Αυξάνεται το ποσοστό επιδότησης για τα φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα. Στα 6.000 ευρώ το πλαφόν


Έως και τα 6.000 ευρώ θα φτάνει το ποσό της κρατικής επιδότησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τιμή προ φόρων έως και 50.000 ευρώ. Στο 20% αυξάνεται το ποσοστό της επιδότησης στα ηλεκτρικά με τιμή προ φόρων έως και 30.000 ευρώ.    

  • 21/7/2020

Την αύξηση του ποσοστού επιδότησης στο 20% (από 15% προηγουμένως) για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με τιμή έως 30.000 ευρώ, με παράλληλη αύξηση του «πλαφόν» του ποσού επιδότησης στα 6.000 ευρώ (από 5.500 ευρώ προηγουμένως),  καθώς και ενίσχυση των φορολογικών κινήτρων για ηλεκτρικά δίκυκλα εξήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στη σημερινή συζήτηση για το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση στην Ολομέλεια της Βουλής.

Αναφέρθηκε επίσης στις «ιστορικής σημασίας αποφάσεις» για την Ευρώπη και την Ελλάδα, που ελήφθησαν τα ξημερώματα στις Βρυξέλλες και ανέλυσε την πράσινη ατζέντα που υλοποιεί η κυβέρνηση και δημιουργεί προστιθέμενη αξία στην οικονομία με σεβασμό προς το περιβάλλον, «αφήνοντας στην άκρη την μικρόψυχη κριτική της αντιπολίτευσης».

Ακολουθούν τα βασικά σημεία της πρωτολογίας του κ. Χατζηδάκη:

Έως και 35%  η μείωση στην τιμή αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων σε ορισμένες περιπτώσεις

«Ακούγοντας τα αιτήματα που κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση και τις προτάσεις στη Βουλή, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε ακόμα παραπέρα στο πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά/μίσθωση ηλεκτροκίνητων ΙΧ και να δώσουμε ακόμα ένα κίνητρο στους πολίτες που θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητο όχημα.  Έτσι, το πρόγραμμα προβλέπει πλέον επιδότηση 20%  (έναντι αρχικής πρότασης 15%) στα φθηνότερα αυτοκίνητα έως 30.000 ευρώ, με οροφή τις 6.000 ευρώ αντί για 5.500 ευρώ. Για τα ακριβότερα οχήματα αξίας άνω των 30.000 ευρώ, το ποσοστό επιδότησης παραμένει 15%, αλλά η οροφή αυξάνεται στα 6.000 ευρώ (από 5.500)».

Επιδότηση 40% στην τιμή αγοράς των ηλεκτρικών ποδηλάτων-Υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη

«Με την πρωτοβουλία «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που θα οριστικοποιηθεί μόλις το νομοσχέδιο αυτό πάρει ΦΕΚ, επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ταξί με 25% και οροφή τα 10.500 ευρώ (15% για τα υβριδικά ταξί με οροφή τα 8.000 ευρώ). Επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών σκούτερ με ποσοστό 20% επί της τιμής και ποδηλάτων στο 40% της αξίας τους, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη με οροφή τα 800 ευρώ». 

Σημαντικά φορολογικά κίνητρα

«Το νομοσχέδιο αυτό συνδυάζει τα μπόνους, στα οποία αναφέρθηκα, με σημαντικά φορολογικά κίνητρα. Παραδείγματος χάρη, η δαπάνη για την αγορά ή τη μίσθωση όχι μόνο ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ενός σκούτερ θα εκπίπτει προσαυξημένη κατά 50% και για τα νησιά κατά 70%. Η αγορά των οχημάτων αυτών θα αποσβένεται με αυξημένους συντελεστές κατά τα πρώτα χρόνια και θα εξαιρείται από τα τεκμήρια διαβίωσης η αρχική αγορά κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά πλέον μετά τη διαβούλευση και ηλεκτρικού μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας. Υπολογίζουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, με τα νέα ενισχυμένα κίνητρα, θα έχουμε μείωση της τιμής ενός ηλεκτρικού ΙΧ μέχρι και 35%. Αυτό είναι πράσινη πολιτική στην πράξη και προχωράμε σε μια πραγματικά πράσινη οικολογική ατζέντα».

Ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους

«Αντίθετα από ό,τι υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, το νομοσχέδιό μας έχει ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους. Ειδικότερα, όσον αφορά το οικολογικό μπόνους που δίδεται μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για τα ηλεκτρικά  ΙΧ, προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για άτομα με ειδικές ανάγκες και πολύτεκνους. Επιδοτούμε επίσης τα ηλεκτρικά αναπηρικά αμαξίδια, στην λογική των ηλεκτρικών δικύκλων».

Διαβάστε επίσης:

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό και θαυματουργό Skoda Citigo