MIT: Τα απρόοπτα της αυτόνομης οδήγησης σε κακοκαιρία


Τα συστήματα της αποκαλούμενης αυτόνομης οδήγησης εξελίσσονται αλλά λειτουργούν αποτελεσματικά όταν οι καιρικές συνθήκες είναι καλές. Όμως, στο πανεπιστήμιο του MIT τα βελτιώνουν για χρησιμοποιούνται και σε κακοκαιρία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 26/2/2020

Τα συστήματα της λεγόμενης αυτόνομης οδήγησης χρησιμοποιούν κάμερες και ραντάρ τα οποία προσφέρουν ένα ικανό αποτέλεσμα όταν οι καιρικές συνθήκες είναι καλές. Καθώς χρειάζονται καθαρό πεδίο στο οδόστρωμα και στον περιβάλλοντα χώρο, για να αναγνωρίζουν τις διαγραμμίσεις και τις ρυθμιστικές πινακίδες κυκλοφορίας και να προσαρμόζουν την ταχύτητα και την πορεία του οχήματος, παύουν να είναι αποδοτικά και ασφαλή σε περίπτωση έντονης βροχόπτωσης, ομίχλης ή χιονόστρωσης.

Ωστόσο, ερευνητές του τμήματος «CSAIL» («Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory») στο πανεπιστήμιο ΜΙΤ εξελίσσουν τεχνολογία χάρη στην οποία ένα όχημα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης θα μπορεί να κινείται χωρίς πρόβλημα με αυτό ενεργοποιημένο και σε κακές καιρικές συνθήκες. Όπως ανακοινώθηκε, οι ερευνητές χρησιμοποιούν τεχνολογία η οποία ανιχνεύει κάτω από την επιφάνεια του δρόμου ή κάτω από οτιδήποτε καλύπτει το οδόστρωμα (π.χ. νερό, χιόνι, λάσπη). Το σύστημα λειτουργεί παλμικά, στέλνοντας ηλεκτρικά σήματα προς τον δρόμο εμπρός από το όχημα και με αυτόν τον τρόπο δημιουργεί έναν χάρτη ο οποίος χρησιμοποιείται από το σύστημα αυτόνομης οδήγησης για να κατευθύνει με ασφάλεια το αυτοκίνητο.

ΠΗΓΗ: CAR AND DRIVER ΗΠΑ.