Bentley: Τα δεδομένα πίσω από το νέο V8 της Flying Spur


Η Bentley, ως εταιρία, χρησιμοποιεί για περισσότερα από 60 χρόνια cross-plane κινητήρες V8. Ως εκ τούτου, όταν παρουσιάζει ένα νέο σύνολο, αυτό σίγουρα έχει κάτι να πει, σε επίπεδο τεχνολογίας και επιδόσεων.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 17/1/2021

Αξιοποιώντας τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στο χώρο της μηχανολογίας, της μεταλλουργίας και των ηλεκτρονικών, οι μηχανικοί της Bentley δημιούργησαν μία νέα γενιά κινητήρων V8. Ένα μηχανικό σύνολο 4,0 λίτρων, με διπλό turbo και ειδική ισχύ 137,5 ίππων/ λίτρο, όπου καταφέρνει να συνδυάζει επιδόσεις με οικονομία καυσίμου και μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων.

Ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιεί μπλοκ από αλουμίνιο υψηλής αντοχής, twin-scroll υπερσυμπιεστές και πρωτεύοντες καταλυτικούς μετατροπείς τοποθετημένους στο V του κινητήρα. Τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου και τα μπουζί τοποθετήθηκαν στο κέντρο του κάθε θαλάμου καύσης, ώστε να διασφαλίσουν τα βέλτιστα μοτίβα ψεκασμού και ανάφλεξης. Οι εκκεντροφόροι, με τη σειρά τους, είναι μεταβλητού χρονισμού έως και 50 μοίρες, με δυνατότητα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων (σε μόλις 20 milliseconds) όταν ο κινητήρας λειτουργεί με μερικό φορτίο - μετατρέποντάς τον σε ένα τέλεια ισορροπημένο V4.

Η συμπαγής διαμόρφωση V χρησιμοποιεί ένα στροφαλοφόρο άξονα πέντε ρουλεμάν, αξιοποιώντας έτσι καλύτερα την ισχύ από τα ελαφριά έμβολα. Για να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες τριβής, ο στροφαλοφόρος άξονας οδηγεί απευθείας την αντλία νερού και τις αλυσίδες χρονισμού, μέσω ενός ενδιάμεσου άξονα. Σχεδιαστικά πρόκειται για έναν ακριβώς τετράγωνο κινητήρα, με μήκος διαμέτρου και διαδρομής 86 mm, ώστε να δίνει την καλύτερη ισορροπία μεταξύ ισχύος και ροπής.

Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό των υπερσυμπιεστών είναι τα δύο ξεχωριστά, παράλληλα κανάλια ροής στο περίβλημα του στροβίλου, που καθοδηγούν ειδικά τα καυσαέρια στα πτερύγια του τροχού του στροβίλου, με αποτέλεσμα να είναι διαθέσιμη υψηλή ροπή, σε χαμηλές ταχύτητες. Οι υπερσυμπιεστές βρίσκονται μέσα στο V του κινητήρα, ελαχιστοποιώντας την απόσταση που διανύουν τα καυσαέρια από τους θαλάμους καύσης προς τον υπερσυμπιεστή. Μπορούν να λειτουργήσουν στις 176.000 rpm και παράγουν έως και 1,6 bar πίεσης.

Αναφορικά με το σύστημα ψεκασμού, υπάρχουν δύο αντλίες καυσίμου υψηλής πίεσης, που κινούνται απευθείας από τους εκκεντροφόρους. Αυτές τροφοδοτούν οκτώ μπεκ που ελέγχονται ηλεκτρομαγνητικά και ψεκάζουν το καύσιμο σε πίεση έως 250 bar. Τα μπεκ αυτά διαθέτουν επτά ακροφύσια για καλύτερη ανάμιξη του καυσίμου μίγματος και πιο ακριβή έλεγχο.

Η μέγιστη ισχύς του νέου V8 είναι 550 PS, ενώ η μέγιστη ροπή 770 Nm, στο διάστημα 2.000-4.5000 rpm. Τα νούμερα αυτά εξασφαλίζουν πολύ καλές επιδόσεις, επιτάχυνση 0-100 σε 4,1 sec και τελική ταχύτητα 318 km/h για τη Flying Spur.