Αυτή η Mercedes 190 είναι 12-κύλινδρη!


Η εκ μετατροπής 190 με τον V12 των 6.000 cc και των 424 ίππων είναι μια και μοναδική και αν ενδιαφέρεστε πωλείται.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 9/12/2020

Η γκάμα της Mercedes 190 που παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και έμεινε στην παραγωγή για μια και πλέον δεκαετία, έχει μέχρι και εξακύλινδρα σύνολα. Αφενός για να μην δημιουργείται εσωτερικός ανταγωνισμός με το αμέσως μεγαλύτερο μοντέλο που ήταν η προκάτοχος της E-Class αλλά και γιατί πραγματικά δεν υπήρχε χώρος για κάτι πιο μεγάλο κάτω από το καπό της.

Αυτό δεν απέτρεψε τον Ολλανδό Johan Mutter να προσπαθήσει να χωρέσει τον πιο μεγάλο κινητήρα της Mercedes εκείνης της εποχή στο μικρότερό της μοντέλο, του οποίου ήταν ήδη ιδιοκτήτης. Ο κινητήρας αυτός ήταν ο V12 των 6.000 cc που προερχόταν από μια S600 με μακρύ μεταξόνιο.

Σε σχέση με τον αρχικό κινητήρα ο V12 ήταν στην κυριολεξία τεράστιος και ο Mutter χρειάστηκε 1.500 ώρες αποκλειστικά προσωπικής του εργασίας προκειμένου να μπορέσει να τον χωρέσει στο μηχανοστάσιο της 190. Μάλιστα κατέγραψε όλη την πορεία σε συνολικά 50 βίντεο που ανέβασε στο YouTube.

Προκειμένου το εγχείρημά του να γίνει εφικτό κατασκεύασε ένα νέο υποπλαίσιο με βάσεις μηχανής, ενώ στην πορεία χρησιμοποίησε στοιχεία και εξαρτήματα από διάφορα μεγάλα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας. Φυσικά έγιναν και επεμβάσεις στην ανάρτηση, ενώ ιδιαίτερα χαρακτηριστικές είναι οι εισαγωγές αέρα που έχουν πάρει τη θέση των προβολέων ομίχλης.

Η απόδοση φτάνει τα 424 PS και τα 585 Nm, που επιταχύνουν την 190 με τον V12 σε μόλις 4,84 δεύτερα από στάση έως τα 100 km/h ενώ η τελική της φτάνει τα 310 km/h. Η συγκεκριμένη 12κύλινδρη 190 πωλείται από τον άνθρωπο που τη δημιούργησε έναντι 68.950 ευρώ. Λίγα ή πολλά για ένα πραγματικά μοναδικό αυτοκίνητο;