσω του διακόπτη με το... δηλητηριώδες πράσινο χρώμα στο τιμόνι. Με το πάτημά του η ισχύς αυξάνεται στα 1.018 PS και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 1.291 Nm!

Δε γίνεται ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα

Όλα τα παραπάνω γίνονται πράξη από τα 100 km/h και πάνω, καθώς η συνολική απίστευτη ισχύς του συστήματος θα μπορούσε κάλλιστα να... λυγίσει τους άξονες μετάδοσης της κίνησης του αυτοκινήτου. Όποιος, όμως, περιμένει με το πάτημα του πράσινου διακόπτη στα 100 km/h να δεχτεί ένα χτύπημα στο «δόξα πατρί», σαν να κάθεται στο πίσω κάθισμα ο... Hulk, πλανάται. Όχι απλώς επειδή δεν επιτρέπεται να καθήσει κάποιος πίσω, αλλά επειδή η ισχύς ξεδιπλώνεται απαλά και καθόλου βίαια.

Από τη μία γίνεται αισθητό ότι αυτήν τη στιγμή το αυτοκίνητο... βγάζει τους τελευταίους άσους από το μανίκι του, ωστόσο δε συμβαίνει τίποτα απότομα. Απλώς, η πρόσθετη ισχύς παρατείνει την εμπειρία της επιτάχυνσης, που δείχνει πια... ατελείωτη.

Το αυτοκίνητο σε ωθεί με την ψυχή του μέχρι να έρθει το προαναφερθέν όριο των 850 m. Σε αυτό το σημείο, το δεξί πόδι του οδηγού πρέπει να φύγει από το γκάζι. Την ίδια στιγμή, το ταχύμετρο δείχνει 238 km/h, αν και -σύμφωνα με την Abt- ο «κόφτης» επεμβαίνει στα 320 km/h!

Βέβαια, ερωτήματα υπάρχουν και, μάλιστα, είναι πολλά: Προς τι όλες αυτές οι αλλαγές και οι επεμβάσεις; Γιατί κρίθηκε σκόπιμη η προσθήκη του ηλεκτροκινητήρα; Γιατί να έχουν γίνει τέτοιες ρυθμίσεις, που τον κάνουν να φτάνει στο όριό του μέσα σε 10 με 15 sec; Γιατί να κατασκευαστεί ένα υβριδικό μοντέλο, με άφθονη χωρητικότητα μπαταριών (13,6 kWh), το οποίο, όμως, δεν μπαίνει ποτέ στην πρίζα, επειδή φορτίζεται όντας εν κινήσει;

Οι μπαταρίες επωφελούνται από την τεράστια απόδοση ισχύος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, την οποία, βέβαια, μόνο σπάνια χρειάζεται σε ποσοστό 100%. Εν συντομία: Ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα δε γίνεται. Αυτή συμβαίνει όταν το δεξί pedal πιέζεται σε ποσοστό χαμηλότερο του 75%. Σε αυτήν την περίπτωση, η ενέργεια επιστρέφει στις μπαταρίες.

Η ενασχόλησή μας με τη Formula E αποδίδει

Από τις αρχές του 2014 η Abt ενασχολήθηκε με τη Formula E και, μάλιστα, με επιτυχίες: Τη σεζόν 2016/17 η ομάδα με οδηγό τον Βραζιλιάνο Lucas di Grassi κατέκτησε τον τίτλο, ενώ ένα χρόνο αργότερα ο ίδιος οδηγός κατετάγη δεύτερος. Ωστόσο, η “Abt Sportsline” βρέθηκε στην πρώτη θέση της ομαδικής βαθμολογίας και τη δεύτερη σεζόν.

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα, το βήμα προς το ηλεκτροκίνητο motorsport ήταν απολύτως σωστό, καθώς η Formula E αναπτύσσεται. Η ομάδα της Abt έγινε πλέον «εργοστασιακή ομάδα» της Audi, τη στιγμή που μόλις τη νέα σεζόν (2018/19) θα δούμε τις εργοστασιακές ομάδες των BMW και Mercedes, ενώ η Porsche θα ντεμπουτάρει το 2019/2020.

Αν, λοιπόν, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός γίνεται όλο και πιο... ηλεκτρικός, τότε είναι εφικτό και για τα «φτιαγμένα» σπορ αυτοκίνητα να πειραματίζονται με την τεχνολογία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ο επικεφαλής της Abt δεν έχει σκοπό να φέρει στην παραγωγή το RS6-E. Άλλωστε, αυτό το αυτοκίνητο είναι δοκιμαστικό, είναι απλώς μία... πέτρα στο νερό ή διαφορετικά ένα μήνυμα προς τον ανταγωνισμό: «Για δείτε εδώ, εμείς δε χρησιμοποιούμε εδώ ένα σετ μπαταριών και έναν ηλεκτροκινητήρα μόνο για να μειώσουμε την κατανάλωση, αλλά για την αύξηση της ισχύος και τη βελτίωση των οδηγικών βιωμάτων.

Η εξέλιξη και η κατασκευή του πρωτοτύπου διήρκεσε επτά μήνες, ενώ αν θέλετε να δείτε το RS6-E σε δράση, επισκεφθείτε τη γνωστή ιστοσελίδα προβολής video, ψάχνοντας τους όρους “RS6-E” και “Daniel Abt”. 

Δείτε επίσης

JOIN US