Αυτό είναι το πιο σπάνιο μοντέλο στην ιστορία της VW


Κατασκευάστηκε σε μόλις 200 αντίτυπα αποτελώντας το πιο σπάνιο μοντέλο της VW που έφτασε έως τη γραμμή παραγωγής. Κυρίες και κύριοι σας παρουσιάζουμε το VW XL1.

  • 30/11/2020

Το άγνωστο στους πολλούς XL1 αποτέλεσε για την VW την απόδειξη ότι μπορεί να φέρει το μέλλον της αυτοκίνησης πιο κοντά, ενσωματώνοντας εν έτη 2013τεχνολογίες που ακόμα και σήμερα θα μπορούσαν να θεωρηθούν προηγμένες.

Στόχος ήταν η δημιουργία ενός τετράτροχου που θα καταναλώνει το ελάχιστο δυνατό καύσιμο, ήτοι μόλις ένα λίτρο βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Για την επίτευξη του στόχου αυτού, η VW έβαλε όλη της την τέχνη κατασκευάζοντας στο χέρι 200 αντίτυπα του επαναστατικού XL1, αριθμός που το καθιστά το σπανιότερο δημιούργημα της γερμανικής φίρμας που πέρασε στη γραμμή παραγωγής.

Ας δούμε όμως ποιες ήταν οι καινοτομίες του VW XL1, ξεκινώντας από τα εξωτικά υλικά τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του. Οι συνθετικές επιφάνειες του αμαξώματος, το αλουμινένιοπλαίσιο και το κεραμικήςσύνθεσης σύστημα πέδησης μαρτυρούν την προσπάθεια των Γερμανών να διατηρήσουν το βάρος του αυτοκινήτου σε πραγματικά χαμηλάεπίπεδα.

Το γεγονός ότι η έκδοση παραγωγής του αυτοκινήτου ζύγιζε λιγότερο από 800 κιλά καθιστά την προσπάθεια των Γερμανών επιτυχημένη, δεν είναι όμως μόνο η εξαντλητική δίαιτα εκείνη που οδήγησε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ένας ακόμα τομέας που το VW XL1 αρίστευσε ήταν αυτός της αεροδυναμικής. Το σχήμα… σταγόνας ελαχιστοποίησε την αντίσταση του αέρα, δίνοντας το έναυσμα για την περαιτέρω μείωση των ενεργειακών απαιτήσεων.

Για το τέλος αφήσαμε το plug-in υβριδικό σύνολο, το οποίο αποτελείται από έναν κινητήρα diesel χωρητικότητας  800 κ.εκ. και από ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Η συνδυαστική λειτουργία των δύο χαρίζουν στο VW XL1 69 ίππους και 140 Nm ροπής, την ίδια στιγμή που οι μπαταρίες ιόντων λιθίου εξασφαλίζου μια «ηλεκτρική» αυτονομία 50 χιλιομέτρων.

Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, η κατανάλωση καυσίμου του VW XL1 ήταν μόλις 0,9 λίτρα/100 χλμ., παρά το γεγονός ότι μπορούσε να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12,7 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

H έκδοση παραγωγής του αυτοκινήτου αποκαλύφθηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, τον Μάρτιο του 2013 και ο αρχικός προγραμματισμός της VW προέβλεπε την παραγωγή 250 αντιτύπων εκ των οποίων μόνον οι 200 θα προσφέρονταν προς πώληση στο κοινό.

Άλλωστε η τιμή των 111.000 ευρώ καθιστούσε την απόκτησή του απαγορευτική για έναν κοινό θνητό, ο οποίος πολύ δύσκολα θα δαπανούσε μια περιουσία για να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο που είχε την τύχη ή την ατυχία να βρεθεί πολύ μπροστά από την εποχή του.

Διαβάστε ακόμα:

Tα σοκαριστικά video του ατυχήματος του R. Grosjean

Οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας. Πώς θα υπολογίζονται από 1η Ιανουαρίου