Αυτή η Mercedes E-Class είναι ο απόλυτος αυτοκινητικός Φρανκενστάιν


Πολύ δύσκολα μπορεί να φανταστεί κανείς τον κινητήρα που υπάρχει κάτω από το μακρύ καπό αυτής της 300E του 1988.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 16/4/2020

Εξωτερικά δείχνει σαν μια κλασική μεγάλη Mercedes της γενιάς με τον κωδικό W124 που μεσουρανούσε προς τα τέλη της δεκαετίας του ’80 και ίσως για τους πιο παρατηρητικούς οι μεγάλοι για την εποχή τροχοί να αποτελούν μια  ένδειξη πως κάτι μπορεί να τρέχει κάτω από το καπό της. Κάτι διαφορετικό από τον εξακύλινδρο των 3.000 cc και των 180 PS με τον οποίο ως 300E έβγαινε από τις πόρτες του εργοστασίου.

Πράγματι κάτι τρέχει με τον κινητήρα αυτής της Mercedes, που έχει δεχθεί τις περιποιήσεις των μηχανικών της Hartge, της γερμανικής εταιρείας βελτιώσεων που ειδικεύεται στις BMW και τότε έβαζε μεγάλους κινητήρες της εταιρείας του Μονάχου π.χ. στη μικρή Σειρά 3. Αυτό έκανε και στη συγκεκριμένη περίπτωση δημιουργώντας το απόλυτο αυτοκινητικό υβρίδιο.

Ένα αυτοκίνητο Φρανκενστάιν, καθώς κάτω από το καπό αυτής της οικογενειακής λιμουζίνας βρίσκεται ο εξακύλινδρος, σε σειρά βεβαίως Μ88 της BMW. Και αν δεν σας λέει κάτι ο κωδικός είναι ο κινητήρας που παρουσιάστηκε καταρχήν στη θρυλική Μ1 και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε τόσο στην M635 CSi όσο και στη M5 Ε28.

Και μάλιστα όχι στη στάνταρ εκδοχή του, αλλά με αυξημένη χωρητικότητα στα 3.535 cc (από 3.453) και απόδοση 330 PS και 350 Nm. H Hartge ονόμασε τη συγκεκριμένη Mercedes F1, ενώ κατασκεύασε μια και μοναδική. Κάτι που βέβαια θα ανεβάσει στα ύψη την τιμή της στη δημοπρασία που διοργανώνει η RM Sotheby’s στην Έσση της Γερμανίας.