Αυτές είναι οι νέες BMW X5 Μ και X6 Μ Competition των 625 PS (photos)


Για πρώτη φορά στην ιστορία των μοντέλων υψηλών επιδόσεων της BMW οι κινητήρες αποκτούν ήπιο υβριδικό σύστημα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 22/2/2023

Λίγες μέρες μετά την ανανέωση του «βασικών» X5 και X6, η BMW παρουσίασε και τις αναβαθμισμένες X5 M Competition και X6 M Competition, τις ισχυρές εκδόσεις του βραχίονα επιδόσεων M της γερμανικής φίρμας.

BMW X6 M Competition (αριστερά) και BMW X5 M Competition (δεξιά)
BMW X6 M Competition (αριστερά) και BMW X5 M Competition (δεξιά)

Για πρώτη φορά, μοντέλα υψηλών επιδόσεων της BMW Mδιαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Ο νέος V8 M TwinPower turbo κινητήρας 4,4 L επικουρείται από ηλεκτροκινητήρα 12 PS και 200 Nm, με αποτέλεσμα να προκύψει συνδυαστική ισχύς 625 PS και ροπή 750 Nm.

Ως αποτέλεσμα, αμφότερα τα SUV επιταχύνουν από 0-100 km/h σε 3,9 sec. ενώ η τελική ταχύτητα είναι κοινή, ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 km/h. Ωστόσο, ανεβαίνει στα 290 km/h με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s.

Ασφαλώς, το νέο κινητήριο σύνολο δεν αποτελεί το μοναδικό αναβαθμισμένο στοιχείο των facelift ισχυρών εκδόσεων. Υπάρχουν σχεδιαστικές ανανεώσεις, σύστημα ελέγχου/λειτουργίας iDrive τελευταίας γενιάς, η «γνωστή» κυρτή οθόνη της BMW και το BMW Operating System 8. Επιπλέον, οι αναβαθμίσεις του συστήματος μετάδοσης και ο εξηλεκτρισμός έχουν ως αποτέλεσμα την παροχή ισχύος με πιο άμεση απόκριση.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο συμπαγές περίβλημα του νέου 8τάχυτου κιβωτίου M Steptronic, ενώ λειτουργεί και ως γεννήτρια εκκίνησης τοποθετημένη στον στροφαλοφόρο. Η ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία του παρέχεται από μια μπαταρία 48 V που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα. Η μπαταρία φορτίζεται μέσω εξαιρετικά αποτελεσματικής προσαρμοστικής ανάκτησης κατά το φρενάρισμα και κατά τo ρολάρισμα του κινητήρα χωρίς γκάζι.

Τα δύο νέα SUV διαθέτουν μια πρόσφατα προσαρμοσμένη έκδοση του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, το οποίο συνεργάζεται με το Active M διαφορικό στον πίσω άξονα. Το μενού M Setup επιτρέπει στον οδηγό να μεταβεί από την προεπιλεγμένη ρύθμιση 4WD στη λειτουργία 4WD Sport, η οποία καθιστά δυνατή την εκτέλεση ελεγχόμενων drifts κατανέμοντας ανάλογα την ισχύ στον πίσω άξονα.

Αμάξωμα και πλαίσιο έχουν εξαιρετικά άκαμπτο σχεδιασμό, ενώ τα συστήματα ανάρτησης προσφέρουν τον απαιτούμενο συνδυασμό σπορ οδήγησης αλλά και άνεσης. Η συνεργασία των νέων συστημάτων τετρακίνησης και ενεργού διαφορικού με το σύστημα περιορισμού ολίσθησης των τροχών εξασφαλίζει ακόμη πιο γρήγορες και ακριβείς αντιδράσεις στις αλλαγές οδηγικής συμπεριφοράς, με αυξημένη πρόσφυση.

Τόσο το κλασικό SUV (X5) όσο και το Coupe SUV (X6) διαθέτουν στο βασικό εξοπλισμό ζάντες M ελαφρού κράματος 21 ιντσών εμπρός και αντίστοιχες 22άρες στον πίσω άξονα. Προαιρετικά, μπορούν να εφοδιαστούν με σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος, ίδιων διαστάσεων.

Εξωτερικά, οι αλλαγές εμπρός επικεντρώνονται στους νέους προβολείς LED Matrix, το περίγραμμα των οποίων είναι πιο στενό κατά 35 mm από τα μοντέλα που αντικαθιστούν, αλλά και τη μαύρη μάσκα με τα «νεφρά», η οποία έχει επανασχεδιαστεί, σε συνδυασμό με τις νέες εισαγωγές αέρα.

Οι διακριτές αναλογίες τους τονίζονται στο πλάι, ενώ στο πίσω μέρος δεσπόζει ο νέος διαχύτης που «προβάλλει» στο κάτω μέρος της ποδιάς, υποδεχόμενος τα ζεύγη διπλών εξατμίσεων που είναι γνωστά από άλλα M μοντέλα. Στην X5 M Competition, υπάρχει επανασχεδίαση των πίσω φωτιστικών σωμάτων, με γραφικά σε σχήμα X.

Περνώντας στο εσωτερικό, στο επίκεντρο της αναβάθμισης και των δύο μοντέλων είναι η νέα κυρτή οθόνη της BMW. Αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων iDrive 14,9 ιντσών.

Το ανανεωμένο εσωτερικό διαθέτει, πλέον, λεπτή λωρίδα φινιρίσματος σε μαύρο ξύλο, με μεταλλική, γυαλιστερή επένδυση, νέο εσωτερικό φωτισμό και καινούριο δερμάτινο τιμόνι M με puddles αλλαγής ταχυτήτων από ανθρακονήματα.

Επιπλέον, η BMW προσφέρει μια σειρά από επιλογές προαιρετικού εξοπλισμού, τόσο για το εσωτερικό, όσο και για το εξωτερικό, που δίνουν ακόμα πιο premium, αλλά και σπορ χαρακτήρα στα δύο μοντέλα.

BMW X6 M Competition
BMW X6 M Competition
BMW X5 M Competition
BMW X5 M Competition

Ενισχυμένα είναι και τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, αλλά και ασφάλειας, αποτελούμενα πλέον από μια πολύ ευρύτερη επιλογή αυτοματοποιημένων συστημάτων οδήγησης και στάθμευσης.

Μάλιστα, το προαιρετικό σύστημα Parking Assistant Professional δίνει τη δυνατότητα αυτοματοποιημένων ελιγμών στάθμευσης σε απόσταση έως και 200 m, ακόμα και έξω από τα αυτοκίνητα, με τη χρήση της εφαρμογής My BMW App σε κινητό iPhone.