Αυτό είναι το νέο Lexus NX που θα φέρει τα πάνω-κάτω στα premium μεσαία SUV


Ολική επαναφορά για το πολυτελές ιαπωνικό μοντέλο που κομίζει ό,τι πιο νέο σε επίπεδο τεχνολογιών αλλά και πολλά υποσχόμενη οδική συμπεριφορά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: LEXUS
  • 12/6/2021

Το ολοκαίνουργιο Lexus NX ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για την ιαπωνική premium μάρκα, χαράζοντας έναν νέο δρόμο στον εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό, λανσάροντας νέους κινητήρες, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου plug-in hybrid μοντέλου μαζί με αναβαθμισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά για μια πιο ζωντανή εμπειρία οδήγησης. Όλα αυτά διανθισμένα από infotainment νέας γενιάς, συνδεσιμότητα και χρήση προηγμένων τεχνολογιών για υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας, άνεσης και ευκολίας.

Αντικαθιστώντας ένα μοντέλο που ήταν πολύ επιτυχημένο για τη Lexus στην Ευρώπη, με περισσότερες από 170.000 μονάδες να πωλούνται από την εισαγωγή της το 2014, το νέο NX έχει αλλαχθεί στο 95% των εξαρτημάτων του. Βασισμένο στην πλατφόρμα Global Architecture K (GA-K), το νέο μοντέλο με μακρύ καπό, κοντές προεξοχές και θόλους που φιλοξενούν μεγαλύτερους τροχούς - έως 20 ίντσες σε διάμετρο-, παραμένει πιστό στη βασική φιλοσοφία L-finesse της μάρκας αλλά πλέον παρουσιάζει μια πιο εξελιγμένη, δυναμική και ώριμη εμφάνιση.

Ο στόχος για την ομάδα σχεδιασμού ήταν να δημιουργήσει μια «λειτουργική ομορφιά». Έτσι, έχει ισορροπημένες αναλογίες καθώς σε σύγκριση με την πρώτη γενιά NX, το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί μόλις κατά 20 mm, το μεταξόνιο κατά 30 mm, το πλάτος κατά 20 mm και το ύψος κατά 5 mm. Αυτές οι διαστάσεις διασφαλίζουν τη βέλτιστη εκμετάλλευση χώρων, συμπεριλαμβανομένου περισσότερου χώρου για τους πίσω επιβάτες. Στο μπροστινό μέρος, η χαρακτηριστική μάσκα Lexus παίζει πιο αναπόσπαστο ρόλο στη σχεδίαση του αυτοκινήτου βελτιώνοντας παράλληλα την ψύξη.

Στο πίσω μέρος, τα νέα φωτιστικά σχήματος L με λεντοταινία που εκτείνεται στο πλάτος του οχήματος συμπληρώνονται από το έμβλημα Lexus που έχει αντικατασταθεί με το όνομα "LEXUS" στην πίσω πόρτα. Μπόλικη δουλειά έχει γίνει και σε επίπεδο αεροδυναμικής με στοιχεία όπως το ανάγλυφο κάτω κάλυμμα σε σχήμα μπάλας του γκολφ που περιορίζει θόρυβο και στροβιλισμούς, βελτιώνοντας παράλληλα τη σταθερότητα σε ευθεία στην οδήγηση υψηλής ταχύτητας.

Το νέο NX σηματοδοτεί την πρώτη εφαρμογή του νέου Tazuna concept της Lexus για τον σχεδιασμό του κόκπιτ. Λαμβάνοντας το όνομά του από μια ιαπωνική λέξη που περιγράφει τον έλεγχο του αναβάτη του αλόγου χρησιμοποιώντας τα ηνία, επικεντρώνεται στο να δίνει στον οδηγό άμεσο, διαισθητικό έλεγχο του οχήματος, ακολουθώντας το μότο «τα χέρια στο τιμόνι, τα μάτια στο δρόμο». Η αίσθηση του πιλοτηρίου δημιουργείται από τη διαμόρφωση του χώρου από την πόρτα του οδηγού στην κεντρική κονσόλα. Εντελώς νέο σύστημα πολυμέσων που παρέχει ταχύτερη απόκριση, πρόσθετες λειτουργίες και απρόσκοπτη συνδεσιμότητα, έξυπνη διεπαφή χρήστη που συνδυάζει οθόνη αφής και κουμπιά για διαισθητική λειτουργία  και μια νέα ψηφιακή βοηθός που ακούει στο «Hey Lexus» συμπληρώνουν το εσωτερικό.

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα πλοήγησης μέσω cloud με πρόσβαση σε πληροφορίες ταξιδιού και κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο μέσω της μονάδας συλλογής δεδομένων του οχήματος μέσω της οθόνη Lexus Link Pro υψηλής ευκρίνειας 14 ιντσών. Ακόμη υπάρχει η δυνατότητα απομακρυσμένης λειτουργίας χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Lexus Link, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας κλιματισμού πριν από το ταξίδι. Προφανώς υπάρχει το σύστημα ασφαλείας Lexus τρίτης γενιάς, ένα ολοκληρωμένο πακέτο ενεργητικής ασφάλειας και βοήθειας  που είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα NX σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές.  

Νέα υβριδικά σύνολα με βενζινοκινητήρες υψηλής απόδοσης διατίθενται με το NX 450h να είναι το νέο plug-in υβριδικό Lexus της νέας σειράς NX, προσφέροντας 306 ίππους και 63 km ηλεκτρικής αυτονομίας με εκπομπές CO2 κάτω από 40 g / km. Το NX 350h, από την άλλη, με υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς Lexus, με 242 ίππους βελτιώνει την ισχύ κατά 22% και μειώνει τις εκπομπές κατά 10%. Επίσης, νέοι τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες για τη Ρωσία και την Ανατολική λανσάρονται με το NX 350 με 279 ίππους με κινητήρα turbo 2,4 λίτρων με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και μόνιμη τετρακίνηση με δυναμικό έλεγχο ροπής και με το NX250 ΜΕ μονάδα 2,5 λίτρων με ισχύ 199 ίππων.