Αυτές οι χώρες βάζουν φρένο στην κατάργηση των θερμικών κινητήρων - Η Ελλάδα;


Η πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα καινούργια αυτοκίνητα από το 2035 και έπειτα δεν βρίσκει σύμφωνες όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τι προτείνουν.

  • 26/6/2022

Όπως είναι γνωστό, το θέμα με την κατάργηση των θερμικών κινητήρων από το 2035 που αποφάσισαν τα μέλη της «Κομισιόν» αποτελεί πλέον αντικείμενο διαφωνίας μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών για το εάν είναι εφικτό ή όχι σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Ωστόσο, το ζήτημα αρχίζει και παίρνει και πολιτική τροπή υπό την έννοια ότι οι κυβερνήσεις κάποιων από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξανασκέφτονται το χρονοδιάγραμμα και προτείνουν την αναβολή της απόφασης τουλάχιστον για το 2040, όπως ήταν η αρχική προτροπή.

Έτσι, σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου «Reuters», πέντε χώρες της Ε.Ε, η Πορτογαλία, η Ιταλία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Σλοβακία ανακοίνωσαν ότι θέλουν να αναβάλλουν την εφαρμογή της απόφαση των Ευρωβουλευτών κατά μια πενταετία. Συγκεκριμένα, προτείνουν να μεταβληθεί αυτή ως εξής: Από το 2035 να ισχύσει για το 90% των καινούργιων αυτοκινήτων και από το 2040 για το σύνολο αυτών.

Οι πέντε ευρωπαϊκές χώρες έστειλαν έγγραφο προς τα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ε.Ε. στο οποίο αναφέρουν την πρότασή τους καθώς και το ότι η αρχική απόφαση της «Κομισιόν» θα πρέπει να τροποποιηθεί σχετικά και για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματά. Για αυτά, προτείνουν τα ισχύσει η απαγόρευση σε ποσοστό 80% το 2035 και στο 100% το 2040. Συγκεκριμένα, στο έγγραφο αναγράφεται: «Πρέπει να δημιουργηθούν επαρκείς και προσαρμοσμένες μεταβατικές περίοδοι».

Η διαφοροποίηση των πέντε κρατών έρχεται στη δημοσιότητα λίγες ημέρες μετά την  ανακοίνωση της γερμανικής κυβέρνησης ότι δεν πρόκειται να εφαρμόσει την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής το 2035 επειδή δεν είναι επαρκές το χρονικό διάστημα ως τότε για την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. 

Μετά τη συγκεκριμένη δήλωση του κ. Christian Lindner, του Ομοσπονδιακού Υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας, οι αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου ανέμεναν αντιδράσεις και από άλλα ευρωπαϊκά κράτη.

Βούλγαρος αξιωματούχος, ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, δήλωσε στο «Reuters» ότι η προσπάθεια για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής με την εξάλειψη εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και την κατάργηση των θερμικών κινητήρων σε 13 χρόνια από σήμερα θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη και άλλες παραμέτρους. Συγκεκριμένα, τις διαφορές στην ανάπτυξη, την οικονομία και την κοινωνία μεταξύ των κρατών της Ε.Ε.

Σε ότι αφορά τη χώρα μας, θυμίζουμε πώς πολλά επαγγελματικά οχήματα όπως και τα ΤΑΧΙ από το 2025 θα είναι διαθέσιμα μόνο με ηλεκτροκινητήρες, ενώ από το 2030, δηλαδή πέντε χρόνια νωρίτερα απ΄ ότι θα ισχύσει στην Ε.Ε. η οδηγία αυτή θα περάσει και στα Ι.Χ.