Αυτόνομη τεχνολογία 5ης γενιάς από τη Waymo (βίντεο)


H Waymo, θυγατρική της Google, παρουσίασε την πέμπτη γενιά του αυτόνομου συστήματος που εξελίσσει, το οποίο πρακτικά εξαλείφει το ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα.

  • 24/4/2020

Σε σχέση με την προηγούμενη, τέταρτη γενιά, το νέο σύστημα της Waymo προσφέρει ισχυρότερη επεξεργαστική ισχύ, μπορεί να ανταπεξέλθει σε περισσότερες ξεχωριστές καταστάσεις και επίσης ρίχνει και το συνολικό κόστος ανά μονάδα στο 50%! Σε ό,τι αφορά στο hardware, συναντάμε καινούριους αισθητήρες Lidar, οι οποίοι καλύπτουν 360 μοίρες περιμετρικά το αυτοκίνητο, δημιουργώντας μία τρισδιάστατη απεικόνιση του κοντινού περιβάλλοντος, ακτίνας 300 μέτρων.

Αυτά, σε συνδυασμό με τις νέες κάμερες και radar, εξασφαλίζουν καλύτερες εικόνες και περισσότερη λεπτομέρεια, έτσι ώστε να μπορούν να υπολογίζουν την ταχύτητα και την απόσταση κινούμενων αντικειμένων, ακόμα και σε κακές καιρικές συνθήκες, όπως βροχή, ομίχλη και χιόνι. Η ίδια η Waymo υποστηρίζει ότι πλέον το σύστημά της μπορεί να διακρίνει πινακίδες σήμανσης ή κάποιον πεζό από απόσταση 500 μέτρων.

Αντίστοιχες βελτιώσεις υπάρχουν και στο software, όπου οι μηχανικοί της εταιρίας συμπληρώνουν συνεχώς λογισμικό για να καλύψουν περισσότερα σενάρια αλλά και για να αξιοποιήσουν καλύτερα το μεγαλύτερο όγκο της πληροφορίας που μπορεί να δεχτεί το σύστημα. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι δοκιμές της Waymo έχουν ήδη ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια χιλιόμετρα αυτόνομης οδήγησης σε κανονικούς δρόμους και τα 20 δις χιλιόμετρα σε δοκιμές εξομοιωτή.

Το νέο, πέμπτης γενιάς, σύστημα της εταιρίας, δοκιμάζεται επάνω σε μία ηλεκτρική Jaguar I-Pace. Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, ο κύριος όγκος των αισθητήρων βρίσκεται τοποθετημένος σε ένα ατρακτίδιο επάνω στην οροφή του αυτοκινήτου. Αυτό βοηθά στην περιμετρική παρατήρηση και ταυτόχρονα δεν επιβαρύνει με επιπλέον όργανα το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, στο μέλλον οι κατασκευαστές αυτόνομων συστημάτων θα πρέπει να δούνε και το πως θα μετακομίσουν όλους αυτούς τους αισθητήρες επάνω στο αμάξωμα