Αυτά είναι τα πιο φτηνά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς σε κάθε κατηγορία!


Σκέφτεστε για νέο αυτοκίνητο αλλά τα οικονομικά σας είναι σφιχτά; Ορίστε μερικές προτάσεις που θα πρέπει να εξετάσετε! Μοντέλα από κάθε κατηγορία, τα οποία -αυτή τη στιγμή- προσφέρουν τη χαμηλότερη δυνατή τιμή.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 5/3/2021

Η σκέψη και μόνο της απόκτησης ενός νέου αυτοκινήτου είναι για πολλούς αρκετή να κάνει την καρδιά τους να χτυπάει πιο δυνατά. Είτε λόγω αγάπης προς το αντικείμενο, είτε λόγω αναγκών μετακίνησης, δύσκολα θα σταθεί κανείς χωρίς ένα μεταφορικό μέσο. Τι γίνεται όμως όταν το μεν πνεύμα είναι πρόθυμο, το πορτοφόλι όμως δεν είναι σε θέση να ακολουθήσει;

Φυσικά, για την κάλυψη του σχετικού κενού, υπάρχει πάντοτε η εναλλακτική ενός μεταχειρισμένου οχήματος. Στην προκειμένη όμως περίπτωση δεν θα ασχοληθούμε με αυτά. Θα εστιάσουμε στις πιο προσιτές προτάσεις που μπορεί να αποκτήσει κανείς, με βάση την κατηγορία στην οποία θα στραφεί. Μοντέλα που η «φτήνια» δεν σημαίνει απαραίτητα ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας ή ικανοτήτων. Πιθανά όμως συνεπάγεται υποχωρήσεις σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό. Ας δούμε όμως τι υπάρχει διαθέσιμο σήμερα, στην Ελληνική αγορά.

Και προτού ξεκινήσουμε, να ξεκαθαρίσουμε πως οι τιμές αυτές βασίζονται στους επίσημους τιμοκαταλόγους των εταιριών. Προφανώς πάντοτε μπορούν να εμφανιστούν ειδικές προσφορές, να υπάρξει κάποια έκπτωση σε μία αντιπροσωπεία, ή οι τιμές αυτές να μεταβληθούν. Ως εκ τούτου, παίρνετε μία γεύση αλλά χρειάζεται να ψαχτείτε περαιτέρω, στην αναζήτηση για το απολύτως οικονομικότερο αυτοκίνητο.

Κατηγορία Α: Toyota Aygo, από 10.750 Ευρώ

Μικρά αυτοκίνητα πόλης, με τετραψήφια νούμερα στην τιμή τους, δεν υπάρχουν πια. Ο Βενιαμίν, ωστόσο, της Toyota βρίσκεται όσο χαμηλότερα θα μπορούσε, από άποψης κόστους. Το Aygo παραμένει ένα από τα μικρότερα και πιο ευέλικτα μοντέλα που θα μπορούσε να αποκτήσει κανείς, με κινητήρα ενός λίτρου και 72 ίππων.

Στη βασική του έκδοση περιλαμβάνει τα στοιχειώδη, air condition, έξι αερόσακους και ένα ράδιο-mp3 με δύο ηχεία. Εάν μπορεί να καλύψει τις μεταφορικές σας ανάγκες, η απάντηση είναι ναι. Εάν τώρα θέλετε να απολαμβάνετε τη μετακίνηση, έχοντας στη διάθεσή σας και διάφορα γκατζετάκια, θα πρέπει να στραφείτε σε μία πιο πλούσια έκδοση, είτε να κοιτάξετε αλλού.

Κατηγορία Β: Mitsubishi Space Star, από 10.640 Ευρώ

Με μήκος αρκετά κάτω από τα τέσσερα μέτρα, το Space Star αποτελεί αντικειμενικά ένα από τα μικρότερα σε διαστάσεις μοντέλα της κατηγορίας Β. Και, μακράν, αυτό με τη χαμηλότερη τιμή. Οπτικά, το αυτοκίνητο έχει μία ροπή προς το δυναμισμό, με βάση το DNA των Ιαπώνων. Ο κινητήρας του, βέβαια, ενός λίτρου και 71 ίππων, δεν πρόκειται να βάλει φωτιά στην άσφαλτο.

Στις μεγαλύτερες εκδόσεις θα συναντήσει κανείς διάφορα στοιχεία εξοπλισμού, καθώς και ένα κιβώτιο CVT. Στην εισαγωγική έκδοση Entry, πάλι, θα περιοριστεί στα βασικά. Air condition, ηλεκτρικούς καθρέφτες και παράθυρα, καθώς επίσης σύστημα ελέγχου ευστάθειας και hill start assist.

Κατηγορία B-SUV: Dacia Sandero Stepway, από 13.240 Ευρώ

Στη φιλοσοφία της, η θυγατρική της Renault δεν έχει αντίπαλο. To Sandero Stepway αποτελεί το πιο προσιτό crossover της Ελληνικής αγοράς. Ένα μοντέλο με ικανοποιητικούς χώρους αυξημένη απόσταση από το έδαφος και κοσμητικές ενισχύσεις στο αμάξωμα, ώστε να δίνει αισθητικά αυτή την αύρα της περιπέτειας. Κινητήρας, στη βασική έκδοση, είναι ο 0.9 TCe των Γάλλων, ισχύος 90 ίππων.

Το εντυπωσιακό, ωστόσο εδώ, είναι ότι ο εξοπλισμός του δεν περιορίζεται στα απολύτως στοιχειώδη. Πέραν των άλλων θα συναντήσετε κεντρική οθόνη 7 ιντσών, cruise control, πίσω αισθητήρες στάθμευσης και διάφορα άλλα πραγματάκια που δεν επιτρέπουν σε κανένα να το χαρακτηρίσει Σπαρτιάτικο, παρά τη χαμηλή τιμή του.

Κατηγορία C: Skoda Scala, από 14.900 Ευρώ

Επιχειρώντας ένα -όχι και τόσο επιτυχημένο- λογοπαίγνιο με την ονομασία του αυτοκινήτου, η πρόταση της Skoda αποτελεί κυριολεκτικά το πρώτο σκαλί της μικρομεσαίας κατηγορίας, από οικονομικής απόψεως. Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0 του Ομίλου VAG και με ένα αμάξωμα που έχει στοιχεία από station wagon, προσφέρει ασφάλεια και ευρυχωρία.

Στη βασική εκδοχή του εφοδιάζεται με τον 1.0 TSI των 95 ίππων. Από άποψης εξοπλισμού, συναντάμε πλέον αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως Front Assist με προστασία πεζών, Lane Assist, φωτιστικά σώματα LED και υπηρεσία πρόληψης και ενημέρωσης e-call. Με λίγα λόγια, μία τίμια επιλογή, στη χαμηλότερη δυνατή τιμή.

Κατηγορία C-SUV: Dacia Duster, από 15.780 Ευρώ

Το Duster έχει καταφέρει κάτι που πολλά, ακριβότερα, μοντέλα θα ζήλευαν. Να διαθέτει κοινό που πίνει νερό στο όνομά του. Με ένα κόστος που ξεκινά από πολύ χαμηλά -για τα δεδομένα της κατηγορίας- προσφέρει επαρκείς χώρους, ουσιαστικές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου και την επιλογή μίας εργοστασιακής έκδοσης που καίει και υγραέριο, πέρα από βενζίνη.

Αναφορικά με τη βασική έκδοσή του, 1.0 TCe, των 90 ίππων, πέρα από τις βασικές ευκολίες, προσφέρει Hill Decent Control, Hill Start Assist και χειριστήρια στο τιμόνι. Στα ίδια ακριβώς χρήματα βγαίνει και η έκδοση με το υγραέριο, οπότε αν δεν ψάχνετε να κάνετε οικονομία μόνο κατά την αγορά αλλά θέλετε να πληρώνετε λιγότερα και για τη χρήση, αυτή αποτελεί μονόδρομο.

Κατηγορία D: Skoda Octavia, από 19.900 Ευρώ

Στην πρώτη της εν Ελλάδι δοκιμή, γράφαμε πως «μοιάζει σαν να έχει βρει το μαγικό κοκαλάκι της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας», καθώς παρά τη μεταστροφή του κόσμου στα SUV, η Octavia διατηρεί τη δημοτικότητά της. Μία χορταστική μπερλίνα, σύγχρονη, με άφθονους χώρους και προσεγμένη στην κάθε λεπτομέρεια.

Επίσης, ένα αυτοκίνητο που καταφέρνει να διατηρηθεί κάτω από τα 20.000 ευρώ, στη βασική του έκδοση. Ο κινητήρας εδώ είναι ένας χιλιάρης TSI, που στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 110 ίππους. Όσο για τον εξοπλισμό, ξεκινά με τροχούς ελαφρού κράματος 16 ιντσών, αισθητήρες και κάμερα παρκαρίσματος, αυτόματο, διζωνικό κλιματισμό και infotainment με οθόνη 10 ιντσών!

Κατηγορία D-SUV: Skoda Kodiaq, από 25.900 Ευρώ

Ένα χορταστικό σε διαστάσεις SUV, με μεγάλους εσωτερικούς χώρους και αρκετά λογική τιμή, στη βασική του έκδοση. Το Kodiaq είναι το τρίτο μοντέλο της Skoda που μνημονεύεται στην παρούσα λίστα. Επίσης, είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θα το πει κανείς εύκολα αναιμικό, αφού ξεκινά φορώντας τον 1.5 TSI των 150 ίππων, γεγονός που του εξασφαλίζει αξιοπρεπείς επιδόσεις.

Αναφορικά με το επίπεδο εξοπλισμού, στη βασική του έκδοση, απέχει αρκετά από το να χαρακτηριστεί οριακό. Πέραν των βασικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ευκολιών, υπολογίστε ένα infotainment 8 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρονικό χειρόφρενο, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και μία σειρά ακόμα καλούδια.

Κατηγορία  Plug-in Υβριδικά: Seat Leon, από 33.490 Ευρώ

Το να αναζητάμε το πιο οικονομικό μοντέλο σε μία κατηγορία που ξεκινά πάνω από τα 30.000 ευρώ είναι ίσως ειρωνικό. Και πάλι όμως, εδώ το κόστος απογειώνεται καθώς μιλάμε για αυτοκίνητα που λόγω συστήματος κίνησης δεν θα μπορούσαν να είναι πραγματικά φτηνά. Όχι τουλάχιστον σήμερα και για τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Επανερχόμενοι στην αναζήτησή μας, νικητής εδώ είναι το Seat Leon, το οποίο προφανώς διαθέτει και ένα υπέρπληρες επίπεδο εξοπλισμού. Παράλληλα, εκπέμπει μόλις 27 gr CO2/km (πράγμα που μεταφράζεται σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας) και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 60 km. Για όποιον είναι τυπικός με τη φόρτιση, πρακτικά, θα ξεχάσει το πώς είναι να πηγαίνει να βάζει βενζίνη…

Κατηγορία ηλεκτρικά: Smart Fortwo EQ, από 23.740 Ευρώ

Αισίως κοιτάζουμε και στην επόμενη ημέρα, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Αυτά έχουν αυξημένο κόστος κτήσης, λόγω των συσσωρευτών που φέρουν. Κερδίζουν όμως κατά κράτος σε κόστος χρήσης, αφού με 2-3 ευρώ ρεύματος μπορούν να διανύουν εύκολα 100 km.

Η πιο οικονομική πρόταση έρχεται από τη Smart. Μιλάμε φυσικά για το Fortwo EQ, το οποίο δεν έχει αντίπαλο σε θέματα ευελιξίας και ευκολίας παρκαρίσματος. Δεν θα το παίρναμε για κάποιο μακρινό ταξίδι, στην πόλη όμως δίνει μία νέα διάσταση στην έννοια της μικρομετακίνησης.